اختصاص ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای مرمت قلعه کنجان‌چم ایلام

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰
اختصاص ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای مرمت قلعه کنجان‌چم ایلام
قلعه کنجان‌چم یکی از جاذبه‌های گردشگری ایلام به شمار می‌رود که قرار است سه میلیارد و ۳۵۰۰ میلیون دلار برای مرمت این بنا هزینه شود.
عبدالمالک شنبه‌زاده، مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان ایلام اعلام کرد: منطقه‌ی ایلام، سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای مرمت قلعه تاریخی کنجان‌چم واقع در شهرستان مهران و ۲۰۰ میلیون ریال دیگر برای طرح مطالعه این قلعه شامل تاریخچه، آسیب‌شناسی، برق‌رسانی و آب‌رسانی هزینه می‌شود. وی با اشاره به مزایده واگذاری قلعه تاریخی «کنجان‌چم» به بخش خصوصی، افزود:
این قلعه با کاربری پذیرایی و اقامتی بین‌راهی به متقاضیان بخش خصوصی واگذار می‌شود و قرار گرفتن این قلعه در مسیر تردد زائران ایرانی و عراقی عتبات عالیات و شهرهای مذهبی کشورمان موقعیت بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ایجاد کرده است.
مدیرکل میراث فرهنگی ایلام گفت:
قلعه کنجان‌چم در سال ۱۳۲۶ هجری قمری بنا به دستور «غلامرضا خان ابوقداره» آخرین والی ایلام ساخته شده و اتاق‌های مرتبط به هم حمام، برج نگهبانی و قسمت مسکونی ودیوانخانه است و به عنوان قلعه زمستانی والی مورد استفاده قرار می‌گرفته است.
شنبه‌زاده با بیان این‌که این قلعه ظرفیت اسکان ۱۰۰ گردشگر را دارد و می‌تواند به‌عنوان «وی.آی.پی» برای اسکان مهمانان ویژه مورد استفاده قرار گیرد، تصریح کرد:
این قلعه در کنار رودخانه کنجانچم قرار گرفته و با خلاقیت، ابتکار و بازاریابی مناسب به یکی از مراکز مهم گردشگری کشور تبدیل می‌شود.
منبع: ایسنا

مطالب مرتبط:

دیدگاه