گواهینامه بین المللی و برگزاری رالی گردشگری صادر می‌شود

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۲
گواهینامه بین المللی و برگزاری رالی گردشگری صادر می‌شود
مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که گواهینامه‌های بین المللی و برگزاری رالی‌های گردشگری در آینده نزدیک صادر می‌شود.
ابوالقاسم ایرجی درباره‌ی صدور گواهینامه‌ی بین‌المللی و برگزاری رالی گردشگری گفت:
در نظر داریم تا در ایام باقی مانده سال جاری، وظایف و اهدافی که در اساسنامه کانون از آنها یاد شده، اما مغفول بوده مثل ارتقای ایمنی راه‌ها و سفرهای جاده‌ای، تلاش در زمینه توسعه بیش از پیش صنعت گردشگری،برگزاری رالی‌های مختلف، حضور در رویدادهای ملی و بین‌المللی گردشگری را مورد توجه بیشتری قرار دهیم.
وی با ابراز تاسف درباره میزان قابل توجه سوانح جاده‌ای در کشور افزود:
با وجود اینکه طی ده سال اخیر پلیس و وزارت راه زحمات زیادی برای کاهش تلفات سوانح و تصادفات جاده ای کشیده اند؛ اما، در سال گذشته حدود ۱۷ هزار نفر کشته داشته‌ایم که این تلفات نه تنها به ابعاد انسانی که به وسیله نقلیه و جاده نیز باز می‌گردد.
مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، عنوان کرد:
ما هدف گذاری خود را در بُعد انسانی این موضوع معطوف و ساختاری ایجاد کرده‌ایم تا بتوانیم تا پایان سال جاری، برنامه‌های جامعی را در ارتباط با ایمنی راه و سفر با هماهنگی نهادهای بین المللی ذیربط و با همکاری نهادها، سازمان‌ها، ارگان ها، اساتید و کارشناسان علوم مرتبط با این موضوع، اجرا کنیم.
وی با اشاره به اهتمام کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، برای توسعه گردشگری داخلی و خارجی در کشور گفت:
کانون تا به امروز به طور مستمر در برخی از نمایشگاه های داخلی و خارجی حضور داشته و تلاش کرده تا از طریق برپایی غرفه‌های متعدد، فعالان بخش گردشگری کشور همچون آژانس ها، تورگردان ها و غیره را معرفی و سازماندهی کند؛ اما از این پس در نظر داریم حضور فعال تری در بازارها و رویدادهای بین المللی داشته باشیم.
وی افزود:
تعدادی از ایرانیانی که سال ها در کشور های مورد نظر زندگی کرده و فعالیت آنها در حوزه گردشگری بوده است را با احکامی به عنوان نماینده منصوب و آنان را موظف کرده ایم تا در خصوص جاذبه های گردشگری کشور اطلاع رسانی و در نمایشگاه‌ها و نشست‌های مختلف برای معرفی ایران فعالیت کنند.
ایرجی از ایجاد اکو کمپ‌ها و کمپ‌های گردشگری در مناطق مختلف کشور به عنوان یکی دیگر از برنامه های کانون در راستای توسعه گردشگری در ایران یادکرد و گفت:
در راستای عمل به اهداف اجتماعی و اقتصادی خود به دنبال راه اندازی اکوکمپ هایی که توجیه بهینه سازی زمانی، مکانی، اقتصادی برای سفر ایجاد می کنند، هستیم.
وی یادآورشد:
در این زمینه با برخی از استان ها تفاهم نامه هایی امضا شده است تا اقشار مختلف جامعه، بتوانند در قالب تورهای گردشگری از این اماکن بهره مند شوند. به این ترتیب هم امکان رونق اقتصادی بوجود می آید و هم در راستای اهداف مردمی و اجتماعی خود گام برداشته‌ایم.
ایرجی به برقراری تعامل و ارتباطات بیشتر با کشورهای دیگر در زمینه صدور اسناد و گواهینامه های بین المللی رانندگی اشاره کرد و گفت:
هیأتی متشکل از کارشناسان کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در مذاکره با سرکنسولگری ایران در سلیمانیه، رئیس اداره مرور استان سلیمانیه، رئیس مرور راه های خارجی سلیمانیه و دیگر مقامات این استان دیدار و گفتگو کردند که این دیدار سرآغاز گسترش همکاری های بین المللی کانون خواهد بود.
مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی گفت:
قرار شد در آینده نزدیک تفاهم نامه ای به منظور توسعه همکاری های متقابل میان کانون و ارگان های یاد شده در استان سلیمانیه عراق به امضای دو طرف برسد.
وی برگزاری رالی هایی با محوریت معرفی جاذبه‌های گردشگری کمتر شناخته شده ایران به گردشگران را از دیگر برنامه های این کانون برشمرد و افزود:
کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به عنوان آغاز کننده رالی های مختلف در ایران، طی سال های اخیر تلاش کرده تا با تغییر رویکرد برنامه های رالی از ورزشی به گردشگری، به توسعه گردشگری داخلی و رونق این صنعت در کشور کمک کند.
ایرجی تبیین کرد:
تا پایان سال جاری، رالی های متعددی در کلاس های دودیفرانسیل، تاریخی، آزاد در نقاط مختلف کشور برگزار خواهیم کرد که در این رالی‌ها، اهداف متعددی همچون ترویج فرهنگ سفر، توسعه فرهنگ اتومبیلرانی ایمن، توسعه گردشگری دنبال می شود.
مدیر عامل کانون،در خصوص صدور گواهینامه های بین المللی جعلی و مخدوش، با اشاره به صدور رأی دادگاه مجتمع قضایی قدس هشدار داد:
طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی و نیز گواهی صلاحیت فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی، تنها مرجع قانونی و رسمی صدور گواهینامه های رانندگی بین المللی در ایران، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی بوده و صادر کنندگان گواهینامه های بین المللی ۱۰ و۲۰ ساله به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم می‌شوند.
ایرجی افزود:
علیرغم غیرقانونی بودن این مجوزها و هشدار ما متاسفانه برخی از شرکت ها و آژانس ها در پایگاه های مجازی و وب سایت‌ها آگهی داده و تبلیغ کرده‌اند که گواهینامه های ۱۰ و ۲۰ ساله صادر می کنند، در صورتی که طبق کنوانسیون‌های بین‌المللی، تنها صدور مجوزهای ۱ ساله و ۳ ساله، آن هم از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی امکان پذیر است.
منبع: ?????

مطالب مرتبط:

دیدگاه