اشتباهات متداول گردشگران در بازدید از اروپا

محمد حسین غفاری
محمد حسین غفاری جمعه، ۶ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۰۱
اشتباهات متداول گردشگران در بازدید از اروپا
وقتی به مکان جدیدی سفر می‌کنید، همیشه این احتمال وجود دارد که به علت عدم آمادگی یا نقص در جمع آوری اطلاعات لازم برای سفر، دچار سردرگمی هایی شوید. اروپا دارای تاریخی جالب و البته پیچیده است که ممکن است قبلا چیزهایی در مورد آن شنیده باشید ولی کسب اطلاعاتی بیشتر در مورد آن، می تواند بسیار ارزشمند باشد. در این مقاله از کجارو ۱۰ مورد از اشتباهات متداولی را که مسافران در بازدید از اروپا مرتکب می شوند عنوان کرده ایم تا راهنمای خوبی برای سفرهای آینده شما باشد.
Municipa-Mountain-Holidays-for-Travel-and-Tourism-Italy اروپا از جمله قاره هایی است که علاوه بر زیبایی های بی حد و حصر آن، می‌توانید شهرها و کشورهایی با تمدن هایی از عهد باستان تا مدرن‌ترین و جدیدترین آنها را یکجا و کنار هم ببینید. بنابراین همیشه به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری دنیا شناخته شده و از همین رو برنامه ریزی در سفر به کشورهای اروپایی، یکی از اصلی‌ترین ارکان مسافرت و سپری کردن لحظاتی خوش همراه با رضایت از دیدن هرآنچه که دوست دارید خواهد بود. با این وجود، با توجه به نوع فرهنگ ها و آداب و رسوم موجود در این قاره، برخی گردشگران سهوا دچار اشتباهاتی می شوند که حتی برخی مواقع ممکن است آن چنان خوشایند نباشد و از همین رو در اینجا به بیان ۱۰ نمونه از موارد بسیار ساده و اولیه از برخی از این اشتباهات که ممکن است برای هریک از ما در این سفر رخ دهد پرداخته شده تا با بیانی ساده، از تکرار آنها تا حد امکان جلوگیری شود. نمایی زیبا از شهر فلورانس؛ ایتالیا

۱. برنامه‌ریزی مفصل برای سفرهای کوتاه

بعضی از مسافران طوری برنامه ریزی می کنند که انگار می خواهند تمام قاره را در ظرف یک هفته ببینند. به‌هرحال این سلیقه و اختیار شماست ولی با این برنامه ریزی و جابجایی سریع از این کشور به آن کشور، قادر نیستید تا از تمام جاذبه ها و دیدنی های کشورهایی که به آنها سفر می کنید دیدن کرده و لذت کافی را ببرید. این نوع برنامه ریزی خسته کننده هم هست و بسیاری از اروپایی ها اصلا علاقه ای به این نوع مسافرت ندارند. این کار باعث یک نوع سطحی نگری شده و مسافران هیچ گاه اطلاعاتی کافی را از مسائل فرهنگی بدست نخواهند آورد. britain-landscape-603-10 پس شاید بهتر باشد تا به دقت بر برنامه های خود تمرکز کرده و حتی برای یک سفر دیگر برنامه ریزی کنید. مثلا می توانید برای دیدار از پاریس، به جای فقط چند ساعت کوتاه، چند روز وقت بگذارید. وقت خود را برای آشنایی با فرهنگ، مردم و مکان‌های هر کشور تنظیم کنید. با یک برنامه ریزی درست و دقیق، می‌توان تجربیات فراموش نشدنی زیادی را بدست آورد که مثلا یکی از آنها می‌تواند استفاده از قطار شبانه بارسلونا باشد.

