جادوی هنر باستانی نما سنگ در کانادا

زهره صمیمی
زهره صمیمی سه شنبه، ۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۰
جادوی هنر باستانی نما سنگ در کانادا

آیا تابه‌حال درباره هنر قدیمی نماسنگ شنیده‌اید؟ می‌دانید چه کاربردهایی دارد؟ چقدر از فواید استفاده از سنگ در ساختمان می‌دانید؟ با ما همراه باشید تا با این هنر بیشتر آشنا شوید و درباره عجایب سنگ، این ماده سخت و محکم در طبیعت بیشتر بدانید.

نوآمی زتل و آندره کونرت هم زن و شوهر هستند و هم همکار. آن‌ها خلاقیت خود را باهم ترکیب کرده‌اند تا شاهکارهای هنری خارق‌العاده‌ای را بیافرینند که هم کاربردی است و هم نوعی اثر هنری به شمار می‌آید. همه ما سنگ را به‌عنوان ماده سختی که در طبیعت وجود دارد، می‌شناسیم ولی در این آثار هنری روح طبیعت و زندگی در دل این ماده سخت متجلی شده‌ است. این زوج کار خود را به‌نوعی مقدس به شمار می‌آورند که مثل دریچهای به روح و وجود آدمی باز می‌شود.  

زوج هنرمند در هنر باستانی سنگ

عکس‌ از boredpanda.com (عکاس: نامشخص)

هنرمندان، سنگ را از این منظر که ماندگارترین و قدیمی‌ترین ماده روی زمین است، به عشق تشبیه می‌کنند. سنگ از دیدگاه هنرمندان تمامی انرژی‌های زمین را در خود جای داده است. این فلسفه در آثار خلق شده توسط نوآمی و آندره نیز متجلی شده‌ است. این اشکال هنری شبیه آثاری جادویی به نظر میرسند. با اینکه این نماها و دیوارها ممکن است در نگاه اول بسیار قدیمی به نظر بیایند، با این حال به‌راحتی با بیننده خود ارتباط برقرار می‌کنند. بیشتر این سنگ‌ها و صخره‌ها از جزیره ونکوور، جایی که این دو زوج زندگی می‌کنند، جمع آوری شده‌اند.

کاربردهای نما سنگ

با اینکه این دو هنرمند در بریتیش کلمبیا کانادا زندگی می‌کنند، ولی از سراسر جهان سفارش قبول می‌کنند. آن‌ها همچنین سفارشاتی از قبیل بناهای یادبود و تابلوهای دیواری هم انجام می‌دهند. نماسنگ در قسمت‌های مختلف ساختمان مثل دیوارها، شومینه، آشپزخانه‌‌های فضای باز، دیوار نشیمن یا سالن پذیرایی و بسیاری از مکان‌های یک ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.   

عکس‌های گالری از boredpanda.com (عکاس: نامشخص)

برای مشاهده عکس‌های بیشتر اینجا کلیک کنید. منبع: Ancient Art of Stone

مطالب مرتبط:

دیدگاه