معاونت صنایع دستی با سازمان زندان ها تفاهم نامه همکاری امضا کرد

ساحره چمنی
ساحره چمنی شنبه، ۱۳ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۰
معاونت صنایع دستی با سازمان زندان ها تفاهم نامه همکاری امضا کرد
تفاهم نامه همکاری در راستای آموزش صنایع دستی به زندانیان و توانمند سازی این گروه میان معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و سازمان زندان‌ها منعقد شد.
بهمن نامور مطلق، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان اعلام کرد که سازمان میراث فرهنگی به گونه ای متفاوت سعی در کمک به زندانیان دارد. وی گفت:
اگر بتوانیم زندانیان را به شکلی هنرمند خلاق تربیت کنیم، می‌توانیم بیشتر به آنها کمک کنیم تا دیگر باعث رنج خود، خانواده و جامعه نباشند. اینکه بتوانیم زندانی را دچار نوعی دگردیسی کنیم و او را از یک بزهکار اجتماعی به فردی خلاق تبدیل کنیم بسیار مهم است، اعتقاد داریم که سرشت‌ هنرهای سنتی فرهنگ و معنویت است.
نامور مطلق افزود:
این یک کار و ماموریت جدی برای ماست و به نوعی یک فعالیت مقدس ایرانی اسلامی است و البته نوع آموزش هم باید در این زمینه متفاوت باشد، وقتی می‌خواهیم نظام آموزشی را در زندان داشته باشیم باید به گونه‌ای باشد تا بتواند روحیه زندانی را متحول کند و فردی دیگر را به خانواده تحویل دهد.
معاون صنایع دستی سازمان با اشاره بر خلاء‌های آموزشی در کشور گفت:
وجود بزه نشان از خلاء در نظام آموزشی است که باید سعی کرد این کمبودها اصلاح شود، باید بتوان زندانی را از رخوت زندان رهانید و او را به فردی موثر و فعال در جامعه تبدیل کرد.
وی در پایان یادآور شد:
خوشحالیم که امروز در این راه پر از خیر و برکت قدم گذاشته‌ایم و امیدواریم با همکاری هم و توجه به اصل اصلاح در این راه برسیم.
همچنین ابوالفضل حجتی پور، معاون سلامت سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی گفت:
اگر در چرخه زندانی شدن روند اصلاح صورت نگیرد بعد از آزادی روند بزه و جرم دوباره صورت می‌گیرد. به همین منظور ما معتقد هستیم که اصلاح و تربیت از وظایف زندان است.
وی افزود:
این وظیفه اصلاح و تربیت گاهی از عهده‌ی سازمان خارج است و برای افزایش آن نیاز به تعاون و همکاری دستگاه‌های دیگر با سازمان زندان‌ها دارد.
وی ادامه داد:
بخش عمده‌ی فعالیت زندان‌ها مربوط به اشتغال است و بخش عمده این امر نیز به صنایع دستی به خاطر سهل و الوصول بودن است که می‌توان آن را در داخل زندان‌ها بکار برد.
وی در پایان گفت:
خوشحالیم که این  تفاهم نامه در راستای توانمند‌سازی زندانیان منعقد می‌شود و امروز با امضای این تفاهم نامه و اعلام آن به کلیه استان‌ها می‌توانیم با کاهش بزهکاران و نیز توانمند سازی زندانیان قدم موثری در سالم سازی جامعه بردایم.
منبع: میراث آریا

مطالب مرتبط:

دیدگاه