ماه عسل در لندن: راهنمای سفر و آب و هوا

زهره زرشکیان
زهره زرشکیان سه شنبه، ۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۰
ماه عسل در لندن: راهنمای سفر و آب و هوا

تجربه‌ی اولین سفر در زندگی مشترک یا ماه عسل، یکی از به یادماندنی‌ترین سفرهای زوج‌های جوان است. در سری مقالات پیشنهاد مقصد سفر برای ماه عسل در کجارو، راهنمایی کوتاهی برای سفر به نقاط مختلف ارائه خواهد شد. اگر گذراندن ماه‌ عسل در لندن در برنامه‌ی شماست، خواندن این مقاله خالی از لطف نیست.

اگر به دنبال شهری با جذابیت شهرهای اروپایی، فروشگاه‌های جهانی و موزه‌های فوق‌العاده هستید، سفر به لندن را در نظر داشته باشید. اگر در سواحل شرق هستید، سفر به انگلستان پروازی نسبتا سریع بر فراز اقیانوس اطلس خواهد بود. بنابراين مدت زمان زیادی را در سفر نیستید و معماری لندن، پارک‌ها و بارهای آن، همگی به حس عاشقانه و جذابیت شهر می‌افزایند.

london-honeymoon

اطلاعات مورد نياز پيش از سفر

پول رایج: پوند انگلیس

زبان رسمی: انگلیسی

حمل و نقل درون‌شهری: مترو،‌ اتوبوس (در طبقه‌ی دوم اتوبوس‌های دو طبقه بنشینید!)، تاکسی و پیاده‌روی

بهترین زمان برای سفر به لندن

شرایط مناسب آب و هوایی

لندن گرم‌ترین هوا را در ماه جولای دارد (البته ازدحام جمعیت زیاد است)؛ نوامبر پرباران‌ترین ماه است، اما مردم عموما در تمام طول سال برای احتیاط چتر همراه خود دارند.

سرگرمی‌ها

tate-modern-museam

بازدید از موزه‌ها

وقتی در لندن هستید، گذراندن تمام زمان سفر در سالن‌های موزه‌های فراوان لندن بسیار ساده است، اما در نظر داشته باشید با این کار ریسک لبریز شدن از فرهنگ و تمدن هم وجود دارد! اما بدانید که حداقل باید از موزه‌ی ویکتوریا و آلبرت (Victoria and Albert) دیدن کنید؛ موزه‌ای که طیف وسیعی از آثار هنری مربوط به مجسمه‌های رنسانس تا آثار مربوط به قرن بیستم را در بر دارد. همچنین موزه‌ی دیگری که ارزش دیدن دارد، موزه‌ی تیت مدرن (Tate Modern) است. در این موزه می‌توانید آثاری از پیکاسو تا وارهول را پیدا کنید.

tower-bridge

پل تاور بریج

تماشای نمایش

اگر در فرصت مناسبی آنجا هستید (اواسط آوریل تا اواسط اکتبر)، در سالن تئاتر جهانی شکسپیر به تماشای یک نمایشنامه بروید. این سالن تئاتر سقف ندارد؛ سالنی دایره‌ای شکل با فضایی در جلوی سن که تنها فضای ایستادن است. همه‌ی این‌ها باعث می‌شود تماشای اجرایی در این مکان تجربه‌ای خودمانی و سرگرم‌کننده باشد. بعد از نمایش وقت این است که قدم‌زنان به سمت رود تیمز (Thames) بروید و با عبور از منظره‌ی کارت پستالی پل تاور بریج (Tower Bridge) از روی رودخانه بگذرید.

harrods-store

خرید

فرصت برای خرید لباس‌های جالب و عتیقه‌های کمیاب در لندن بسیار زیاد است. گردشی در فروشگاه بزرگ Harrods می‌تواند سخت، اما جالب و مفرح باشد. برای مشاهده‌ی آخرین مد روز زنانه و خریدهای بزرگ‌تر، سری به فروشگاه Topshop بزنید. حتی همسرتان هم بخاطر طیف وسیع انتخاب‌ها و قیمت‌های مناسب پوشاک و لباس از چنین بازدیدی لذت خواهد برد). اگر روز یکشنبه در لندن بودید، همراه با سایر جمعیت در بازار خیابانی پرتبلو (Portobello Road Market) قدم بزنید. پرتبلو بازاری در هوای آزاد است که می‌توانید در آن همه چیز - از جواهرات گرفته تا عتیقه - پیدا کنید.

stonehenge استون‌هنج

گردش یک روزه

برای اینکه تجربه‌ی کاملی از سفر به انگلستان داشته باشید با یکی از چندین تور اتوبوسی لندن که هر روز صبح حرکت می‌کنند، به گردشی یک روزه خارج از لندن بروید. بازدیدی از باث (Bath) که از زمان امپراطوری روم مکانی معمول برای گذراندن تعطیلات بوده، به واسطه‌ی تاریخ و معماری‌اش بسیار جذاب خواهد بود. (بازدید از Circus را از دست ندهید؛ مجموعه‌ای از ساختمان‌های هلالی شکل مربوط به سده‌ی هجدهم میلادی). در طول مسیر ممکن است از استون‌هنج (Stonehenge) - مجموعه‌ای اسرارآمیز از سنگ‌هایی در میان حومه شهر - نیز بگذرید. بازدید از قصر هامپتون کورت (Hampton Court Palace)، قصری که زمانی مربوط به هنری هشتم بوده و اطراف آن را باغ‌های زیبای پیچ در پیچ احاطه کرده، تجربه‌ی بازدید از یک مکان مجلل و سلطنتی را به شما خواهد داد.

منبع: The Knot

معبد ماسک ها

مطالب مرتبط:

دیدگاه