بهترین سواحل دنیا برای یادگیری ورزش آبی

علیرضا ندری
علیرضا ندری شنبه، ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۳۰
بهترین سواحل دنیا برای یادگیری ورزش آبی
به دنبال ورزش و سلامتی خود با چاشنی هیجان هستید؟ از دراز کشیدن در ساحل و آفتاب گرفتن خسته شده‌اید؟ در این مقاله سواحلی را معرفی می‌کنیم که  در آن‌ها می‌توانید آدرنالین خون خود را بالا ببرید. شن‌ها، امواج و آسمان صدایتان می‌زنند.
برخی از ورزش‌های پرهیجان مختص ساحل هستند، بنابراین بد نیست که در سفر بعدی خود یکی دو روز را صرف یادگیری فعالیت‌های ورزشی جدید و پر انرژی کنید. در این راستا، ۱۰ ساحل برتر را برای یادگیری ورزش‌های جدید از قایقرانی سنتی در هاوایی تا پریدن از هواپیما بر فراز شن‌های سفید کنیا لیست کرده‌ایم.  

سَندبورد (Sand Board) - فلورانس، ایالت اورگن، آمریکا

سندبورد (بوردسواری روی شن) به جای این که روی برف بوردسواری کنید، در سند مستر پارک (Sand Master Park) روی شن سر بخورید، بپرید و حرکاتی آکروباتیک در هوا انجام دهید. سند مستر پارک اولین آموزشگاه سندبورد، واقع در خاک‌ریزهای عظیم، شکری و نرم ساحل اورگن است.  

کایت بورد (Kite board) - ساحل کاباره، جمهوری دومینیکن

کایت بورد ساحل کاباره در کرانه‌ی شمالی جمهوری دومینیکن با داشتن جریان باد در تمام طول سال، به کانونی بین‌المللی برای کایت‌بورد سواران پر هیجان تبدیل شده است. مدارسی مثل Laurel Eastman Kiteboarding که توسط کایت‌سوار حرفه‌ای لارل ایستمن تاسیس شده، در ساحل آموزش‌هایی را در زمینه‌ی این ورزش پرشی می‌دهد.  

کایاک سواری - سواحل لاجولا، سن دیگو، کالیفرنیا

کایاک سواری مهارت‌های پاروزنی خود را با قایق‌سواری در یکی از زیباترین خطوط ساحلی کشور آمریکا به حد اعلا برسانید. شرکت‌هایی مثل لاجولا کایاک (La Jolla Kayak)، کلاس‌ها و تورهای پاروزنی را از سواحل لاجولا تا ساحل مشهور سِوِن سی کِیوز(Seven Sea Caves) ارائه می‌دهد. سعی کنید در راه برگشت که پارو می‌زنید، کمی هم با کایاک موج سواری کنید.  

اسکای دایوینگ (Skydiving) - ساحل دیانی، کنیا

اسکای دایوینگ اگر به دنبال یادگیری ورزشی در ارتفاع هزاران متر بالاتر از زمین هستید، عازم ساحل دیانی در کنیا شوید. در آنجا می‌توانید اولین پرش خود را با گروه اسکایودایو دیانی (Skydive Diani) روی اقیانوس هند داشته باشید و با پاهای برهنه روی شن‌های سفید نرم فرود بیایید.

اسنورکلینگ (Snorkeling) - جزیره‌ی باک، سنت کِروی، جزایر ویرجین آمریکا

اسنورکلینگ برای یادگیری اسنورکلینگ، جزیره‌ی باک از سنت کروی (St. Croix) در جزایر ویرجین آمریکا مکان مناسبی است. شرکت بیگ بیرد (Big Beard)، تورهای تفریحی‌ برگزار می‌کند و با آموزش‌های اسنورکل در ساحل تِرتل (Turtle) در جزیره‌ی باک آغاز می‌شود.  

پدل‌بورد ایستاده (پارو زنی روی بورد) - ساحل میرامار، والتون جنوبی، فلوریدا

پدل‌بورد ایستاده (پارو زنی روی بورد) خلیج بزرگ و محافظت‌شده‌ی ساحل میرامار در والتون جنوبی، فلوریدا، در غرب شهر پاناما، محل فوق‌العاده‌ای برای یادگیری ورزش‌های آبی‌ در حال رشد است. پدل بورد ایستاده ترکیبی از کایاک سواری و موج‌سواری است و از طرفی ورزشی عالی و بسیار مفرح است. YOLO Board، کلاس‌هایی را در طول هفت روز هفته برگزار می‌کند.  

موج‌سواری - ساحل وایکیکی، هونولولو، هاوایی

موج‌سواری ساحل وایکیکی  اکثر مواقع در طول سال دارای امواجی کوتاه و مداوم است، بنابراین هر زمانی از سال می‌توانید برای یادگیری از طریق مربیان مدرسه‌ی موج‌سواری هانس هدمن (Hans Hedemann) اقدام کنید.  

بادسواری (Windsurfing) - خلیج لاک، بونِیر

بادسواری (بادموج‌سواری) بونیر (Bonaire)، بیش‌تر به خاطر غواصی شهرت دارد، ولی خلیج لاک در قسمت شرقی جزیره که کم عمق، پر شن و دارای بادهای یکنواخت است، مکانی ایده‌آل برای یادگیری بادسواری توسط اساتید محلی شهر جایب (Jibe) به شمار می‌رود.  

قایق‌رانی کانو (Canoeing) - ساحل هنوکاهوآ، مائوئی، هاوایی

قایق‌رانی کانو بومی‌های هنوکاهوآ اقیانوس‌ها را توسط قایق‌های دست‌ساز خود می‌پیمایند. در این ساحل می‌توانید در میان امواج اقیانوس آرام، موج‌سواری کنید و در قایق‌های اوتریگر (outrigger) پارو بزنید. Hawaiian Paddle Sports، کلاس‌های قایق‌رانی را در ساحل هنوکاهوآ از مائوئی در مقابل ریتز کارلتون کاپالوا (The Ritz-Carlton, Kapalua) برگزار می‌کند.  

قایق‌رانی لیزری (Laser Sailing) - ساحل پینِی، جزیره نِویس

قایق‌رانی لیزری ساحل پینی (Pinney) در جزیره‌ی نویس (Nevis)، یکی از بهترین مکان‌ها برای راندن قایق بادبانی است. Four Seasons Resort Nevis، مرکز قایق‌رانی لیزری است و تنها مدرسه‌ی قایق‌رانی لیزری کارائیب محسوب می‌شود که دارای کلاس‌های قایق‌رانی ۸ ساعته است و دو روز در هفته برگزار می‌شود.   تجربه‌ی کدام یک از این ورزش‌ها را داشته‌اید؟ نظرات خود را با کجارو یی‌‌ها در میان بگذارید. منبع: 10Best      

مطالب مرتبط:

دیدگاه