پنج‌شنبه؛ اولين پرواز خط هوايی ارديیل به استانبول

سونا خرامان
سونا خرامان دوشنبه، ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۰
پنج‌شنبه؛ اولين پرواز خط هوايی ارديیل به استانبول

اولین خط هوايی ارديیل به استانبول: نخستین پرواز مستقیم اردبیل به مقصد استانبول روز پنجشنبه ۲۹ مرداد ماه سال جاری از محل فرودگاه اردبیل برقرار می‌شود.

با توجه به افزایش محبوبیت سفر به استانبول، نخستین پرواز اردبیل به استانبول در ۲۹ مرداد امسال برقرار خواهد شد. معاون گردشگری استان اردبيل با بیان این مطلب گفت:

طبق هماهنگی‌های صورت گرفته، شرکت خدمات مسافرتی مدار اقدام به عقد قرارداد با شرکت اطلس جت ترکیه، به‌منظور برقراری پرواز چارتر بین اردبیل و استانبول کرده است.

قادر تقی‌زاده با اعلام اين خبر که نخستین پرواز روز پنجشنبه ۲۹ مردادماه از محل فرودگاه اردبیل انجام خواهد شد، اضافه كرد:

پروازهای بعدی به فاصله یک هفته از هم، در روزهای پنجم، دوازدهم و نوزدهم شهریور ماه در ساعت ۴:۲۰ بامداد از اردبیل و برگشت ساعت ۱۱:۳۰ به وقت استانبول برقرار خواهد بود.

وی با اعلام ظرفیت هواپیمایی این پرواز تا ۲۱۶ نفر، بیان داشت:

جلسه‌ای با ۳۱ دفتر خدمات مسافرتی فعال استان جهت هماهنگی، فروش بلیط هواپیما و برگزاری تور استانبول در سالن اجتماعات این اداره‌کل تشکیل می‌شود.

تقی‌زاده با تاکید بر اهمیت برقراری ایرلاین خارجی از مسیر اردبیل به ترکیه، اظهار داشت:

در صورت مشارکت دفاتر و تداوم پرواز می‌توان در گام‌های بعدی نسبت به معرفی جاذبه‌های گردشگری استان در شهر استانبول و جذب گردشگر از این کشور اقدام کرد.

به گفته این مقام مسئول، استانبول به‌عنوان یک شهر توریستی سالانه پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر کشور است که در صورت تداوم پروازها و معرفی شایسته قابلیت‌های گردشگری استان در این شهر توریستی، می‌توان علاوه بر جذب گردشگران ترکیه‌ای، گردشگران دیگر کشورها را از این کشور همسایه به تماشای جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این استان نیز جذب کرد. وی با اشاره به منفی بودن تراز گردشگری کشور در شرایط فعلی، تصریح کرد:

در مقابل شش میلیون و ۹۰۰ هزار گردشگر خارجی خارج شده از ایران، چهار میلیون و ۵۰۰ هزار گردشگر در سال ۹۳ وارد کشور شده که در این راستا مقرر شده است بر اساس تدابیر و پیش‌بینی مسئولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این تراز تا پایان برنامه ششم مثبت شود.

تقي‌زاده از برقراری تورهای استانبول توسط شرکت خدمات مسافرتی مدار به‌مدت شش شب اقامت و هفت روز خبر داد و خاطرنشان کرد:

در این تور، ۲۵ هتل سه ستاره تا پنج ستاره در ۶ نقطه استانبول توسط شرکت مذکور رزرو شده است.

وی با بیان اینکه هزینه تورها از یک میلیون و ۴۴۰ هزار تومان تا سه میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تعیین شده، یادآور شد:

خدمات تور شامل خدمات ترانسفر فرودگاهی و گشت شهری است.

تهیه شده در کجارو  

مطالب مرتبط:

دیدگاه