۱۰ شهر جزیره‌ای برتر دنیا به انتخاب نشنال‌جئوگرافی

رضا صادقی مقدم
رضا صادقی مقدم شنبه، ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۵
۱۰ شهر جزیره‌ای برتر دنیا به انتخاب نشنال‌جئوگرافی

جزیره، سرزمینی غوطه‌ور در دریا است. روی این کره‌ی خاکی پوشیده از آب جزایر زیادی وجود دارد که در بسیاری از این جزایر شهر‌هایی به وجود آمده‌اند و حتی بسیاری از آن‌ها خود تبدیل به شهری در میان آب شده‌اند. با برترین شهرهای جزیره‌ای آشنا شوید.

۱. تروگیر، کرواسی

تروگیر

تروگیر شهری در ایالت اسپلیت-دالماتیا کشور کرواسی است. خیابان‌های مارپیچ این شهر فضای قرون وسطی را تداعی می‌کند. با کمک طبیعتی خیره‌کننده و روالی که زندگی را آسان می‌گیرد، این دژ شناور که معصومیت خود را حفظ کرده، شاید یک نمونه‌ی کوچک و بدون نقص از کرواسی باشد.

۲. موکامبیک، موزامبیک

موکامبیک  

اگر از موکامبیک به‌عنوان میراث جهانی یونسکو نام ببریم شاید مقیاس کوچکی داشته باشد، اما تاریخی غنی در خود نهفته دارد. خیابان‌های سنگ‌ فرش شده قرن ۱۶، سرگذشت‌شان را به‌عنوان مرکز تجاری و پایتخت مستعمراتی پرتقال در شرق آفریقا بر گوشمان نجوا می‌کنند.

۳. لوبک، آلمان

لوبک آلمان

لوبک، به‌عنوان شهری بسیار زیبا، شاید نفوذ خود را به‌عنوان پایتختی از قرون وسطی از دست داده باشد. اما مرکز دست نخورده‌ی لوبک که با رود تریو محصور شده، پیمان خود را با تاریخ خیره‌ کننده‌اش حفظ کرده است.

۴. ماله، مالدیو

ماله مالدیو

ماله، پایتخت کشور مالدیو است و مانند بسیاری از اقامتگاه‌های دیگر این کشور، بر آب‌های فیروزه‌ای غوطه‌ور است. اما این تنها شباهت آن‌هاست.به عنوان قطب سیاسی و تجاری، جمعیت ماله در 20 سال اخیر دو برابر شده و به ۱۰۵۰۰۰ نفر رسیده است.

۵. کی وست، فلوریدا

کی وست فلوریدا

دور از مرکز و دور از استرس. کی وست، نمونه‌ای از شهرهای جزیره‌ای است که به دور از محیط‌های شهری شلوغ و پر دغدغه، محیطی آرام دارد. خانه‌های صدفی و خیابان‌های مسقف آن یادآور داستان‌های جن و پری است که روزگاری تنسی ویلیامز نویسنده‌ی مشهور در آن‌ها قدم می‌زد. همچنین در این منطقه کافه‌هایی وجود دارد که زمانی پاتوق ارنست همینگوی بوده‌اند.

۷. مکزیکالتیتان، مکزیک

مکزیک

مکزیکالتیتان، جزیره‌ی کوچک متشکل از خانه‌هایی با سقف‌های سفالین است که فقط در فصل بارانی تابستان با قایق می‌‌توان به آنجا سفر کرد. این منطقه به‌عنوان ونیز مکزیک شناخته می‌شود. بسیاری از افراد، این شهر دست‌ساز خوش منظره را جایگاه شکل‌گیری هویت مکزیکی می‌دانند. چراکه قوم آزتک برای اولین بار از اینجا به‌سمت تنوچیتلن افسانه‌ای حرکت کرده‌اند. این شهر بعد از آن و در قرن ۱۱ به مکزیک پیوسته است.

 ۷. ترمژو، نروژ

ترومژو

ترمژو شهری مدور، قطبی و خیره‌کننده، در جوار آبدره‌های برفی است. علاوه بر منظره‌ی مسحور کننده‌ی نورها، به‌خاطر ساکنان خوش چهره با ظاهری زیبا به‌عنوان پاریس شمال شناخته می‌شود.

نورهای قطبی

در مرکز شهر خانه‌های چوبی، ظاهر زیبایی به این منطقه می‌بخشند.  

۸. لینداو، آلمان

لیندوا

لینداو شناور روی دریاچه‌ی لاجوردی کنستانس است که خیابان‌های مرکزی و شیربانی‌های قدیمی، زیبایی این شهر را دوچندان می‌کند.

شیر باواریایی آلمان

بهترین راه ورود به این منطقه از طریق بندرگاه است که مجسمه‌ی مشهور شیر باواریایی‌ در آن خودنمایی می‌کند.

۹. سانتاکروز دل ایزلاته، کلمبیا

تراکم جزیره

سانتاکروز دل ایزلاته، پایگاه کاراییبی است که بالاتر از منهتن نیویورک به‌عنوان متراکم‌ترین جزیره‌ دنیا از نظر جمعیت شناخته می‌شود.

سانتاکروز دل ایزلاته

 ۱۰. فلوریانوپلیس، برزیل

فلوریانوپلیس

فلوریانوپلیس ۴۲ ساحل و سرزمینی سبز و مهار نشده دارد که با محیط شهری به‌طور مسحور کننده‌ای هماهنگ ‌شده و تجار بزرگ و موج‌سواران در این شهر جنوبی برزیل احساس بودن در خانه را دارند. از این منطقه با نام جزیره‌ی جادو یاد می‌شود.   نظر شما چیست؟ آیا دوست دارید در یکی از این جزایر زندگی کنید؟ 

مطالب مرتبط:

دیدگاه