چگونه می‌توان برای ادامه تحصیل در خارج بورسیه گرفت

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا شنبه، ۱۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۰
چگونه می‌توان برای ادامه تحصیل در خارج بورسیه گرفت

ادامه تحصیل در خارج برای یکی از اهداف مهم و تجربه‌ای ارزنده برای بسیاری از دانشجویان به شمار می‌رود و افزایش روزافزون تقاضا در این زمینه کاملا مشهود است. باوجود جنبه‌های مثبت این مسئله مانند تحصیل در دانشگاه‌های معتبر، آینده شغلی و ...، یکی از موارد مهم در این زمینه تأمین هزینه‌های تحصیل است. باید این نکته را به خاطر داشت که تحصیل در کشوری دیگر اندکی پرهزینه است و یکی از بهترین راه‌های تأمین این مخارج، گرفتن بورسیه تحصیلی است. برای آشنایی با برخی از روش‌های درخواست و تأمین بورسیه برای تحصیل در خارج، با کجارو همراه شوید.

ادامه تحصیل در خارج مستلزم استطاعت مالی است. بسیاری از دانشجویان مستعد با وجود داشتن کلیه شرایط فقط به‌دلیل عدم توانایی مالی از این امکان محروم می‌شوند. ولی باید در نظر داشت که برای این مسئله راه‌حلی وجود دارد و آن دریافت بورسیه تحصیلی است. سازمان‌ها و نهادهای بسیاری سالانه تعداد کثیری از دانشجویان را به‌شکل‌های مختلف مانند پرداخت کمک‌هزینه تحصیل، تحصیل رایگان و ... تحت پوشش قرار داده و شرایط ادامه تحصیل را برای آن‌ها هموار می‌کنند. در این مقاله نیز تعدادی از این وب‌سایت‌های دریافت بورسیه تحصیلی را معرفی خواهیم کرد.

۱. وب‌سایت College Board

دانشجویانی که در جست‌و‌جوی بورسیه برای ادامه تحصیل هستند می‌توانند به این سایت معتبر مراجعه کرده و با وارد کردن واژه کلیدی در بخش جست‌و‌جو، اطلاعات مورد نظر خود را از میان ۲۲۰۰ برنامه موجود در پایگاه داده این وب‌سایت؛ اعم از نهادهای حامی، نوع بورسیه، میزان و مدت آن دریافت کنند.

۲. موسسه تحصیل بین‌المللی( Institute of International Education)

در این وب‌سایت نیز  می‌توان با واردکردن کلیدواژه کلیه اطلاعات لازم را به دست آورد و علاوه بر آن، از لیست کلیه بورسیه‌های موجود و متناسب با شرایط فردی مطلع شد.

۳. وب‌سایت Scholarships.com

در این سایت نیز می‌توانید به‌راحتی به جست‌و‌جوی کمک‌هزینه‌های تحصیلی و بورسیه‌های موجود بپردازید. فقط کافی است تا پس از ورود، در بخش جست‌و‌جوی بورسیه (Scholarship Search) اطلاعات لازم را وارد کرده و روی ادامه کلیک کنید. کلیه اطلاعات مربوط از جمله گزینه‌های موجود کمک‌هزینه‌ها و وام‌های پرداخت شهریه حتی در داخل کشور را نیز دریافت خواهید کرد.

۴.وب‌سایت StudentScholarships.org

این سایت نیز مرجع معتبری برای دریافت اطلاعات در مورد وام، بورسیه و کمک‌هزینه‌های موجود برای دانشجویان جهت استفاده برای شهریه، هزینه‌های زندگی یا تحصیل در خارج است. پس از ورود به وب‌سایت روی گزینه شروع جست‌و‌جوی بورسیه (Start Finding Scholarships) کلیک کرده و بعد بورسیه‌ها را بر اساس نام، مبلغ، مدت و شرایط دریافت آن‌ها را جست‌و‌جو کنید.

۵. موسسه حمایت از دانشجویان (Federal Student Aid)

این وب‌سایت متعلق به موسسه‌ای برای حمایت از دانشجویان در کشور آمریکا است. برخی از بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های این وب‌سایت از نوع دولتی هستند. به غیر از موارد یاد شده وب‌سایت StudyAbroad.com نیز مرجع مناسبی برای کسب اطلاع در خصوص بورسیه‌های اعطایی به دانشجویان بین‌المللی است! منبع: studyabroad

مطالب مرتبط:

دیدگاه