۲. ندانستن ارزش پول خرد

بسته به هر چه که واحد پولتان باشد، حتما این را خواهید فهمید که حتی پول خرد هم در حوزه کشورهای یورو، می تواند بسیار با ارزش باشد. اگر از جمله افراد سخاوتمند هستید و به انعام دادن عادت دارید، پس حتما لازم است تا در نوع افکار خود تجدید نظری داشته باشید. main در حال حاضر بر اساس نرخ تبادل ارزی که وجود دارد، سکه یک یورویی دارای ارزشی با اندکی بالاتر از یک دلار آمریکا است. با اینکه سکه‌هایی که در حوزه یورو دارای ارزش بسیار پایینی هستند تقریبا از دور خارج شده‌اند با این حال به لحاظ ویژگی‌های روانشناسی، هنوز مورد توجه سوپر مارکت ها هستند (مثلا آنها قیمت یک کالا را به صورت 99/9 یورو اعلام می کنند که از لحاظ چشمی، از قیمت ۱۰ یورو ارزانتر به نظر می رسد). کشورهایی مانند هلند و فنلاند، قیمت‌هایی را که دارای رقم اعشار هستند به ۵ سنت نزدیک به عدد اصلی گرد می کنند. اگر در خصوص ارزش و نرخ تبادلی واحد پولتان آگاه باشید، این امر می تواند کمک خوبی برای مدیریت هزینه ها در طول سفرتان باشد.

۳. بخشش بیش از اندازه

MG_3395 در بیشتر کشورهای اروپایی، عموما رستوران ها هزینه ای را نیز بابت ارائه خدمات بر روی صورت حساب خود دریافت می کنند که قاعدتا هزینه های جانبی را نیز شامل می شود. همچنین، متداول است که مبلغی در حدود ۱۰ درصد از کل هزینه، برای ارائه انعام به خدمتکاران در نظر گرفته شود. گردشگران عموما از این میزان آگاهی ندارند و از همین رو تمایل دارند تا بیش از این مقدار، مثلا به اندازه ۲۰ درصد را به این کار اختصاص دهند. اصلا نیازی به این کار نیست. مثلا مانند تاکسی‌ها می توانید مبلغتان را به نزدیک‌ترین عدد رند یورو گرد کنید. آگاهی داشتن در مورد هزینه‌های خدمات، انعام و ... می تواند در کمتر کردن هزینه ها کمک کند.

۴. پوشیدن جوراب با صندل

dfurtuj6ujtfu بسیاری از اروپایی‌ها متعجب می‌شوند وقتی ببینند گردشگران، سندل را با جوراب بپوشند (البته بجز در آلمان). معمولا این گونه است که اگر خواستید با سندل برای گردش به بیرون بروید، جورابی به پا نکنید، یا اینکه می توانید یک جفت کفش ورزشی بپوشید و آن وقت کسی به این دقت نخواهد کرد که آن را با چه چیزی پوشیده اید. آنها ممکن است فقط در برخی شرایط فکر کنند پوشش شما تا حدی عجیب است که البته در مواقع کمی این اتفاق می افتند اما به هر حال بهتر است مخصوصا اگر به شام یا به یک عصرانه دعوت شده اید، با پوششی مناسب تر به آنجا بروید.

۵. انتخاب فرودگاه‌های کوچک

AIrplane2 بسیاری از خطوط هوایی ارزان، عموما پروازهای خود را از فرودگاههایی که فاصله قابل توجهی از مراکز شهرها دارند انجام می دهند. گردشگرانی که این نوع از پروازها را انتخاب می کنند، در بیشتر مواقع از این موضوع اطلاع ندارند. وقتی این کار را انجام می دهند، پس از رسیدن به فرودگاه مقصد متوجه می شوند که باید مثلا یک ساعت سخت حرکت با اتوبوس های گران قیمت از فرودگاه تا مرکز شهر را تحمل کنند. همیشه قبل از خرید بلیط توصیه می شود ابتدا تمامی جوانب امر سنجیده شده و پس از ارزیابی هزینه ها و صرف زمان، نسبت به انتخاب نوع وسیله سفر و به ویژه این نوع پروازهای ارزان اقدام شود.

۶.  نداشتن اطلاعات درباره‌ی مشکلات کمبود فضا

drut وقتی در مکان‌هایی مانند قطارهای مترو، اتوبوس ها، سالن های انتظار فرودگاه و غیره، کمبود فضا وجود دارد، ممکن است مردم بخاطر چمدان های بزرگ سفرتان، برخورد سردی با شما داشته باشند. ایده بهتر این است که تا آنجا که می توانید سبک سفر کنید. در اروپا غالبا فضاها کوچکتر و متراکم تر هستند. یکی از کارهای خوبی که می توان انجام داد این است که تا حد ممکن، از آوردن لباس اضافه خودداری کرده و با شستن لباس ها، مجددا از همان ها استفاده کنیم. اگر نمی دانید برای اینکار، از کجا شروع کنید، پیشنهاداتی نیز اینجا ارائه شده است.

