سیم کارت گردشگری از مهرماه وارد بازار می‌شود

ساحره چمنی
ساحره چمنی شنبه، ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۰
سیم کارت گردشگری از مهرماه وارد بازار می‌شود
به گفته‌ی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، از پنجم مهرماه امسال سیم کارت گردشگری وارد بازار می‌شود.
مرتضی رحمانی‌موحد اعلام کرد که تاکنون حدود ۶۰  درصد این طرح آماده شده، اما توافق با اپراتور تلفن همراه تکمیل نشده است. وی گفت:
سیم کارت گردشگری جزو خدماتی است که برای گردشگران بویژه خارجی‌ها در نظر گرفته شده است و امیدواریم همزمان با روز جهانی جهانگردی، از این طرح رونمایی کنیم.
رحمانی‌موحد با بیان این‌که سیم کارت گردشگری با سیم کارت‌های معمولی تلفن همراه تفاوت دارد‌، افزود:
این سیم کارت به دو زبان انگلیسی و عربی اطلاعات مربوط به جاذبه‌های گردشگری ایران را در اختیار استفاده‌کنندگان قرار می‌دهد‌، به اینترنت دسترسی آسان‌تری دارد و دارای مالتی‌مدیا‌، GPS و با قابلیت یک Handbook است.
به گفته‌ی رحمانی‌موحد‌، گردشگران با ارائه گذرنامه معتبر خود شخصا یا از طریق مدیر تور در مرزهای ورودی‌، فرودگاه‌های بین‌المللی، کیوسک‌های اطلاع‌رسانی و یا آژانس‌های گردشگری می‌توانند به تهیه سیم کارت گردشگری اقدام کنند. وی افزود:
هزینه رومینگ تلفن همراه در ایران گران است و استفاده از سیم‌کارتی که در آن اطلاعات گردشگری ایران تجمیع شده، حتما بیشتر به کار گردشگران خواهد آمد.
بر اساس گزارش معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری، این سیم کارت‌ها اعتباری و با مهلت یک تا دو ماه هستند که فقط در ایران کاربرد دارند. منبع: ایسنا

مطالب مرتبط:

دیدگاه