بهترین شهرهای دنیا برای خرید

زهیر معصومیان
زهیر معصومیان سه شنبه، ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۰
بهترین شهرهای دنیا برای خرید

از نظر بسیاری افراد خرید کردن یکی از لذت‌بخش‌ترین کارها است. این افراد یکی از آیتم‌های سفر را نیز خرید می‌دانند و حتما در برنامه مسافرت خود، زمان مشخصی را به خرید اختصاص می‌دهند. اما جاهایی هستند که از دید بسیاری خرید در آن‌ها به‌صرفه نیست، بالعکس مکان‌هایی هم وجود دارد که می‌توان همه وسایل مورد نیاز را با قیمت مناسب خریداری کرد. در ادامه با کجارو همراه باشید تا ۹ شهر دنیا را که می‌توان در آن‌ها به‌شکل مناسب خرید کرد معرفی کنیم.

در دنیا شهرها و مراکز خریدی وجود دارد که به گران‌فروشی و عرضه کالاهای لوکس شهرت دارند، اما بسیاری از افراد استطاعت خرید از این مکان‌ها را ندارند و به‌دنبال مراکز و فروشگاه‌هایی می‌گردند که بتوانند کالاها و لوازم مورد نیازشان را با قیمت مناسبی خریداری کنند.

 سئول12

مردم شهر سئول در کره جنوبی علاقه‌ی شدیدی به خرید دارند. در واقع اعتیاد مردم کره به خرید بسیار زیاد است. در سال ۲۰۱۱ بیشترین خریدها با کارت اعتباری به‌ازای هر نفر در مقایسه با سایر کشورها در کره جنوبی ثبت شده و همه بازرگانان بر اساس قانون موظف به قبول کارت اعتباری هرچند در خریدهای بسیار کم قیمت هستند. بنابراین عبارت " تنها پول نقد، لطفا" در این کشور اساسا غیرقانونی است. این موضوع موجب شده که پایتخت مجموعه‌ای گیج کننده و بسیار زیاد از فروشگاه‌ها، در انواع و اندازه‌های مختلف داشته باشد، از فروشگاه‌های زنجیره‌ای لوکس مجهز به LED‌های کوچک و زیبا تا مراکز خرید بزرگ ALL-nighter تا گاری‌های خیابانی مرسوم، همیشه در حال تغییر هستند. در حالی که برای کالاهای لوکس خارجی پول هنگفتی باید پرداخت (به‌جز فرودگاه که دارای اولین فروشگاه بدون مالیات Louis Vuitton است و همچنین برای اکثر برند‌های خارجی قیمت‌های ارزان‌تری دارد)، بوتیک‌های محلی اجناس ارزان و شیک دارند. این شهر همچنین دارای ترکیب خوبی از اجناس قدیمی و جدی است به‌طوری که شاخص Globe Shopper، بازار Folk Flea سئول، بازار Namdaemun و بازار Gyeongdong را برای خریدی کامل و مطمئن از کالاهای سنتی، پیشنهاد می‌کند. همچنین فروشگاه زنجیره‌ای Lotte در منطقه‌ی Myeongdong یکی از پرطرفدارترین مراکز خرید شهر سئول است.

 میلان115

خانه‌ی بسیاری از نام‌های بزرگ در زمینه‌ی مد مانند پرادا، دولچه و گابانا و ورساچه در شهر زیبای روم است؛ شهری مملو از مردم تجمل‌گرا و فروشگاه‌هایی مجلل. یکی از زیبا‌ترین و شاید گران‌قیمت‌ترین تجربه‌های خرید را می‌توان در کوادریلاترو دلا مودا (Quadrilatero della Moda) یا کوادریلاترو دور (Quadrilatero d'Oro)کسب کرد که به گفته‌ی بسیاری از متخصصان مد، مهم‌ترین منطقه مد در جهان است. خیابان‌های عابران پیاده که به هم متصل می‌شوند آراسته به جواهر فروشی‌ها، بوتیک‌ها و نمایشگاه‌های سبک زندگی هستند که برای خرید‌های عمده به انتظار نشسته‌اند. در حالی که بوتیک‌ها عموما برای تامین نیاز قشر مرفه جامعه هستند، خوشبختانه برای خریداران اجناس ارزان‌تر، سبک‌های قدیمی به‌سرعت کنار گذاشته می‌شوند و قفسه‌های حراجی فروشی‌ها معمولا پر است. Il Salvagente، بهترین و شناخته‌شده‌ترین و قدیمی‌ترین مرکز خرید میلان است که در سه طبقه کالاهایی با تخفیف تا ۶۰٪ ارائه می‌دهد. نیازی نیست دیگران بدانند که شما از مرکز خرید حراجی (outlet mall) خرید کرده‌اید چراکه مد در شهر میلان همیشه ماه‌ها جلوتر از جاهای دیگر است.

 مادرید

10 در مادرید بیشتر می‌توانید از کارت‌های اعتباری استفاده کنید. مادرید رتبه سوم بهترین قیمت اقلام لوکس رایج را در شاخص Globe Shopper دارد. Capas Seseña یکی از معروف‌ترین فروشگاه‌های مادرید است. این فروشگاه در سال ۱۹۰۱ تاسیس شد، این فروشگاه شنل سنتی مخملی مردانه و زنانه از جنس پشم و کتان می‌فروشد. پیرس برازنان و هیلاری کلینتون هم از مشتریان این فروشگاه هستند. حتی گفته می‌شود پیکاسو در شنلی که از این فروشگاه خریده بود به خاک سپرده شد. فروشگاه Casa de Diego محل خرید مناسبی برای طرفداران سوغاتی‌های با‌ ارزش، مانتیلاها (نوعی روسری)، شانه‌های زینتی و حتی castanet‌ ها (نوعی جغجغه) است. از سایر مراکز خرید مادرید می‌توان به Capas Seseña و Casa de Diego اشاره کرد.

