۲۰ جزیره زیبا در جهان (قسمت اول)

سعید میرزاپور
سعید میرزاپور یکشنبه، ۱۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۳۰
۲۰ جزیره زیبا در جهان (قسمت اول)

از نگاه تمام مردم جهان، یکی از بهترین مناطق برای استراحت، سواحل اطراف دریا به شمار می‌روند. سالانه افراد بسیار زیادی به سواحل سراسر جهان سفر و اوقاع فراغت خود را در چنین مناطقی سپری می‌کنند. سواحل، دریا‌ها، جزایر و هرآنچه که با آب در ارتباط است، می‌تواند یک سفر آرامش‌بخش را به ارمغان بیاورد. هر ساحلی در جهان ویژگی منحصربه‌فرد خود را دارد و اکنون در این مقاله از کجارو تصمیم داریم تا با بهترین سواحل در جزیره‌های جهان آشنا شویم.

در انتخاب این سواحل به‌عنوان بهترین‌ها، عوامل بسیار زیادی تاثیرگذار بوده‌اند که در این بین می‌توان به رنگ شن‌های ساحل، زیبایی صخره‌های زیر آب، مرجان‌ها، غواصی، موج‌های آب و موارد مشابه اشاره کرد. هر فردی تعبیر زیبایی از سواحل و آرامش آن دارد که در ادامه با این جملات زیبا آشنا خواهیم شد:

صدای پرندگان (در سواحل) بسیار زیبا است و در عین حال سکونت خوبی در محیط وجود دارد. کاش تمام جزیره به‌تنهایی مال ما بود. با وجود اینکه زمان نسبتا زیادی طول می‌کشد که به این مکان‌ها برسید، اما در آن‌ها احساس خواهید کرد که در بهشت هستید و در تکه‌ای جدا از جهان سکونت دارید.

۲۰- جزیره Captiva، فلوریدا

جزیره Captiva جزیره  Captiva در جنوب غربی فلوریدا واقع شده است و با صدف‌های بی‌شمار و زیبای خود شهرت یافته‌است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در این جزیره ۲۵۰ نوع صدف وجود دارد که شن‌های ساحل را پوشانده‌اند. از ماه مه تا سپتامبر در این جزیره باران شدیدی می‌بارد اما در تمام طول سال تماشا کردن غروب آفتاب از ساحل Alison Hagerup بسیار هیجان‌انگیز است. به‌دلیل باران‌های شدید، این جزیره با وجود ثروت طبیعی بسیار و مردم میهمان‌نواز نتوانسته است یکی از بهترین جزیره‌های ساحلی جهان باشد. گردشگران در این جزیره می‌توانند از شن‌های تمیز و سواحل زیبا لذت ببرند و اوقات فراغت بسیاری خوبی را در خاطرات خود ثبت کنند.

۱۹- برمودا

ساحل Bermuda جزیره برمودا یکی از جزایر دوست‌داشتنی و انگلیسی است که با سواحل صورتی رنگ خود شهرت دارد و این شن‌های صورتی را می‌توانید در سواحل Gohn Smith's Bay و Elbow مشاهده کنید. استراحتگاه The Reefs نیز یکی از مکان‌های محبوب در بین گردشگران است و در بین صخره‌هایی ساخته شده از سنگ آهک قرار دارد و رتبه سوم در بین هتل‌هایی با سبک کارائیب را به دست آورده است.  با سفر به اعماق آب‌های این جزیره می‌توانید به زیبایی‌های آن پی ببرید. غواصی در ساحل Church Bay نیز می‌تواند بسیار خاطره‌انگیز باشد. غار‌های کریستالی موجود در برمودا نیز دوست‌داشتنی هستند.

۱۸- مجمع‌الجزایر Turks and Caicos

جزیره turks و caicos مجمع‌الجزایر جنوب شرقی باهاما (در بریتانیا) یکی از سواحل زیبا در جهان را دارد که شن‌های ساحل آن سفید و همانند برف هستند و یکی از سواحل زیبای این مجمع‌الجزایر نیز ساحل Grace Bay است. استراحتگاه Grace Bay در بین ۱۰ استراحتگاه برتر کارائیب قرار دارد. این مجمع‌الجزایر از ۴۰ جزیره مرجانی تشکیل شده است که گردشگران در آن می‌توانند حس و حال بسیار خوبی داشته باشند. استراحتگاه Ocean Club یکی از مکان‌های مناسب برای خانواده‌ها در این جزیره است. مجمع‌الجزایر Turks and Caicos رتبه ۶ را در بین ناهار‌خوری‌های کارائیب به دست آورده است.

