۹ هتل مدرن مجهز به آخرین فناوری روز

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۳۰
۹ هتل مدرن مجهز به آخرین فناوری روز

اقامت در یک هتل مدرن قرن بیست و یکمی، صرفا مسافرت و دور بودن از خانه نیست بلکه به‌معنای دسترسی به یک دنیای مجازی است که به لطف قابلیت‌های حیرت‌انگیز ارتباطی، به‌معنای واقعی امکان کنترل همه‌چیز را برای مهمانان فراهم می‌کند. با وجود  چنین مکان‌هایی، باور اینکه در آینده‌ی نزدیک هتل‌ها کاملا دیجیتال باشند و توسط ربات اداره شوند، چندان مشکل نیست. برای معرفی مدرن‌ترین هتل‌های دنیا مجهز به آخرین فناوری‌های روز، با کجارو همراه باشید.

امروزه با کمک امکانات ارتباط تجاری مثل کیوسک‌های خرید مجازی بلیط یا رزرو هتل، امضای دیجیتال و حسگرهای الکترونیکی، بیشتر مواقع نیاز به حضور فیزیکی نیست و بسته به محل اقامت هر کاری را می‌توان از راه دور و به‌صورت مجازی انجام داد. همراه شدن فناوری‌های مدرن با ویژگی‌های یک هتل لوکس، نتیجه‌ای حیرت‌انگیز و بسیار جذاب در پی دارد.

هتل هن-نا (Henn-na) ژاپن

هتل هن-نا ژاپن robot_hotel_japan1 همان‌طوری که انتظار می‌رود، اولین هتل رباتیک در ژاپن تأسیس شده است. ربات‌های استفاده‌شده در این هتل مدرن خوش‌ظاهر نیستند ولی در انجام کارهایی مثل پذیرش مهمان‌ها، حمل اثاثیه و حتی شوخی و خوش‌وبش با مهمان‌ها بسیار کارآمد و حرفه‌ای عمل می‌کنند. انرژی هتل مدرن هن-نا به کمک پنل‌های خورشیدی تأمین می‌شود و درب الکترونیکی اتاق‌ها مجهز به فناوری تشخیص چهره است.

هتل ویرجین (Virgin)، شیکاگو

هتل ویرجین  شیکاگو مالک این هتل؛ سر ریچارد برنسون، هتل خود را برای برقراری ارتباط و تعامل با انواع گجتهای هوشمند تجهیز کرده است. این ارتباط به کمک یک اپلیکیشن مبتکرانه به نام لوسی (Lucy) برقرار می‌شود که کارهای مثل رزرو اتاق، تصفیه‌حساب، خدمات اتاق را به‌خوبی انجام می‌دهد. لوسی حتی درجه حرارت اتاق‌ها را نیز تنظیم می‌کند و از آن می‌توان به‌عنوان کنترل از راه دور تلویزیون نیز استفاده کرد. البته ویژگی بارز این هتل که در مسافرت‌های کاری استفاده‌ی زیادی دارد، سرویس خودروهای برقی تسلا مجهز به وای‌فای قدرتمند است.

هتل ۱۰۰۰، سیاتل

هتل 1000  سیاتل در این هتل تابلوی (مزاحم نشوید) دیگر کاربردی ندارد. درب اتاق‌های این هتل مجهز به سیستم هشدار الکترونیکی هستند و به کمک حسگرهای حرارتی، اشغال بودن اتاق را تشخیص می‌دهند. هرکدام از اتاق‌های این هتل با یک IP ثابت به شبکه متصل است و مهمانان می‌توانند به کمک اینترنت ویژگی‌های اتاق مثل دما، نقاشی‌های دیواری و موسیقی را بر اساس سلیقه‌ی خود شخصی‌سازی کنند. اگر این هتل مدرن یک سالن گلف مجازی با ۵۰ مسیر متفاوت و مجهز به حس‌گرهای فروسرخ برای طبیعی‌تر شدن فضای بازی نداشت، شاید مهمان‌ها در تمام طول اقامت اتاق خود را ترک نمی‌کردند.

