آمادگی کلوپ اتومبیلرانی فرانسه برای برگزاری اکورالی پاریس-پرسپولیس

مینا داودی
مینا داودی سه شنبه، ۲۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰
آمادگی کلوپ اتومبیلرانی فرانسه برای برگزاری اکورالی پاریس-پرسپولیس

رییس کلوپ اتومبیلرانی فرانسه در دیدار با مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران، برای مشارکت و همکاری در برگزاری اکو رالی پاریس - پرسپولیس اعلام آمادگی کرد.

در نشستی که به دعوت کلوپ اتومبیلرانی فرانسه (ACF) از هیأت ایرانی در محل این کلوپ در پاریس برگزار شد، ابوالقاسم ایرجی، مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران با «رابرت پنهارد»، رییس کلوپ اتومبیلرانی فرانسه و «پاتریک بلین»، رییس کمیته سازندگان خودروی این کلوپ دیدار کرد و درباره توسعه همکاری‌ها و برگزاری هر چه با شکوهتر اکو رالی پاریس پرسپولیس به بحث و تبادل نظر پرداختند. «پنهارد» با تأکید بر تأثیر اجرای این اکورالی در توسعه گردشگری با وسیله نقلیه موتوری، معرفی شایسته ظرفیت‌های ایران در زمینه گردشگری و جلب توجه جامعه جهانی به اهمیت حفاظت از محیط زیست، قول مساعد داد تا تمام تلاش خود را برای تشویق شرکت‌های بزرگ سازنده خودرو به منظور حمایت مالی از شرکت هماهنگ‌کننده این رویداد بزرگ که GTO فرانسه است، به کار گیرد. وی همچنین گفت:

در راستای برگزاری هرچه گسترده تر و با شکوهتر اکو رالی پاریس پرسپولیس که برای نخستین‌بار در سال ۱۹۷۱ و با همکاری شرکت خودروسازی سیتروئن برگزار شد، با رایزنی‌های گسترده تلاش خواهیم کرد تا تعداد خودروهای شرکت کننده در اکو رالی پاریس پرسپولیس را افزایش دهیم.

«ایرجی» نیز در ادامه دیدار با رییس کلوپ اتومبیلرانی فرانسه، گزارشی از روند برنامه‌ریزی برگزاری اکورالی پاریس-پرسپولیس ارائه کرد و گفت:

تا کنون نهادهایی در ایران به منظور تقبل هزینه‌های برگزاری این رالی اعلام آمادگی کرده‌اند که به محض تأیید نهایی آنها، حامی طلایی (Gold Sponsor)، انتخاب و سپس زمان دقیق برگزاری اکو رالی پاریس پرسپولیس اعلام خواهد شد.

این اکو رالی قرار بود دو سال پیش برگزار شود که به دلیل تامین نشدن اعتبار و حامی مالی تا کنون به تعویق افتاده است. مسوولان کانون اتومبیلرانی و جهانگردی ایران پیشتر از برگزاری این اکو رالی در اوایل سال ۹۵ خبر داده بودند. منبع: ایسنا

مطالب مرتبط:

دیدگاه