معرفی بهترین فودکورت های کوالالامپور

محمد حسین غفاری | دوشنبه, ۷ دی ۹۴ ساعت ۱۴:۰۰

در صورتی‌که برنامه سفر و گردش در کشور مالزی و به ویژه شهر کوالالامپور را دارید، فودکورت‌های این شهر یکی از مکان‌هایی هستند که حتما مسیرتان به آنها خواهد خورد. به همین دلیل لیستی از بهترین فودکورت‌های این شهر برای راهنمایی شما در اینجا فراهم شده که برای آشنایی کامل با آنها، می‌توانید با ما در کجارو همراه باشید.

نمی‌توانید تصمیم بگیرید که چه چیز بخورید؟ در کوالالامپور فودکورت‌های (Food Court) فراوان با تنوع غذایی زیادی وجود دارند. فودکورت‌های مالزیایی کار و باری هستند که عموما از روی علاقه و با مطالعه ایجاد می‌شوند و بهترین مکان‌هایی هستند که می‌توانید در آنها با برخی سنت‌های غذایی این کشور آشنا شوید. در این مقاله، لیستی از ۵ نمونه از بهترین فودکورت‌های کوالالامپور پایتخت کشور مالزی تهیه و معرفی شده‌اند.

فودکورت هوتونگ(Hutong) واقع در بخش دهم

فودکورت هوتونگ واقع در بخش دهم مرکز خرید کوالالامپور، مکانی است که بهترین تهیه‌کنندگان و فروشندگان غذاهای خیابانی این شهر، گرد هم جمع شده اند تا لذت چشیدن طعم انواع غذاهای مالزیایی را برای مشتریان فراهم کنند. بسیاری از فروشندگان، دارای روش‌های پخت و خوراک‌های مخصوص به خود هستند که قدمت برخی از آنها ممکن است حتی به یک قرن رسیده و نسل به نسل به زمان حال انتقال یافته است تا از این طریق، فرهنگ تهیه غذاهای محلی زنده نگهداشته شود. این فودکورت در سال ۲۰۱۳ افتتاح شده و همانطور که قبلا نیز گفته شد، بسیاری از معروفترین تهیه‌کنندگان مواد غذایی را یک جا دور هم جمع کرده و در نتیجه، چیزی را از دست نخواهید داد.

قیمت‌ها: متغیر؛ وابسته به نوع غذا

ساعت کاری: روزانه از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

وجه بارز: ارائه انواع غذاهای آسیایی و نه فقط مالزیایی (مانند انواع چینی، ویتنامی، کامبوجی و غیره).

آدرس: کوالالامپور، خیابان ۵۰ سلطان اسماعیل، بخش دهم مرکز خرید، طبقه زیرزمین. شماره تلفن:+۶۰۳۲۷۸۲۳۵۰۰

خوراک نودل و کوفته در فودکورت هوتونگ

فودکورت کی ال سی سی (KLCC) واقع در مرکز خرید سوریا کی ال سی سی (Suria KLCC)

این فودکورت فوق‌العاده، غذاهایی را از سراسر دنیا در یک مجموعه گرد هم آورده است. با قدم‌زدن در این مکان می‌توانید غرفه‌های ارائه‌دهنده غذاهایی از کشورهای هند، مالزی، چین، تایلند، لبنان، ژاپن، ویتنام و حتی فست‌فودهای سابوی(Subway) و مکدونالد(McDonalds) را در کنار یکدیگر ببینید. در اینجا، بازدیدکنندگان هرآنچه را که دوست دارند از غذاهای تهیه شده با برنج، انواع هات‌داگ، کاری و پیتزا گرفته تا انواع ساندویچ را پیدا می‌کنند. متوسط تهیه غذا بسیار مناسب بوده و مبلغی در حدود ۳ دلار (۱۱,۷۶۵ تومان) می‌باشد. این فودکورت دارای چشم‌اندازی به پارک کی ال سی سی می‌باشد و به همین دلیل آن را به مکانی زیبا برای صرف ناهار یا شام تبدیل نموده است.

قیمت‌ها: متغیر؛ وابسته به نوع غذا.

ساعت کاری: روزانه از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

ساعات اوج کاری: از ساعت ۱۲ تا ۱ ظهر.

