روش های مختلف برای تهیه بهترین ساندویچ‌ های دنیا

میلاد بافراست
میلاد بافراست دوشنبه، ۱۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۵
روش های مختلف برای تهیه بهترین ساندویچ‌ های دنیا

شکل ساده ساندویچ از برش‌های گوشت، پنیر یا سایر مواد غذایی در لابلای دو برش نان، تهیه می‌شود. این نوع خوراک، در قرن ۱۸ میلادی به خاطر «جان مونتاگو، ارل چهارم ساندویچ»، به این نام درآمد.

ساندویچ در قرن ۱۸ میلادی به حاطر جان مونتاگو، ارل چهارم ساندویچ، این نام را به خود گرفت. برای مونتاگو هنگام بازی برش‌های نان و گوشت آورده می‌شد تا او ضمن بازی کردن بتواند غذا هم بخورد. بزودی خوردن ساندویچ در تمام قاره اروپا همه‌گیر شد و نام آن به زبان فرانسه هم راه یافت.

ساندویچ به دلیل سادگی در تهیه، قابلیت همراه بردن با خود و تنوع بسیار آن، تقریباً به همه دستورهای غذایی در کشورهای غربی راه یافت. انواع گوناگونی از ساندویچ‌ها در کشورهای مختلف وجود دارند به‌طوری‌که در قالب سرد و گرم و از انواع مختلف نان که لابلای آن مواد غذایی از قبیل ژامبون، مرغ، تخم مرغ، ماهی، گوجه‌فرنگی، خیار، کاهو و غیره قرار می‌گیرد، تشکیل می‌شوند. در این مقاله با کجارو همراه باشید تا ویدیویی از طرز تهیه سریع ساندویچ‌های مختلف را با هم ببینیم. در این ویدیو ۱۳ ساندویچ جالب می‌بینید که شاید نام برخی از آن‌ها را هم نشنیده باشید.

دانلود ویدیو 360p | 720p | تماشا در یوتیوب

مثل همه تفاوت‌های فرهنگی و سنتی، سلیقه‌ها و ذائقه‌ی مردم در کشورهای مختلف متفاوت است. مثلا مردم آفریقای جنوبی و لهستان از خوردن Sloppy Joe به قدری که آمریکایی‌ها از Gatsby Sandwich (استیک، همبرگر، سیب‌زمینی سرخ‌شده و چند نوع سس عجیب و غریب در یک ساندویچ!) و Zapiekanka تعجب می‌کنند، شگفت زده می‌شوند. کجارو در ادامه به  ۱۳ مدل ساندویچ مختلف در سراسر دنیا می‌پردازد.

۱. Chicken-Avocado-Aioli

Chicken-Avocado-Aioli

همانطور که از نام این ساندویچ پیدا است، مواد تشکیل دهنده‌ی آن تکه‌هایی از گوشت مرغ و آووکادو تشکیل شده و یکی از ساندویچ‌های محبوب استرالیایی‌ها به‌شمار می‌رود.

۲. Gatsby Sandwich

Gatsby Sandwich

Gatsby نوعی ساندویچ پرکالری و بزرگ ویژه‌ی آفریقای جنوبی است که در وصف آن گفته می‌شود هر کدام از این ساندویچ‌ها چهار نفر را سیر می‌کنند. از اینجا می‌توانید طرز تهیه این ساندویچ را ببینید.

۳. ساندویچ خیار

Cucumber Sandwich

ساندویچ خیار غذایی عجیب است که بریتانیایی‌ها را مخترع آن می‌دانند. طرز تهیه این غذا را که یکی از عجیب‌ترین ساندویچ‌های این فهرست به‌شمار می‌رود از اینجا ببینید.

۴. ساندویچ کره‌ی بادام زمینی و ژله

Peanut Butter and Jelly Sandwich

ساندویچ کره‌ی بادام زمینی و ژله محبوب مردم آمریکای شمالی است که شبیه کره و مربای معروف ما ایرانی‌ها است و روش‌های مختلفی برای سرو آن وجود دارد. از اینجا می‌توانید طرز تهیه این ساندویچ را ببینید.

۵. Smorrebrod

Smorrebrod

ساندویچ Smorrebrod، ساندویچی خوشمزه و دانمارکی است که شهرتی جهانی دارد. روش‌های مختلفی برای تهیه آن وجود دارد؛ اما ??? ??? ???? روشی متفاوت و خوشمزه است.

۶. Panini

Panini

پنی‌نی ساندویچی ایتالیایی است که جدیدا در کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌های ایرانی نیز مرسوم شده است. روش مرسوم و معروف تهیه این ساندویچ در سایت فود آموزش داده شده است.

۷. Croque Monsieur

Croque Monsieur

ساندویچ‌های فرانسوی شهرت جهانی ندارند؛ اما Croque Monsieur یک استثنا است. روش تهیه مفصل این ساندویچ را در سایت معروف گاردین ببینید.

۸. دنر کبابDöner Kebap

ساندویچ خوشمزه و معروف ترک که در ایران نیز طرفداران زیادی دارد، نیز در این فهرست قرار گرفته است. این ساندویچ در شمال‌غرب ایران به دنر و در شهرهای دیگر ایران به کباب ترکی نیز معروف است. روش تهیه این ساندویچ را از اینجا ببینید.

۹. ساندویچ Banh Mi

Banh Mi Sandwich

ساندویچ بزرگ و عجیب Banh Mi انواع مختلفی دارد که محبوب‌ترین آن به روش توضیح داده شده در سایت Chow تهیه می‌شود.

۱۰. Sloppy Joe

Sloppy Joe

وجود رستوران‌های زنجیره‌ای آمریکایی در سراسر جهان محبوبیت و شهرت این ساندویچ‌ها را افزایش می‌دهد. در کشور ما نیز Sloppy Joe در برخی از رستوران‌ها سرو می‌شود. شما نیز می‌توانید به روش سایت Allrecipes این ساندویچ را تهیه کنید.

۱۱. Choripan

Choripan

ساندویچ Choripan محبوب مردم آمریکای جنوبی نیز روش‌های مختلفی برای تهیه دارد. یک روش محبوب در این سایت آمورش داده شده است.

۱۲. Zapiekanka

Zapiekanka

یک ساندویچ معروف دیگر اروپایی در این فهرست، Zapiekanka ساندویچی تک لایه یا Open-Face است که روش تهیه‌ای ساده و نتیجه‌ای خوشمزه در پی دارد. این غذا محبوب مردم لهستان است. سایت About یکی از این روش‌ها را آموزش داده است.

۱۳. Toast Hawaii

Toast Hawaii

یک ساندویچ تک لایه دیگر، Toast Hawaii با اسمی آمریکایی ولی اصالتی آلمانی است. این ساندویچ با لایه‌ای از آناناس سرو می‌شود. برای تهیه آن کافی است روش تهیه را از سایت فود دنبال کنید.

مطالب مرتبط:

منبع Sploid

دیدگاه