بهترین اپلیکیشن‌ های رایگان طبیعت گردی در تابستان برای آیفون

حسین خدادادبیگی
حسین خدادادبیگی یکشنبه، ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۳۰
بهترین اپلیکیشن‌ های رایگان طبیعت گردی در تابستان برای آیفون

امروزه سیستم‌های هوشمند و رایانه‌ای در جای جای زندگی بشر حضور دارد که البته کمک شایانی به افزایش کیفیت زندگی و تسهیل آن کرده است. با این حساب چرا از این قابلیت در مسائلی همچون توریستی و گردشگری بهره نگیریم. این بار کجارو درصدد معرفی پنج اپلیکیشنی است که برای دوستداران طبیعت یک گنجینه محسوب می‌شود. پس با کجارو و اپلیکیشن‌های گردشگری همراه باشید.

فصل تابستان بهترین زمان برای پیاده‌روی و اردو زدن است. خورشید زمان بیشتری در آسمان است و آب و هوا به اندازه کافی گرم است. در جنگل هیچ منبع تغذیه‌ای برای شارژ کردن تلفن همراه شما یافت نمی‌شود، اما این موضوع بدان معنا نیست که نمی‌توانید برای پیدا کردن مسیر خود چند اپلیکیشن را از اینترنت دانلود کنید یا به دنبال طبخ غذاهایی باشید که خیلی سریع و بر روی آتش درست می‌شوند. همچنین در مورد پارک‌های ملی اطراف خود اطلاعات کافی بدست بیاورید یا از چند نکته ضرروی برای مواقع اضطراری و خطر آگاه باشید.

Classic Camping Cookbook

Classic Camping Cookbook

یکی از سخت‌ترین قسمت‌های اردو زدن پیدا کردن چیزهای خوشمزه‌تری برای خوردن به جز لوبیا و حبوبات است. Coleman اپلیکیشنی را خلق کرده تا به پختن غذا در اردو و کمپ کمی هیجان دهد. در این اپلیکیشن شما می‌توانید بر اساس تجهیزات موجود، زمان روز و مواد اولیه به جستجوی غذای مناسب بپردازید. در اپلیکیشن مذکور شما دستور پخت غذای مورد انتخاب خود را در خانه برای آمادگی بیشتر در اختیار خواهید داشت، درحالی که تجهیزات مورد نیاز و نحوه طبخ همان غذا در اردوگاه نیز به شما آموزش داده خواهد شد. جالب اینجا است که در قسمتی از اپلیکیشن مذکور شما می‌توانید تعداد افرادی که قرار است برای آنها غذا تهیه کنید یا حتی تجهیزاتی را که در اختیار دارید به آن اضافه کنید. درنهایت این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند تا با آگاهی کامل خانه را ترک کنید.

نقاط قوت

جستجو بر اساس تجیهزات موجود دریافت لیست ابزار و مواد مورد نیاز برنامه‌ریزی جهت تهیه غذا قبل از ترک خانه

معایب

کار با آن می‌تواند سخت باشد امکان چاپ دستور طبخ غذا وجود ندارد امکان تهیه لیست خرید نیست

Yonder

Yonder

پیدا کردن منطقه‌ای مناسب برای پیاده‌روی و اردو زدن کمی دشوار است. شما از شرایط موجود طبیعی و طول مسیر هیچگونه اطلاعاتی در دست ندارید. اپلیکیشن Yonder به شما کمک می‌کند تا به راحتی مقاصد جدید را بررسی کنید. تنها کافی است مکان خود را در اپلیکیشن مذکور مشخص کنید. سپس تمامی مناطقی که در نزدیکی شما وجود دارد و کاربران Yonder قبلا در آنجا بوده‌اند را در اختیار شما قرار خواهد داد. به راحتی می‌توانید تصاویر موجود را مشاهده کنید. نکات مهم را بخوانید و حتی از طول مسیر موجود آگاه شوید؛ اطلاعاتی که تماما توسط افراد دیگر همچون شما در این اپلیکشین بارگذاری شده است. اگر بر اساس فعالیت‌های دشوار همچون دوچرخه‌سواری، ماهیگیری و دیدن پرندگان مختلف دست به جستجو در این اپلیکیشن بزنید، Yonder مکان‌هایی را برای شما انتخاب و معرفی خواهد کرد که قادر به انجام هر سه مورد به صورت همزمان باشید. پس از مشاهده مناطق موجود می‌توانید نظرات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید یا اطلاعات موجود را به روز رسانی کنید.

