تجهیز و ارتقای استانداردهای کاخ‌موزه گرگان

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۲۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰
تجهیز و ارتقای استانداردهای کاخ‌موزه گرگان

کاخ موزه گرگان با هدف ارتقای استانداردهای لازم و بهبود فعالیت‌های آن تجهیز شد. کاخ موزه در محوطه پارک شهر واقع در مرکز شهر گرگان و در بنایی تاریخی مربوط به دوره پهلوی اول قرار دارد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اعلام این خبر گفت:

با توجه به اینکه تجهیز و ارتقای استانداردهای موزه‌ها، در بهبود فعالیت‌های آن‌ها موثر است و می‌تواند در جلب و جذب گردشگران تاثیرگذار باشد، نسبت به این مهم اقدام شده است.

حمید عمرانی رکاوندی، در ادامه با اشاره به تجهیز کاخ موزه گرگان افزود:

این تجهیزات شامل بهسازی و به‌روز کردن سیستم حفاظت الکترونیک، ایجاد بخش ارتباط با بازدیدکنندگان و اجرای دیواره‌های حفاظتی مراقبت از آثار است.

به گفته وی بهسازی بخش‌هایی از نیازهای فعلی کاخ موزه گرگان با حمایت و تخصیص اعتبار از سوی اداره‌کل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی - تاریخی کشور صورت گرفته و اعتبار مالی آن ۱۳۰۰ میلیون ریال است که بر اساس نیازسنجی و اولویت بندی، توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان انجام شده است. عمرانی بیان کرد:

کاخ موزه در محوطه پارک شهر واقع در مرکز شهر گرگان و در بنایی تاریخی مربوط به دوره پهلوی اول قرار دارد که دو بخش اصلی موزه شامل بخش معرفی مشاهیر استان و بخش اشیاء سلطنتی است و در این موزه تندیس علما، دانشمندان و فرهیختگان استان گلستان و اشیای سلطنتی به نمایش در آمده است.

در راستای احیا و بهسازی بافت تاریخی و معرفی جاذبه‌های گردشگری شهر گرگان، تفاهم‌نامه‌ای بین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان و شهرداری گرگان منعقد شد. بر اساس این تفاهم‌نامه که به امضای «ابراهیم کریمی»، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و «حسین صادقلو»، شهردار گرگان رسیده، بر موضوعاتی مانند نگاه ویژه به بافت تاریخی گرگان، حفظ بافت و بناهای ارزشمند بافت تاریخی، معرفی جاذبه‌های گردشگری و توریستی شهر، برگزاری جشنواره ها در سطح استان و ملی با محوریت معرفی شهر و استفاده از ظرفیت‌های بالای شهرداری و... تاکید شده است. ابراهیم کریمی در راستای انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری در شهرستان‌ها گفت:

با توجه به رویکرد دولت تدبیرو امید و به‌منظور دستیابی هرچه سریع‌تر به اشتغال و توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و بهبود زیرساخت‌های گردشگری شهرستان‌ها، تفاهم‌نامه‌هایی دراین راستا به امضاء رسیده است.

وی درادامه با اشاره به اهمیت همکاری و همیاری مشترک بین ارگان‌های مرتبط و میراث فرهنگی استان بیان کرد:

همکاری‌های مشترک ضمن توسعه بخش‌های مختلف صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری، زمینه‌های توسعه و رونق اقتصادی منطقه را فراهم خواهد کرد.

وی یادآور شد:

با توجه به اینکه استان گلستان بسیار برخوردار از مواهب خدادادی و طبیعی و ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل فرهنگی، تاریخی، مذهبی، گردشگری و غیره است و در مسیر راه عبور مسافران و گردشگران و زائران حرم مطهر رضوی (ع) واقع شده، ظرفیت بسیار خوبی از لحاظ توسعه در همه جوانب خصوصا گردشگری دارد.

به گفته کریمی این تفاهمنامه به‌منظور دستیابی هرچه سریع‌تر به اشتغال و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و بهبود زیرساخت‌های گردشگری گرگان منعقد شد. منبع: ایسنا معبد ماسک ها

مطالب مرتبط:

دیدگاه