 هتل یوتل (YOTEL)، نیویورک

 هتل یوتل نیویورک این هتل مدرن به جدیدترین فناوری‌های سال ۲۰۱۵ مجهز شده است. پذیرش در این هتل به‌صورت مجازی انجام می‌شود. دیوارهای آن قابلیت پخش موسیقی دارند. تختخواب‌های هتل مکانیزه هستند که در صورت نیاز به فضای بیشتر به‌صورت خودکار جمع می‌شوند. جذاب‌ترین ویژگی این هتل یک بازوی روباتیک ۵ متری به نام یوبوت (Yobot) است که وسایل باارزش و قیمتی مهمانان را بسته‌بندی کرده و به صندوق امانات هتل منتقل می‌کند.

هتل الافت کوپرتینو (Aloft Cupertino)، کالیفرنیا

هتل الافت کالیفرنیا منطقه‌ی ی سیلیکون ولی (Silicon Valley) در کالیفرنیا، پایگاه پیشتازان دنیای دیجیتال است و استفاده از آخرین فناوری‌ها در هتل‌های آن تعجب‌آور نیست، ولی هتل مدرن الافت کوپرتینو پا را از این فراتر گذاشته و اولین روبات سرپیشخدمت دنیا به نام باتلر (Botlr) را به خدمت گرفته است. باتلر که یونیفرمی مخصوص از جنس وینیل به تن دارد، اقلام درخواستی مهمانان از پذیرش هتل را به اتاق آن‌ها تحویل می‌دهد و به‌عنوان انعام فقط کامنت تویتر قبول می‌کند.

هتل دلتا (Delta)، کانادا

هتل دلتا  کانادا مدرن‌ترین شعبه‌ی هتل‌های زنجیره‌ای دلتا در کانادا با همکاری سامسونگ اتاق‌های خود را به اتاق هوشمند تبدیل کرده است. مهمان‌های این هتل مدرن می‌توانند به کمک گجت‌های خود به اتاق‌ها یا میزهای هوشمند متصل شده و به منوی رستوران، فیلم، پخش زنده‌ی تلویزیونی و سایر خدمات هتل دسترسی پیدا کنند.

هتل ریتز کارلتون (Ritz Carlton)

هتل ریتز کارلتون این هتل بین‌المللی با شعبه‌هایی در بیشتر شهرهای بزرگ مثل مسکو و بوستون، نوعی سرویس خدماتی ارائه می‌کند که تکنولوژی باتلر (Technology Butler) نامیده می‌شود. اگر در این هتل مدرن مشکلی با لپ‌تاپ یا گجت هوشمند خود داشتید نیازی به تلف کردن وقت برای پیدا کردن تعمیرکار ندارید. کافی ست با پذیرش هتل تماس بگیرید. کارکنان فنی هتل انواع خدمات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ارائه می‌کنند.

هتل پنینسولا (Peninsula)، ژاپن

هتل پنینسولا ژاپن اگر می‌خواهید در طول تعطیلات خانوادگی، بچه‌ها را برای مدت طولانی ساکت و سرگرم کنید، آن‌ها را به یک ماجراجوی واقعیت مجازی بفرستید. در هتل پنینسولا، علاقه‌ی شدید ژاپنی‌ها به فناوری و انیمیشن در قالب ساخت یک ماجراجویی واقعیت مجازی با تم بازی Pokémon برای مهمانان خردسال تجلی پیدا کرده است. در این ماجراجویی بچه‌ها به کمک یک توپ Poké Ball و یک کلاه Pikachu به گشت‌وگذار مجازی در هتل می‌پردازند و اسرار مخفی در گوشه و ‌کنار آن را کشف می‌کنند. در همین حین والدین می‌توانند در آرمش و سکوت از امکانات هتل لذت ببرند.

هتل NH مادرید اسپانیا

هتل NH مجموعه هتل‌های بین‌المللی NH خدمات مفیدی برای مسافرت‌های کاری ارائه می‌کنند؛ از جمله کنفرانس مجازی به کمک هولوگرام سه‌بعدی و امکان ارائه‌ی مجازی پیشنهادهای تجاری در شعبه‌های مختلف هتل. با استفاده از این خدمات همه شرکت‌کننده‌ها و اشیاء مورداستفاده در کنفرانس به‌صورت سه‌بعدی در یک محل حاضر می‌شوند که نمونه‌ی آن در کنفرانس مطبوعاتی فیلم چاپی (Chappie) در هتل NH مادرید مورداستفاده قرار گرفت. منبع : Road Warrior Voices

مطالب مرتبط:

دیدگاه