نقاط قوت

مشاهده تصاویر مسیرها و اردوگاه‌های نزدیک شما دریافت نکات لازم جهت راهنمایی و مشاهده جستجو بر اساس علایق

معایب

نداشتن تمامی مسیرها اتصال اجباری به سیستم جهت استفاده کار نکردن موردی سامانه مکان‌یابی  

Survival Guide

Oh, Ranger

یکی از مهم‌ترین کارهایی که بیرون از خانه و طی سفر باید انجام دهید، حفظ امنیت است. بی‌شک موارد بسیاری وجود دارد که انتظار مواجه شدن با آن را ندارید و مسلما نمی‌دانید که چگونه در برابر آن از خود محافظت کنید. پس هم اکنون اپلیکیشن Survival Guide را با تلفن همراه خود دانلود کنید تا بدانید در شرایط مختلف چگونه از خود محافظت کنید. اپلیکیشن مذکور همانند یک کتاب الکترونیکی بوده که از فصل‌های مختلفی از قبیل گیاهان سمی، روش‌های تهیه آب و محافظت از خود در جنگل‌های گرمسیری تشکیل می‌شود. بهتر است قبل از وارد شدن به حیات وحش آن را مطالعه کنید، هرچند که می‌توانید در شرایط مواجه با خطر نیز به آن مراجعه کنید. شاید همانند تام هنکس در فیلم Castway نباشید، اما بی‌شک از آمادگی بیشتری در شرایط اضطراری برخوردار خواهید بود.

نقاط قوت

تقسیم‌بندی بر اساس موضوع دارای تصاویر مرتبط و شرح مختصر دارای اطلاعات کافی در مورد شرایط مختلف

معایب

وجود تبلیغات عدم توانایی به اشتراک گذاشتن اطلاعات

Oh, Ranger

Oh, Ranger

چهارمین  اپلیکیشین موجود Oh, Ranger است. شما به راحتی می‌توانید Park Ranger شخصی را با اپلیکیشن Oh, Ranger در جیب خود حمل کنید. نزدیکترین پارک‌های موجود بر اساس فعالیت‌های مورد علاقه خود در نزدیکی مقر را بیابید و نظرات دیگر کاربران را نیز مطالعه کنید. بهترین مکان برای خوشگذرانی و برپایی پیک نیک خانوادگی یا محلی مناسب برای پیاده‌روی را به آسانی بیابید. هر پروفایل به صورتی مجزا شامل نظرات و امتیاز دهی دیگران و لینک مستقیم جهت ورود به وب‌سایت مورد نظر است. همچنین در Oh, Ranger شما می‌توانید اطلاعاتی در مورد خودروها و اجاره بهای آنها بدست بیاورید و حتی در صورت نیاز جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید. تصاویر مورد علاقه خود را می‌توانید در این نرم‌افزار بارگذاری کرده یا به منظور فراموش نکردن بهترین مکان ممکن برای دوچرخه‌سواری، آن را علامت‌گذاری کنید.

نقاط قوت

جستجوی پارک‌ها بر اساس فعالیت‌های مشخص قابلیت اتصال به وب‌سایت قابلیت نوشتن نظرات

معایب

وجود تبلیغات جستجوی دشوار استفاده دشوار از سامانه مکان‌یابی

National Parks

National Parks

شما به راحتی می‌توانید با پنجمین اپلیکیشنی که ساخته دست National Geographic است و به شما معرفی می‌کنیم، از تمامی پارک‌های ملی دیدن کنید. به تصاویر نگاه کنید، توضیحات و نظرات موجود را بخوانید و مواردی را که از آن دیدن کرده‌اید علامت‌گذاری کنید. پس از هر بازدید و دریافت یک پست الصاق شده، پاسپورت پارکی خود را کامل کنید. به تصاویر بی‌نظیر و زیبای National Geographic نگاهی بیندازید و با مطالعه در مورد شرایط پارک‌های مختلف برنامه خود برای سفر به آنجا را طرح ریزی کنید. در حال حاضر تنها مشخصات بیست و هشت پارک در اپلیکیشن مذکور ثبت شده، اما همواره به آنها افزوده خواهد شد؛ فقط باید کمی صبر کنید. برنامه سفر خود را طوری برنامه‌ریزی کنید که هیچگونه فعالیت خاصی را از دست ندهید.

نقاط قوت

مشاهده تصاویر حرفه‌ای و زیبا خواندن اطلاعات مجزای هر پارک ثبت بازدیدهای انجام گرفته

معایب

وجود تبلیغات کامل نبودن عدم کارایی مناسب بدون وجود Wifi

مطالب مرتبط:

منبع Heavy

دیدگاه