۱۷- جزیره Namtucket

جزیره Nantucket جزیره Namtucket یکی از مکان‌های بسیار زیبا در کره زمین است که رتبه اول را در غذاهای جزیره‌ای دارد. از غذاهای معروف این منطقه می‌توان به خرچنگ دریایی که به‌همراه هویج و قارچ دنبلان سرو می‌شود، اشاره کرد. صدف سرخ شده با طعم تند و خوردن گوشت صدف پخته شده نیز در بین مردم این منطقه محبوب است و از رستوران‌های معروف این جزیره می‌توان به Straight Wharf اشاره کرد. برای اینکه اشتهایتان باز شود، بهتر است که از سواحل Surfside، Cisco و Miacornet بازدید کنید. گردشگران در این جزیره می‌توانند یک جیپ کرایه کنند و به Great Point که یک ساحل با شن‌های دست‌نخورده و مرداب‌هایی دارای گیاه است، بروند. البته تمام این زیبایی‌ها دلیل بر قیمت بالا دارند و برای سفر به این جزیره باید کیف پولتان را آماده کنید.

۱۶- جزیره Kiawah، جنوب کارولینا

غروب آفتاب در جزیره kiawah با ۳۲ کیلومتر رانندگی از Charleston می‌توانید به جزیره زیبای Kiawah برسید. گردشگران در این جزیره می‌توانند تجربه بسیار خوبی داشته باشند. اغلب سواحل این جزیره مالکیت خصوصی دارند یا استراحتگاهی هستند که برای میهمانان در نظر گرفته شده‌اند. در این جزیره تنها یک استراحتگاه برای گردشگران وجود دارد که  Kiawah Island Golf نام دارد و هتل Sanctuary نیز در این استراحتگاه واقع شده است. جزیره Kiawah دارای یک ساحل عمومی است که Kiawah Beachwalker Park نام دارد و این ساحل ۱۶ کیلومتر طول دارد و در این منطقه درختان کاج، بلوط و ماگنولیا به چشم می‌خورد. از اواسط ماه مه تا اکتبر گردشگران در این جزیره می‌توانند درتپههای شنی، خانه‌ی ۳۰۰ لاک‌پشت دریایی را مشاهده کنند. جزیره Kiawah رتبه ۱۵ را در بین مکان‌های عاشقانه به دست آورده است و گردشگران در آن می‌توانند خزندگان و پستانداران مختلف را مشاهده کنند.

۱۵- جزیره St. Bart's

جزیره Saint Barts جزیره St. Bart's مکانی به سبک کارائیب است که مردم آن به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند و البته سفر به این جزیره نیز تاحدودی گران تمام خواهد شد. برخلاف جزیره Kiawah، تمام سواحل این جزیره عمومی هستند. این جزیره دارای سواحل شنی و سفیدرنگ است که هتل‌ها و فروشگاه‌های شیکی در آن وجود دارد. گردشگران می‌توانند از طریق غواصی به تماشای زیبایی‌های زیر دریا بپردازند و به بازدید از جاذبه‌های تاریخی این جزیره بروند. در خصوص ناهار نیز این جزیره مدال نقره بر گردن خود آویخته است و دارای فهرست متنوعی در این خصوص است. گردشگران می‌توانند در رستوران Le Grain de Sel یک وعده ناهار بسیار عالی داشته باشند.

۱۴- جزیره Santorini

ساحل قرمز در جزیره santorini جزیره Santorini همان جایی است که گردشگران در آن می‌توانند به تماشای رنگ آبی روشن دریای اژه بپردازند. این جزیره یونایی دارای رنگ‌بندی‌های بسیار متنوعی است. صخره‌ها و سواحل قرمز رنگ و البته شن‌های سیاه، بخشی از ویژگی‌های ساحل Perissa هستند. در ساحل Vlychada نیز می‌توانید صخره‌های سفید رنگ را مشاهده کنید. جزیره Santorini سومین جایگاه را در خصوص فعالیت‌های مختلف به دست آورده است و گردشگران در این جزیره می‌توانند اقدام به غواصی کنند و از غذاها و نوشیدنی‌های مختلف لذت ببرند. اگر مایل هستید منظره‌ای زیبا از دریا را مشاهده کنید، بهتر است که در هتل Katikies که در Oia قرار دارد، اقامت کنید. تماشای غروب خورشید در این جزیره بسیار هیجان‌انگیز است و جزیره Santorini توانسته رتبه پنجم را در خصوص داستان‌های عاشقانه به دست آورد.

