باغ‌ شهر «هوس تن بوش»؛ اروپایی کوچک در قلب ژاپن

عماد جعفری
عماد جعفری چهار شنبه، ۳۱ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۰۳
باغ‌ شهر «هوس تن بوش»؛ اروپایی کوچک در قلب ژاپن

ژاپن را به نام سرزمین آفتاب همیشه تابان می‌شناسیم، اما «هوس تن بوش»  (Huis Ten Bocsh) باغ‌شهری است که شب‌ها می‌درخشد. دسترسی به آن آسان است و برای رسیدن به آنجا باید مسافر یکی از صدها قطاری که ناکازاکی را به مقصد ساسبو (Sasebo) ترک می‌کند، شوید. از ایستگاه ساسبو ۵ دقیقه پیاده‌روی کنید در میانه راه هتلی زیبا به سبک اروپایی ببینید و به ورودی اصلی باغ‌شهر برسید.

برای بازدید از جاذبه‌های باغ‌شهر هوس تن بوش ، خرید بلیت یک‌روزه کافی است، گرچه برای لذت بردن از چند نقطه آن باید کمی اضافه‌تر بپردازید.

از ورودی اصلی که گذر کنید به اروپای کوچک وارد می‌شوید با همان حس‌و‌حال و طرح و نقش‌ها. در چند قدمی‌تان موزه عروسک‌های تدی قرار دارد. وارد که شوید، دیدن کلکسیونی از تمام عروسک‌های تدی (Teddy) هیجان‌انگیز است. قوانین سفت‌وسخت سایر موزه‌ها را از سر بیرون کنید، اینجا می‌توانید از جای‌جای موزه با هرچه چشم‌تان را گرفت عکس بگیرید. 20150709-24-01-Huis-Ten-Bosch

اگر در دل هوای داشتن یکی از این عروسک‌ها را کردید کافی است به فروشگاه کنار موزه بروید و عروسک‌تان را انتخاب کنید. خیلی نگران قیمت‌ها نباشید اما اگر عروسکی که انتخاب کردید ساخت ژاپن باشد کمی برایتان گران تمام می‌شود.

به قدم زدن ادامه دهید کمی آن‌طرف‌تر باغ لاله‌ها و آسیاب‌های بادی کوچک هلندی انتظارتان را می‌کشد.

20150709-24-02-Huis-Ten-Bosch

تنوع جاذبه‌های این باغ شهر با فضای اروپایی شما را به وجد می‌آورد. رستوران‌های متعدد «هوس تن بوش» تنوع غذایی بی‌نظیری دارند، از غذاهای آسیایی گرفته تا اروپایی هرچه سفارش دهید آماده طبخ است.

کافه آمستردام، برای استراحت و لذت بردن از اجراهایی که هر روز سال روبروی کافه برگزار می‌شود بهترین انتخاب است.

20150709-24-03-Huis-Ten-Bosch

از میان همه شگفتی‌ها سه جای دیدنی را هرگز نباید از دست داد. موزه  هنر جادویی (Trick Art Museum)، موزه شکلات و برجی که می‌توانید از بالای آن سرتاسر باغ شهر را نظاره کنید.

در چندین نقطه از موزه هنر جادویی می‌توانید عکس‌های خنده‌دار بگیرید. با خرید بلیت ورودی موزه شکلات می‌توانید شکلات‌هایی با طعم‌های مختلف و نوشیدنی‌های شکلاتی را تجربه کنید.

بهترین زمان برای بازدید از برج، حدود ساعت ۷ عصر، زمانی که خورشید غروب می‌کند و «هوس تن بوش» به شب روشنایی می‌بخشد. تصاویری که در ادامه می‌بینید نمای نیمی از اروپای کوچک از نگاه برج است. برای ثبت چنین تصاویری باید کمی صبور باشید، برج شلوغ است و اشتیاق گردشگران به ثبت صحنه‌های خاطره‌انگیز بسیار زیاد.

20150709-24-04-Huis-Ten-Bosch

درست در کنار برج، باغ روشنایی قرار دارد که متناسب با گردش زمین و تغییر فصل‌ها، نورپردازی آن تغییر می‌کند و طرح حیوانات و فضاهای مختلف  با چراغ‌های خیره‌کننده مجسم می‌شود.

20150709-24-05-Huis-Ten-Bosch

شدت نورپردازی و طراحی دقیق رنگ‌ها تا حدی است که غیرحرفه‌ای‌ترین عکاس‌ها هم می‌توانند عکس‌های تبلیغاتی بگیرند. قدم زدن هنگام شب در این باغ شهر فضای به‌یادماندنی را در خاطرتان رقم خواهد زد.

20150709-24-06-Huis-Ten-Bosch

منبع : fun-japan

مطالب مرتبط:

دیدگاه