برف و کولاک ۱۰۰۰ مسافر را در ساوه زمین گیر کرد

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۱۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰
برف و کولاک ۱۰۰۰ مسافر را در ساوه زمین گیر کرد
به گفته معاون فرماندار ساوه  بیش از یک هزار مسافر و راننده، شب گذشته به دلیل مسدود بودن راه های ارتباطی در مدارس، مساجد و سایر اقامتگاه های شهر ساوه اقامت یافتند.

محسن خاکباز اظهار  داشت:

با توجه به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر شرایط جوی نامساعد و بازگشت زائران کربلای معلی، پیش بینی های لازم برای اقامت اضطراری مسافران پیش بینی شد.

وی بیان کرد که  دیشب به دلیل عدم اجازه پلیس راه برای تردد در محورهای ارتباطی و مسدود بودن مسیرهای مواصلاتی، مسافران و رانندگان جاده های منتهی به ساوه مجبور به اقامت در ساوه شدند که بیش از یک هزار نفر آنان در مدارس، مساجد، امامزاده سید اسحاق(ع)، اقامتگاه های شهرداری، سپاه و جهاد کشاورزی اقامت یافتند.

معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری ساوه ادامه داد:

هم اینک شرایط جوی در این منطقه مساعد است و راه ها در حال بازگشایی یا رفع خطر به دلیل یخ زدگی هستند.

وی با بیان اینکه مدیریت بحران شهرستان ساوه از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی لازم برای مقابله با شرایط بحرانی را انجام داده است، تصریح کرد:

لیست اماکن اسکان از مدت‌ها قبل گرفته شده و در اختیار دستگاه‌های امدادی قرار گرفته است.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار ساوه در ادامه با اشاره به اینکه مراکز اسکان باید قبل از حضور میهمانان آماده‌سازی شود، تاکید کرد:

تجهیز سیستم گرمایشی و تامین ملزومات برای این افراد از جمله پتو و سایر وسایل لازم مهمترین نیاز در شرایط بحرانی است.

وی با بیان اینکه شب گذشته در شهر نوبران شهرستان ساوه نیز ۱۰۰ نفر اقامت یافتند از همکاری تمامی دستگاه های شهرستان برای همکاری در اقامت مسافران و رانندگان در این تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است در پی بارش برف و کولاک در اتوبان های ساوه-تهران و ساوه- همدان و همچنین محور قدبم ساوه-تهران، روز گذشته این سه محور مسدود شدند.

منبع:خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط:

دیدگاه