۱۳- جزیره Great Barrier Reef

جزیره great barrier reef شاید بتوان گفت که جزیره Great Barrier Reef خانه جهانی صخره‌های مرجانی به حساب می‌آید و ساحل شمال شرقی کوئینزلند جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی دارد. گردشگران در این جزیره می‌توانند مناظر بسیار زیبایی را مشاهده کنند و لاک‌پشت‌های سبز دریایی نیز یکی دیگر از ویژگی‌های این جزیره هستند. اگر ماجراجو باشید، می‌توانید در طول این سفر نهنگ‌های غول‌پیکر را نیز مشاهده کنید و گفتنی است که در این جزیره حدود ۴۰۰ نوع ماهی و مرجان وجود دارد که در آب‌های آن زندگی می‌کنند. ساحل Whitehaven به‌دلیل شن‌های صاف و سفیدرنگ محبوبیت زیادی بین مردم دارد و این ساحل در پارک ملی Whitsunday قرار گرفته‌است. گردشگران از طریق ساحل Hamilton نیز می‌توانند هرچه ساده‌تر به تماشای مرجان‌های دریایی بپردازند. جزیره Lizard هم که از ۲۴ ساحل کوچک و ۴۰ اقامتگاه تشکیل شده است مکانی زیبا و خصوصی است که رتبه ششم را در ایجاد حس‌های دوست‌داشتنی به دست آورده است.

۱۲- جزیره Jost Van Dyke در British Virgin

ساحل jost van dyke Jost Van Dyke یک جزیره کوچک در British Virgin است که نام خود را بعد از اقدام ویژه یک دزد دریایی به دست آورده است. تعداد افراد ساکن در این جزیره در طول سال حداکثر به ۳۰۰ نفر می‌رسد. Jost Van Dyke مدال نقره افتخار را در زمینه بهترین جزیره کارائیب به گردن خود آویخته است و گردشگران در این جزیره می‌توانند کار‌های زیادی را انجام دهند که در این بین می‌توان به قایق‌سواری، غواصی و موارد مشابه اشاره کرد. البته تماشای رنگ آبی دریا و زیبایی‌های آن نیز جالب توجه است. یکی از بهترین سواحل این جزیره نیز White Bay Villas & Seaside Cottages نام دارد که سواحل آن پوشیده از شن‌های سفیدرنگ هستند.

۱۱- جزیره Virgin Gorda

جزیره virgin Virgin Gorda یک جزیره زیبا در انگستان است که در بین ۲۰ نقطه رمانتیک جهان قرار دارد. شاید بتوان گفت که نماد این جزیره حمام‌ها و استخر‌های کوچک موجود در سواحل است. در این جزیره تخته سنگ‌های گرانیتی بزرگی وجود دارد. گردشگران می‌توانند در این جزیره غواصی کنند و با ۱۵ دقیقه پیاده‌روی یا از طریق قایق می‌توانند به خلیج شیطان (Devil's Bay) برسند که یک پارک ملی زیبا در این منطقه است. این مکان یکی از بخش‌های عاشقانه جزیره به شمار می‌رود. در این منطقه، بندرگاهی برای قایق‌های بادبانی، فروشگاه‌هایی نظیر Three Artistic Gallery و استراحتگاه Saba Rock قرار دارد. فروشگاه موجود در این استراحتگاه سکه‌ها و وسایل موجود از کشتی‌های غرق‌شده را می‌فروشد که می‌تواند برای گردشگران جالب باشد. همان طور که در این مقاله از کجارو مطالعه کردید، با بهترین جزایر ساحلی در جهان آشنا شدیم و به خصوصیات هرکدام پی بردیم. شما برای سفر‌های خود کدام‌یک از این جزایر زیبا را انتخاب می‌کنید؟ منبع: travelandleisure

مطالب مرتبط:

دیدگاه