آدرس: کوالالامپور، خیابان آمپانگ (Jalan Ampang)، مرکز خرید سوریا کی ال سی سی. شماره تلفن:+۶۰۳۲۳۸۲۲۸۲۸

غذاهای فودکورت کی ال سی سی سوریا

مجموعه غذایی جمهوری (Republic) در مرکز تجاری پاویلیون (Pavilion) - کوالالامپور

این مجموعه غذایی، یکی دیگر از فودکورت‌هایی است که در آن، مجموعه‌ای از بهترین فروشندگان دوره‌گرد مواد غذایی و رستوران‌ها را  زیر سقفی دور هم جمع کرده و در آن می توان انواع غذاها را با قیمت‌هایی فوق‌العاده ارزان تهیه نمود. در اینجا به انبوهی از غذاهای متنوع تهیه شده از برنج از سراسر دنیا، نودل‌ها، دسرها، غذاهای دریایی و غیره مواجه خواهید شد. با توجه به تنوع غذایی بسیار زیاد و قیمت‌های فوق‌العاده، بهتر است در هنگام رفتن به این مجموعه با شکم خالی بروید تا هرچه بیشتر از شرایط موجود بهره‌مند شوید.

قیمت‌ها: متغیر؛ وابسته به نوع غذا.

ساعت کاری: روزانه از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

وجه بارز: وسعت زیاد این فودکورت؛ به‌طوری‌که کل مساحت زیرزمین این مرکز تجاری را در اختیار دارد.

آدرس: کوالالامپور، خیابان شمازه۱۱۸ بوکیت بینتانگ(Bukit Bintang). شماره تلفن:+۶۰۳۲۱۱۸۸۸۳۳

کیک های یخی کوچک در فودکورت ریپابلیک در مجتمع پاویلیون

فودکورت جمهوری در کوالالامپور

فودکورت اساسدو سلرا مالام (SS2 Selera Malam) در مرکز تجاری اساسدو پتالینگ جایا (SS2 Petaling Jaya)

این فودکورت مانند یک نقطه توقف برای غذاهای خیابانی محلی و آسیایی است. با توجه به جمعیت انبوه محلی که به اینجا می‌آیند، نام این محل در زبان بومی به وای سک کای (Wai Sek Kai) به معنی مسیر پرخوری معروف شده است. غرفه ۶۲ در آن به ارائه غذاهای دریایی و گوشت مخصوص، شناخته شده است. برای چشیدن نمونه‌هایی از غذاهای محلی هم، غرفه ۵۱ پیشنهاد می شود. غرفه شماره ۱۹ هم با ارائه کاسه‌هایی از مخلوط برنج و مرغ، به عنوان تهیه‌کننده غذاهای دلچسب و قوی است و اگر هوس طعم‌های شیرین داشتید، غرفه شماره ۴۱، غذایی معروف به ای بی سی (ABC ) را ارائه می‌دهد که همان انواع چاشنی‌های شیرین یخی (مانند یخ در بهشت خودمان) هستند.

قیمت‌ها: متغیر؛ وابسته به نوع غذا.

ساعت کاری: روزانه از ۵ بعداز ظهر تا ۱۲ شب

وجه بارز: در این محل انتخاب‌های زیادی از انواع غذاها وجود دارند. پس قبل از اینکه اینجا را ترک کنید، حتما مطمئن شوید که غذاهای مورد علاقه خود را امتحان کرده‌اید.

آدرس: کوالالامپور، خیابان SS2/62 ، مرکز تجاری Petaling Jaya

فودکورت ساتای در کوالالامپور

کافه آسیا، مرکز تجاری سوبانگ جایا(Subang Jaya)

این کافه که در سنلانگور(Senlangor) قرار گرفته و مخصوصا برای مسافران مکان بسیار باارزشی است. این فودکورت با دارابودن بیش از ۸۰ غرفه تهیه و فروش غذا از سراسر دنیا، عموما مملو از مشتریان گرسنه‌ای است که دوست دارند در عین سیرشدن، از چشیدن بهترین طعم‌ها لذت ببرند. در این فودکورت دو عدد پروژکتور بزرگ و چندین تلویزیون بزرگ پلاسما قرار داده شده به طوری‌که مردم می‌توانند در حین غذاخوردن، مسابقات فوتبال را نیز با بهترین وضوح تماشا کنند. همچنین ۳۰۰ کافی‌نت مخصوص جوان‌هایی وجود دارد که علاقه زیادی به انجام بازی‌های اینترنتی دارند، در حالیکه شام خود را همان‌جا صرف می کنند.

قیمت‌ها: متغیر؛ وابسته به نوع غذا.

ساعت کاری: روزانه از ۱۲ ظهر تا ۳ بعد از ظهر

وجه بارز: ترکیب وجود تفریحات و غذا در یک مکان، این فودکورت را نسبت به دیگر موردهای مشابه خود متمایز نموده‌است.

آدرس: کوالالامپور، سنلانگور، خیابان SS18/8a، مجتمع تجاری سوبانگ جایا. شماره تلفن:+۶۰۳۲۰۳۲۲۳۸۸

فودکورت کافه آسیا در کوالالامپور

منبع: The Culture Trip

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه