زلزله ۴.۶ ریشتری شرق تهران را لرزاند

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۴ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۶
زلزله ۴.۶ ریشتری شرق تهران را لرزاند

سه‌شنبه شب زلزله‌ ۴.۶ ریشتری در منطقه فیروزکوه در ۱۱۰ کیلومتری تهران، ۷۰ کیلومتری غرب سمنان و ۴۸ کیلومتری شمال شرقی ایستگاه گرمسار رخ داد.

تیم ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زلزله را تایید و بزرگی آن را 4.6 در مقیاس درونی ریشتر و در عمق 10 کیلومتری زمین تایید کرد. زلزله شرق استان تهران در آرادان و گرمسار هم احساس شد. بر این اساس مدیرکل بحران استان تهران از آماده‌باش دستگاه‌های امدادی خبر داد. هادی رحمتی دراین‌باره گفت:

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 4.6 ریشتر ساعت 22:6 دیشب جنوب فیروزکوه در استان تهران را لرزاند.

وی با بیان اینکه در پی این حادثه کلیه دستگاه‌های امدادی به حالت آماده‌باش درآمدند، اعلام کرد:

این زمین‌لرزه در مرز بین استان تهران و سمنان بوده و فرماندار و دیگر مسئولان شهرستان فیروزکوه به‌منظور ارزیابی حادثه و آماده‌باش در مقابل آن تشکیل جلسه دادند.

  گزارش‌ها حاکی است که ساکنان مناطق زلزله‌زده فیروزکوه شب را در فضای باز سپری کردند. به گفته‌ی هادی رحمتی، پس از زمین‌لرزه ۴.۶ ریشتری فیروزکوه چهار پس لرزه دیگر نیز به بزرگی ۳.۲، ۲.۵، ۱.۸ و ۲ ریشتر این منطقه را لرزاند. رحمتی درباره اینکه آیا این زمین‌لرزه ارتباطی با شهر تهران داشته و پایتخت را نیز تهدید می‌کند، گفت: در این خصوص نیازمند ادله علمی هستیم و در حال حاضر ارتباطی که اثبات کند این زمین‌لرزه پایتخت را تهدید می‌کند، وجود ندارد اما همواره باید در مقابل زلزله آماده بود. منبع: انتخاب

عکس کاور از myjournalcourier.com/Getty Images (صاحب اثر: Petrovich9)

مطالب مرتبط:

دیدگاه