رفع مشکلات گردشگری اصفهان نیازمند عزم ملی است

تیم  کجارو
تیم کجارو جمعه، ۱۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰
رفع مشکلات گردشگری اصفهان نیازمند عزم ملی است
به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اصفهان، اصفهان به عنوان پیشانی گردشگری ایران شناخته می‌شود و اعتقاد داریم نیازمند اهتمام جدی و عزم ملی برای رفع مشکلات گردشگری این استان هستیم.
فریدون اللهیاری شامگاه پنج شنبه در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در دوران پساتحریم در حوزه گردشگری اصفهان اظهار داشت:
با توجه به حرکت‌های جدید در حوزه دیپلماسی ایران ما در آستانه دوره جدیدی از گردشگری در کشورمان هستیم.
وی افزود:
بر این اساس باید جویای مسائل و مشکلات حوزه گردشگری استان از زبان فعالان این عرصه باشیم تا با اتحاد و هم جهتی در راستای پیشبرد اهداف این حوزه گام برداریم.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان با بیان اینکه همدلی بخش دولتی و خصوصی در حوزه اجرا و برنامه‌ها در استان اصفهان تحقق یافته است، بیان داشت:
مبحث گردشگری با اهتمام استاندار اصفهان اکنون در فهرست اولویت‌های اصلی استان قرار گرفته و تلاش‌های زیادی در حوزه بسترسازی و تسهیل زمینه‌های سرمایه‌گذاری در اصفهان انجام شده است.
وی با بیان اینکه کارگروه صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری استان در طول این مدت به بررسی و پیگیری مسائل مهم گردشگری استان پرداخته است، بیان داشت:
امروز در آستانه تنظیم برنامه‌ها و اسنادی در استان اصفهان هستیم که می‌تواند زمینه ساز جذب و مشارکت بیشتر سرمایه‌گذاری‌ها در استان باشد.
اللهیاری با بیان اینکه میراث فرهنگی با مشارکت شهرداری، اتاق بازرگانی، اداره کل راه وشهرسازی در حال تنظیم سند هتل‌سازی در شهر اصفهان است، تاکید کرد:
در بخش تبدیل ابنیه تاریخی به اماکن و تاسیسات گردشگری به زودی صفحه الکترونیکی ابنیه تاریخی و قابل سرمایه‌گذاری در سایت میراث‌فرهنگی رونمایی می‌شود و هزاران بنای تاریخی قابل سرمایه‌گذاری در اختیار سازمان یا بخش خصوصی با کاربری مشخص تعریف می شوند.
وی اضافه کرد:
اصفهان به عنوان پیشانی گردشگری ایران شناخته می‌شود و اعتقاد داریم نیازمند اهتمام جدی و عزم ملی برای رفع مشکلات گردشگری این استان به عنوان پایتخت فرهنگی کشور هستیم.
منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط:

دیدگاه