دریاچه‌های صورتی؛ رنگ آمیزی اسرارآمیز طبیعت

علی نظرپور
علی نظرپور چهار شنبه، ۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۷
دریاچه‌های صورتی؛ رنگ آمیزی اسرارآمیز طبیعت

دریاچه‌ها اغلب با توجه به طبیعت و اکوسیستم ویژه‌ای که دارند مورد توجه‌ گردشگران زیادی هستند. گاهی تعدادی از این دریاچه‌ها از ویژگی خاصی هم برخوردار هستند. به‌طور مثال دریاچه‌های صورتی رنگی مانند هیلْیر و رتبا با رنگ صورتی و به‌شدت دل‌فریب‌شان مورد توجه خاص گردشگران زیادی قرار گرفته‌اند.  در ادامه با کجارو همراه باشید.

دریاچه‌های صورتی بسیار شگفت‌انگیز هستند. البته تنها تعداد معدودی دریاچه‌ی صورتی رنگ در جهان وجود دارد اما همه‌ی آن‌ها شور و بسیار مسحور کننده هستند.

دریاچه‌ی رِتبا

دریاچه‌ی رتبا (Retba) یا لَک رز ( Lac Rose) مکانی غیر معمول در کشور سنگال است. رنگ صورتی آب این دریاچه در اثر وجود نوعی جلبک آب شور به نام Dunaliella به این شکل در آمده است. با این وجود برای شناگران هیچ مشکلی به وجود نمی‌آورد. این دریاچه به‌شدت شور است. در واقع درجه‌ی شوری آب این دریاچه را ۴۰ درصد تخمین می‌زنند. شوری آن به حدی است که به‌راحتی می‌شود روی آب شناور ماند. به‌نوعی دیگر بخواهیم بیان کنیم می‌شود گفت که شوری آن با دریای مرده یا بحرالمیت مقایسه می‌شود. رنگ صورتی آب این دریاچه به‌طرز ویژه‌ای در فصل‌های بارانی روشن‌تر است.

wpid-retba_lake4.jpg wpid-retba_lake.jpg wpid-retba_lake2.jpg wpid-retba_lake3.jpg

دریاچه‌ی هیلیر(hillier)

هیلیر دریاچه‌ی صورتی رنگ دیگری است  که در مجمع‌الجزایرRecherche واقع در استرالیای غربی قرار دارد. رنگ صورتی این دریاچه به‌صورت دائمی است و هیچ‌وقت حتی اگر آب آن را در ظرف بریزید ناپدید نمی‌شود. این دریاچه مرموز است. دانشمندان هنوز علل مشخص و قابل اطمینانی برای رنگ صورتی و زیبای این دریاچه پیدا نکرده‌اند. اگرچه حدس می‌زنند به خاطر وجود جلبک Dunaliella و هلیوباکتریوم(halobacterium) باشد.

دریاچه‌ی هیلیر

دریاچه‌ی هیلیر

wpid-hillier_lake.jpg 

دریاچه‌ی صورتی

دریاچه‌ی صورتی رنگ دیگر، دریاچه‌ای است که در میان منطقه‌ی Goldfields-Esperance در استرالیای غربی واقع شده است. آب این دریاچه برخلاف دریاچه‌ی هیلیر همیشه به رنگ صورتی نمی‌ماند‌ و رنگ آن به سبب وجود جلبک، هلیوباکتری و میگوها است.

wpid-pink_lake_australia.jpg

به نظر شما خوانندگان کجارو کدام‌یک از این دریاچه‌ها زیباتر هستند؟

منبع: placestoseeinyourlifetime

مطالب مرتبط:

دیدگاه