واگذاری کاخ چای خوران چالوس به بخش خصوصی

تیم  کجارو
تیم کجارو شنبه، ۱۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰
واگذاری کاخ چای خوران چالوس به بخش خصوصی
دلاور بزرگ‌نیا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از واگذاری سه بنای تاریخی این استان نظیر کاخ چای خوران چالوس از صندوق احیاء و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی خبر داد.
بزرگ‌نیا با اشاره به اینکه صندوق احیاء و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی در راستای سیاست‌های کلان دولت تدبیر و امید افزود:
۷۰ بنای تاریخی در استان‌های مازندران، آذربایجان غربی، اصفهان، بوشهر، خوزستان، سمنان، فارس، کهکیلویه و بویر احمد، کردستان، کرمانشاه و مرکزی واگذار می‌کنند.
وی اظهار داشت:
واگذاری بناهای تاریخی از طریق مزایده عمومی در دو مرحله به‌صورت قرارداد سرمایه‌گذاری در مرمت، احیاء، نگهداری و واگذاری حق بهره‌برداری انجام می‌شود.
وی تصریح کردکه سه بنای تاریخی مازندران خانه منوچهری آمل، کاخ چای خواران چالوس و خانه رمدانی ساری به صندوق احیاء و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی واگذار می‌شود. بزرگ نیا کاربری پیشنهادی صندوق احیاء را فرهنگی، اقامتی، پذیرایی و خدمات گردشگری پذیرایی اعلام و بیان کرد:
علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع‌رسانی صندوق احیاء و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی مراجعه کنند.
منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط:

دیدگاه