نکاتی که باید هنگام آماده شدن برای سفر بدانید

علیرضا احمدی
علیرضا احمدی چهار شنبه، ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۱۰
نکاتی که باید هنگام آماده شدن برای سفر بدانید

معمولا هنگام سفر بسته به اینکه مقصد کجاست و چه جایی را برای سفر انتخاب می‌کنیم لوازم و ملزومات متفاوتی می‌طلبد. 

هنگامی که در گیر و دار آماده شدن برای یک سفر ایده آل باشید،خیلی مهم است که با برنامه‌ریزی عمل کنید تا بتوانید همه‌ی لوازم مورد نیاز  را به همراه خود ببرید و همچنین به راحتی نیز همه‌ی وسایل خود را حمل کنید.

گردشگران با تجربه بر این باورند که جمع کردن وسایل یک هنر است، هنری که سفر را برای شما بسیار هموار و آسان می‌کند. در اینجا به نکات مهمی می‌پردازیم که هنگام جمع کردن وسایل اهمیت دارند.

travel-equipment.jpg21

سبک بار سفر کنید

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه کرد اینکه تا آنجایی که امکان دارد، وسایل کمتری برای سفر بردارید. قرار است که در تمام زمان داخل فرودگاه، قطار، اتوبوس و اتاق هتل این وسایل را بدنبال خود بکشید. بهترین راه برای اینکه سبک سفر کنید این است که ابتدا شما از تمامی وسایلی که می‌خواهید به همراه خود ببرید لیستی تهیه کنید و سپس به سراغ آن بروید و سعی کنید ابزار غیر ضروری را از لیست کنار بگذارید. همچنین‌، از تمامی لباس‌هایی که متناسب با برنامه سفر شما است و ممکن است شما به آن نیاز داشته باشید فهرستی تهیه کنید (مانند کفش برای کوهنوردی یا یک لباس شب برای تئاتر). اگر مدت سفر شما طولانی است، پس سعی کنید حداقل لباس ممکن را به همراه خود ببرید و به جای آن مواد شوینده همراه داشته باشید تا بتوانید آنها را بشویید.

برای هرگونه آب و هوا آمادگی داشته باشید

در حالیکه بررسی کردن آب و هوای مقصد شما بسیار مهم است، همچنین پیشنهاد می‌شود که برای آب و هواهای ناگهانی نیز آماده باشید. برای مثال، اگر شما باخبر شده‌اید مقصدی که به آن سفر می‌کنید به ندرت هوای بارانی دارد، حتما با خود بارانی همراه داشته باشید، چون احتمال دارد زمانی که شما در آن مکان هستید، بارانی‌ترین زمان فصل باشد.

وسایل ارزشمند خود را یک جا نگذارید

هر چقدر هم که مراقب باشید‌، کیف‌تان ممکن است گم یا دزدیده شود. بنابراین معمولا پیشنهاد می‌شود هنگامی که ملزومات خود را برای سفر آماده می‌کنید، وسایل با ارزش‌تان را مانند کارت‌های بانکی، پول نقد، چک، کارت‌های اعتباری، پاسپورت و دیگر کارت‌های شناسایی در مکان‌های مختلف بگذارید. این کار به شما اطمینان می‌دهد تا حتی اگر اتفاقی افتاد نیز تمامی اجناس با ارزش خود را از دست ندهید. همچنین پیشنهاد می‌شود از پاسپورت،کارت‌های شناسایی و بلیط فتوکپی تهیه کنید. در صورت امکان ۲ عدد فتوکپی تهیه کنید و یکی را نزد یکی از همراهان بگذارید و دیگری را نزد خود نگه دارید. اگر به یک اسکنر دسترسی دارید، ممکن است بخواهید مدارک خود را در حساب ایمیل خود ذخیره کنید تا بتوانید از هر مکانی به آنها دسترسی داشته باشید.

وسایل خود را از خیس شدن محفوظ نگه دارید

بطری‌های شامپو، لوسیون‌ها و دیگر وسایلی که همراه دارید و حاوی مایعات هستند احتمال نشت دارند، بنابراین احتمال اینکه همه وسایل‌تان را خیس و لکه‌دار کنند وجود دارد. هنگامی که شما در سفر هستید پاک کردن آن می‌تواند برایتان دشوار باشد. بنابراین می‌توانید با انتقال همه‌ی این مایعات به جعبه‌های کوچک و در اندازه‌های مسافرتی، خود را از عذاب تمیز کردن این خرابی‌ها نجات دهید. قبل از اینکه جعبه‌ها را در چمدان قرار دهید آن‌ها را در بسته‌های پلاستیکی  بگذارید. به این طریق، هر گونه نشتی خرابی به بار نمی‌آورد و به راحتی می‌توانید آن را بشویید.

لوازم ضروری را در کیف دستی حمل کنید

اگر شما با هواپیما سفر می‌کنید، مطمئن شوید که داروها، لوازم آرایش ضروری و وسایل با ارزش خود را در کیف دستی جای دهید یا به جای آنکه آنها را در کیف‌هایی که بررسی می‌شوند بگذارید. اگر به یک سفر بین‌المللی با توقف‌های زیادی می‌روید، همیشه این احتمال وجود دارد که وسایل شما مفقود شوند. بنابراین بهترین راه این است که برای گذارندن یک یا دو روز بدون چمدان‌های خود آمادگی داشته باشید تا شرکت هواپیمایی پیگیر لوازم شما باشد. همچنین به شما توصیه می‌کنیم که یک دست لباس مناسب برای تعویض در کیف دستی‌تان همراه داشته باشید.

مطالب مرتبط:

منبع enlightenme

دیدگاه