۷. پوشیدن لباس‌های معمولی

61NMrfy1W-L._UL1500_ به طور کلی اروپایی ها احساس خیلی قوی و خاصی نسبت به مد دارند بنابراین اگر با لباسهایی خیلی ساده در جمع آنها ظاهر شوید، ممکن است باعث خجالت شما شود. اگر در تردید هستید که کدام لباس مناسب است، یکی از راهها می تواند این باشد که تی شرت های مدرسه ای تان را به تن نکنید یا اینکه طوری لباس نپوشید که مثلا می خواهید به یک بازی بیس بال بروید. برای مراجعه به فروشگاهها و پاساژها یا انجام کارهای اداری، پوشیدن لباسهایی مثلا از نوع اسپورت (Jammies) توصیه نمی شود. اگر به جایی یا برای صرف غذا دعوت شده اید و مطمئن نیستید که چه چیزی برای پوشیدن مناسب است، پیشنهاد می کنیم تصور کنید عموما یک لباس معمول و متداول که می پوشید کدام است. آنگاه فقط کافی است یک کلاس بالاتر از آن را برای پوشیدن انتخاب کنید. البته باید به این توجه داشت که امروزه، بیشتر مردم میل به پوشیدن لباس ساده تر دارند که این موضوع حتی بر روی سلیقه اروپایی ها نیز تاثیر گذاشته است. با این حال، حتی برای لحظات کوتاهی هم اگر شده، شاید بهتر باشد که احتیاط بیشتری به خرج دهید. اسکار وایلد (Oscar Wilde) جمله ای را در مورد مد بیان کرده که من نیز با آن موافق هستم که می گوید:
مد، نوعی زدودن زشتی هاست بنابراین عوض کردن آن در هر 6 ماه خیلی سخت خواهد بود.

۸. کرایه‌ی اتومبیل برای مدتی طولانی

image بسیاری از گردشگران تصور می کنند همین که به مقصد می رسند از همان ابتدا باید یک اتومبیل کرایه کنند. آنها این نکته را فراموش می کنند که اگر بنا دارند تا در یک یا دو شهر برای هر مدت زمانی بمانند، کرایه کردن یک اتومبیل، فقط دست و پای آنها را بسته و حتی آرامش و فراغ خاطر آنها را سلب می کند. آنها می توانند پول هایی را که بابت کرایه یا پارکینگ وسیله نقلیه پرداخت می کنند برای استفاده از تورهای گردشگری گوناگون و استفاده از وسایل نقلیه عمومی که اغلب بهترین راه برای دیدن مراکز سیاحتی یک شهر است بپردازند.

۹. انتظار لبخند از سوی همه

people-group-smiling اول این پرسش پیش می آید که مگر لبخند زدن چه اشکالی دارد؟ پاسخ این است که واقعا لبخند زدن اشکالی ندارد ولی واقعیت دیگری این است که اکثر اروپایی ها زیاد لبخند نمی زنند. اگر زندگی در سیبری را تجربه کنید می فهمید که اگر بدون هیچ دلیلی بخندید یا لبخند بزنید، مردم به شما به چشم یک انسان احمق نگاه خواهند کرد. در روسیه فقط زمانی می توانید لبخند بزنید که واقعا اتفاق خنده داری افتاده باشد. گردشگران در اروپا، تمایل دارند که بر لبان مردم لبخند ببینند. اما ممکن است ناراحت شوند از اینکه ببینند مثلا در رستوران، حتی خدمتکار نیز لبخند نمی زند. آنها اشتیاق و نمود ظاهری مثبت را از اروپایی ها می خواهند. اروپایی ها تا حدی با این انتظار متفاوت هستند. اما شاید زمان آن رسیده باشد که این رفتار نیز تا حدی تغییر یابد. پس به یاد داشته باشید که اگر زمانی به یک کشور اروپایی سفر کردید، سعی کنید قبل از آن، اطلاعات لازم را در مورد آن کشور کسب کنید تا با ناآگاهی، موجب احمقانه جلوه دادن رفتارتان نشوید. مثلا باید این موضوع را بدانید که منظور از داچ (Dutch)، آلمان نیست یا اینکه جمهوری ایرلند و ایرلند شمالی، با یکدیگر متفاوت هستند. منبع:  لایف هک

مطالب مرتبط:

دیدگاه