نکاتی در مورد حمل جواهرات در سفر

الناز غفور
الناز غفور دوشنبه، ۱۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۰
نکاتی در مورد حمل جواهرات در سفر
حمل جواهرات هنگام سفر ممکن است برای خیلی از خانم‌ها نگرانی به همراه بیاورد. کدام یک از جواهرات را با خودم ببرم؟ کدام‌ها را در منزل باقی بگذارم؟ اگر جواهراتم را گم کنم، چه اتفاقی می‌افتد؟ ما می‌توانیم شما را راهنمایی کنیم. با کجارو همراه باشید.
ave377e09a73a6f608a7055555 اگر سفری تفریحی پیش رو دارید، بهتر است تمام جواهرات را در خانه بگذارید و در سفر انواع بدلی آنها را خریداری کنید. به این ترتیب هم از سفر خود یادگاری به همراه می‌آورید و هم بابت گم شدن جواهرات قیمتی احساس نگرانی نمی‌کنید. حتی فکر خرید کردن در تعطیلات خوشایند است ولی همیشه وضعیت به همین سادگی نیست. شاید سفر شما اصلا تفریحی نباشد. به عنوان مثال تصور کنید که به یک مجلس عروسی دعوت شده‌اید، قصد دارید به مهمانی بروید یا می‌خواهید در یک مراسم کاری حاضر شوید. در چنین سفرهایی حتما باید جواهرات به همراه داشته‌ باشید. همین موضوع ممکن است برای خانم‌هایی که مشغله دارند وحشتناک به نظر برسد. ترس از گم شدن جواهرات را فراموش کنید. این نکات را به خاطر داشته ‌باشید.

فقط جواهرات ضروری را به سفر ببرید

شاید مایل باشید که تمام جواهرات را با خود به سفر ببرید ولی به خودتان یادآوری کنید که چه خطراتی آن‌ها را تهدید می‌کند. مخصوصا اگر جواهرات شما فوق‌العاده گران‌قیمت هستند و یا جزء میراث خانوادگی محسوب می‌شوند. اگر کم شدن یکی از آن‌ها، باعث می‌شود که قلبتان به درد بیاید پس بهتر است آنها را در خانه بگذارید. البته شما اجازه دارید تمام جواهرات مورد علاقه‌ی خودتان را استفاده کنید ولی بهتر است هنگام انتخاب آن‌ها تمام ریسک‌های سفر را در نظر داشته‌باشید. شاید مایل باشید که تمام جواهرات را با خود به سفر ببرید ولی به خودتان یادآوری کنید که چه خطراتی آن‌ها را تهدید می‌کند.

جواهراتی را انتخاب کنید که در هر موقعیتی قابل استفاده هستند

در این شرایط شما از نظر کامل بودن جواهرات سفر مطمئن هستید. بهترین انتخاب، جواهرات نقره‌ای رنگ با نگین سفید هستند. بر خلاف جواهرات طلایی، رنگ نقره‌ای با هر شرایطی سازگاری دارد. اما اگر به مراسم خاصی دعوت شدید که رنگ جواهرات اهمیت زیادی دارد بهتر است آن را رعایت کنید ولی در غیر اینصورت بهتر است جواهرات نقره‌ای به همراه داشته باشید. هترین انتخاب، جواهرات نقره‌ای رنگ با نگین سفید هستند. بر خلاف جواهرات طلایی، رنگ نقره‌ای با هر شرایطی سازگاری دارد.

برای حمل جواهرات برنامه‌ریزی کنید

اگر چمدان شما برای حمل جواهرات فضای کافی دارد، هیچ مشکلی نیست. ولی اگر فضای کمی در اختیار دارید بهتر است لوازم قیمتی خود را در یک کیسه‌ی کوچک مخملی قرار دهید. در صورتیکه کیسه‌ی مخملی ندارید می‌توانید جواهرات را در یکی از لباس‌های نرم پیچیده و بعد در یک کیسه نایلونی زیپ‌دار قرار دهید. مطمئن شوید که تکه‌های مختلف با هم اصطکاک نداشته باشند یا هنگام باز شدن در چمدان، بیرون نیفتند. اگر قصد دارید با هواپیما به سفر بروید، بهتر است جواهرات را در کیفی که با خود به داخل هواپیما می‌برید، قرار دهید. اگر وسایلی که در آن کیف حمل می‌کنید خیلی زیاد هستند، بهتر است کیف را تحویل دهید. اگر فضای کمی در اختیار دارید بهتر است لوازم قیمتی خود را در یک کیسه‌ی کوچک مخملی قرار دهید.

جواهرات را در امنیت کامل نگهداری کنید

باید جواهرات ارزشمند را صرفنطر از قیمت، بیمه کنید. اگر تا به حال این کار را انجام نداده‌اید، سریعا دست به کار شوید. با شرکت‌های مربوطه تماس بگیرید تا از شرایط آن‌ها اطلاعات کافی کسب کنید. به این ترتیب به خوبی می‌دانید هنگام خارج شدن از شهر، تحت چه شرایطی بیمه حاضر به پرداخت خسارت جواهرات دزدیده شده یا گم شده است. اگر برای تفریح یا مقاصد کاری به سفر می‌روید، باید اوقاتی بدون نگرانی را سر کنید. حمل کردن اشیا قیمتی مثل جواهرات می‌تواند اذیت کننده باشد به همین دلیل تنها راه حل این است که همیشه هوشیار باشید.

با توجه به نوع سفر از جواهرات مراقبت کنید

قصد دارید به شهری ساحلی سفر کنید؟ آب‌نمک و رطوبت ساحل می‌تواند به جواهرات خسارت جبران‌ناپذیری وارد کند. استفاده از جواهرات بدلی نه تنها امنیت بیشتری دارد بلکه با توجه به فضای مقصد کاملا مناسب است. استفاده از مواد بهداشتی مثل کرم ضد‌آفتاب، نرم‌کننده و عطرها می‌تواند درخشش جواهرات را کم کند. هنگام استفاده از این محصولات مراقب باشید. اگر می‌خواهید زمانتان را در فضاهای شلوغ بگذرانید، بهتر است تعداد زیورآلات را به حداقل برسانید چون پنهان کردن آن‌ها در گاوصندوق هتل ساده‌تر خواهد بود. بیشتر خانم‌ها عادت دارند که پیش از شستن دست‌ها انگشتر‌هایشان را در بیاورند. پیش از خارج شدن از دستشویی انگشترهایتان را بردارید. اگر برای تفریح یا مقاصد کاری به سفر می‌روید، باید اوقاتی را بدون نگرانی سر کنید. حمل کردن اشیا قیمتی مثل جواهرات اذیت‌کننده است به همین دلیل تنها راه حل این است که همیشه هوشیار باشید. هیچ‌کس نمی‌تواند شما را به خاطر استفاده از اشیا زینتی زرق‌ و برق‌دار سرزنش کند. منبع: buzzle

مطالب مرتبط:

دیدگاه