 دبی، امارات متحده عربی

09 بازار دبی پادشاهی کوچکی درون خود دارد، این بازار با وجود پارک‌ها، آبشار، فواره‌های "رقصان"، اسکی دبی، آکواریوم، سوق‌های سرپوشیده و مراکز خرید متعدد، مانند گالری لافایت فرانسه و اولین Bloomingdale در خارج از ایالات متحده، در کل بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان است. همچنین دبی مال در ژانویه و فوریه میزبان جشنواره سالانه خرید دبی است. گاهی تخفیف‌هایی برای خرید تا ۷۰٪  در لوازم الکترونیک، لباس و سایر اقلام وجود دارد. از دیگر مراکز خرید دبی می‌توان دبی مال (Dubai Mall ) و امارات مال (Mall of the Emirates) را نام برد.

وین

08 با وجود اینکه فروشگاه‌ها در این شهر زودتر از فروشگاه‌های سایر شهرهای دارای شاخص Globe Shopper تعطیل می‌شوند، خرید در وین بسیار وسوسه‌انگیز و جذاب است. اما وین بهترین قیمت برخی اقلام را در مقایسه با سایر شهرهای اروپا دارد، به‌طوری که در مورد هزینه نهایی اقلام لوکس، رتبه دوم شاخص را به خود اختصاص داده است. در بازار چند صد ساله‌ی Naschmarkt، خریداران می‌توانند در مسیر ۱.۵ کیلومتری این بازار به خوردن مشغول شوند. در این مسیر ۱۲۰ فروشنده مواد غذایی محلی از kaiserschmarrn (دسر پنکیک) و palatschinke گرفته تا پنیرها و غذاهای دریایی عجیب و غریب، وجود دارد.

 بوینس آیرس

07 از مهم‌ترین آیتم‌ها برای خرید در بوینس آیرس، لوازم چرم با کیفیت بالا و مقرون به‌صرفه است. فروشگاه Mocasines Guido که در سال ۱۹۵۲ در بوینس آیرس تاسیس شده، کفش چرم مردانه می‌فروشد. در حال حاضر کاله موریلو خیابانی با مغازه‌های چرم‌فروشی است که خدمات دوخت نیز ارائه می‌دهند. موریلو ۶۶۶ یکی از معروف‌ترین فروشگاه‌های چرم فروشی است. البته حدود ۵۰ فروشگاه دیگر در اطراف آن هستند و تعداد زیاد مغازه‌های چرم دستی در این مکان وجود دارد.

 هنگ کنگ

06 خرید در هنگ کنگ جذابیت خاصی دارد و عموما مردم شب‌ را برای خرید ترجیح می‌دهند. بد نیست بدانید که فروشندگان در هنگ کنگ خیلی به مشتری خیره می‌شوند، اما در عین حال بسیار مهربان و خون‌گرم‌ هستند؛ اگر مقصدتان را ندانید، برای رسیدن همراهی‌تان می‌کنند. اگر ندانید که چه چیزی می‌خواهید شما را راهنمایی خواهند کرد. اما این کمک آن‌ها که گاهی اوقات نگران‌کننده هم هست، وقتی‌که به یکی از بهترین حراجی‌های جهان ختم شود بسیار لذت‌بخش خواهد بود. با توجه به بررسی‌های انجام شده، اکثر توریست‌ها از خرید خود در این شهر رضایت دارند. پس جای شگفتی زیادی هم ندارد که هنگ کنگ در این شاخص در جایگاه اول شهرهای آسیایی قرار دارد.

 کوالالامپور

04 از بین ۱۰ مرکز خرید بزرگ در جهان، ۳ مرکز متعلق به کوالالامپور است.1 Utama، چهارمین مرکز خرید بزرگ جهان با بیش از ۶۵۰ مغازه، بزرگترین مرکز سنگ‌نوردی سرپوشیده‌ی آسیا، باغی بزرگ در پشت بام با ۵۰۰ گونه از گیاهان عجیب و غریب و جنگل بارانی سرپوشیده با استخرهایی از ماهی و آکواریوم‌های آب شیرین است. از مهم‌ترین ویژگی‌های کوالالامپور کالاهای با کیفیت بالا، قیمت مناسب و فروشندگان قابل‌اطمینان است.

  توکیو

02 بیشترین لذت خرید را در فروشگاهی زنجیره‌ای در توکیو خواهید چشید. فروشگاه زنجیره‌ای Isetan، با ۸ ساختمان، بزرگ‌ترین فروشگاه در Shinijuku است. Isetan کارکنانی مسلط به زبان انگلیسی، چینی و کره‌ای و سرویس ترجمه اختصاصی از جمله مشاوره‌ برای خرید هرچیزی از کفش گرفته تا ماهی دارد که همگی از طریق رزرو کردن در دسترس هستند. زیرزمین این فروشگاه بهشت مواد غذایی است و جعبه‌های زیبای بنتوی ژاپنی و همچنین شیرینی‌ها و ماکارونی‌های فرانسوی دارد. با توجه به رتبه‌ی چهارم ارزان‌ترین شهر در آسیا و ارزان‌ترین قیمت خرید Canon EOS600D، خرید در توکیو به‌طور شگفت‌آوری مقرون به‌صرفه‌ است.  منبع: CNN

مطالب مرتبط:

دیدگاه