راهنمای سفر به بریستول (انگلیس)

بریستول، شهری است در انگلستان که مجموعه‌ بی‌نظیری از رستوران‌های مجلل، تاریخی شگفت‌انگیز، فعالیت‌های تفریحی متعدد و هنر و فرهنگ را در اختیار گردشگران می‌گذارد. بدون شک، از فضای هنری و پر‌انرژی این شهر لذت خواهید برد. برای آشنایی بیشتر با دیدنی‌ها و جاذبه‌های گردشگری این شهر و اطلاع از متوسط قیمت‌ها در سفر به بریستول، با کجارو همراه باشید.

درباره بریستول بیشتر بخوانید:

درباره بریستول

هزینه‌ های سفر به بریستول

کاهش هزینه‌ های سفر به بریستول

جاهای دیدنی بریستول

درباره بریستول

پل کلیفتون در بریستول

عکس از unsplash (عکاس: Nathan Riley)

بریستول، شهری دانشگاهی با جوی جوان‌پسند است و یکی از شهرهایی است که امکان صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر، در آن به‌راحتی فراهم است. از بازدید از موزه‌ها و کلیساهای جامع رایگان گرفته تا هزینه‌های پایین حمل‌و‌نقل و جابه‌جایی در شهر. پارک‌های زیبا و متعددی برای گشت‌و‌گذار و قدم زدن در این شهر وجود دارد. در بریستول می‌توانید از دیدن موزه‌های بی‌نظیر، خانه‌های قدیمی و اسکله‌ای با نگارخانه‌های هنری و رستوران‌های فوق‌العاده، لذت ببرید. 

علاوه بر این به‌راحتی می‌توانید از بریستول به باث بروید و از دیدن جاذبه‌های گردشگری این شهر نیز لذت ببرید. این راهنمای سفر به شما کمک می‌کند تا از سفر به این شهر بی‌نظیر تا حد امکان لذت ببرید و جاذبه‌های گردشگری آن را از دست ندهید. 

هزینه‌ های سفر به بریستول

هزینه‌ اقامت در هاستل‌ها

هاستل YHA Bristol

عکس از booking (عکاس: نامشخص)

هزینه‌ اقامت در هاستل‌ها، شبی ۱۵ تا ۳۰ پوند و برای اتاق‌های خصوصی در حدود ۵۰ پوند است. بیشتر این هاستل‌ها، در مرکز شهر واقع شده‌اند و این مزیت بزرگی محسوب می‌شود.

هزینه‌ اقامت در هتل‌های ارزان‌قیمت

Bristol Marriott Royal Hotel

عکس از booking (عکاس: نامشخص)

متوسط هزینه‌ اقامت در هتل‌ها به‌ازای یک اتاق دوتخته، شبی ۶۰ پوند در فصل تابستان است. در فصل‌های کم‌گردشگر یا off season، قیمت‌ها کمی پایین‌تراست.

متوسط هزینه‌ خورد و خوراک

غذاهای ارزان در بریستول

عکس از وب‌سایت timeout.com (عکاس: نامشخص)

در بریستول با پرداخت ۶ پوند می‌توانید یک وعده غذای خوب در بیرون بخورید. بسیاری از کافه‌ها و رستوران‌ها، غذاهای با قیمت پایین به مشتریان ارائه می‌دهند. اما اگر در اسکله یا یک رستوران شیک غذا بخورید، باید در حدود ۱۹ پوند بپردازید. اگر تصمیم دارید که خودتان آشپزی کنید، هزینه‌ تهیه مواد خوراکی برای یک هفته، چیزی در حدود ۳۲ تا ۵۲ پوند می‌شود.

هزینه‌های حمل‌و‌نقل

حمل و نقل عمومی در بریستول

عکس از وب‌سایت business-live.co.uk (عکاس: Artur Lesniak)

هزینه‌ استفاده از اتوبوس در هر مسیر ۱.۵۰ پوند و در مسیرهای محدود به مرکز شهر، ۱ پوند است. مترو نیز قیمت‌های مشابهی دارد. در محدوده‌ مرکز شهر می‌توانید پیاده‌روی کنید اما برای رفتن به خارج از شهر باید از اتوبوس استفاده کنید.  

کاهش هزینه‌ های سفر به بریستول

برای بازی و گشت‌و‌گذار به پارک‌ها بروید

بوستان‌ها و باغ‌وحش بریستول

گاهی اوقات ممکن است این طور به نظر برسد که بریستول در واقع یک پارک بزرگ است. پارک‌های بزرگ و متعددی در این شهر وجود دارند که برای استراحت، بازی فریزبی، گفت‌و‌گو با دوستان و یک گردش فراموش‌نشدنی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در این صورت با پرداخت هزینه‌ای کم می‌توانید بعدازظهری را به گشت‌و‌گذار و معاشرت با مردم بگذرانید.

با دانشجویان، غذا بخورید

از آنجایی که بریستول یک شهر دانشگاهی است، رستوران‌ها و ساندویچ‌فروشی‌های متعددی در آن وجود دارد که می‌توانید غذاهای ارزان‌قیمتی در آنجا بخورید. اگر به این کافه‌ها و رستوران‌های دانشجویی سر بزنید، می‌توانید در هزینه‌های خورد و خوراکتان به مقدار قابل‌توجهی، صرفه‌جویی کنید.

از موزه‌ها بازدید کنید

خانه موزه جرجین در بریستول

عکس از وب‌سایت schooltravelorganiser.com (عکاس: نامشخص)

رفتن به موزه‌ها و بازدید از آن‌ها، شما را با تاریخ شگفت‌انگیز شهر بریستول آشنا می‌کند. همه‌ موزه‌های بریستول، رایگان هستند.

جاهای دیدنی بریستول

پل معلق کلیفتون

پل معلق کلیفتون (Clifton)

این پل، یکی از شناخته‌شده‌ترین جاهای دیدنی بریستول است. این پل معلق روی یک رود ساخته شده است و البته برای کسانی که از ارتفاع می‌ترسند، جالب‌توجه نخواهد بود. این پل، چشم‌انداز وسیع و زیبایی از رود و پارک‌ها و ساختمان‌های اطرافش در مقابل دیدگان شما به نمایش می‌گذارد.

تورهای پیاده‌روی دزدان دریایی

استفاده از تورهای Pirate Walks

این تورهای کوتاه همراه با راهنما، شما را به بندرگاه تاریخی و قدیمی‌ترین محله‌های بریستول می‌برند. در این تورها، شما با تاریخ این شهر در قرن‌های شانزدهم تا هجدهم میلادی آشنا می‌شوید. این تورها ۱۰ پوند هزینه دارند که البته ارزشش را خواهد داشت و درباره‌ بریستول، چیزهای زیادی یاد خواهید گرفت.

موزه و کشتی اس اس بریتانیا

S.S. Great Britain

این کشتی که در بندرگاه واقع شده، اولین کشتی بخار مسافربری جهان بوده است. بلیط بازدید از این موزه ۱۴ پوند است که دیدن آن خالی از لطف نیست.

خیابان کینگ

King

این خیابان، محله‌ای تاریخی و شگفت‌انگیز در شهر بریستول است. در گذشته اینجا مکانی بوده که قایق‌ها بعد از سفرشان از ولز جنوبی در آن لنگر می‌انداختند. اکنون این خیابان، مرکز بخش تئاتری شهر است.

نگارخانه‌ هنر و موزه‌ بریستول

نگارخانه‌ی هنر و موزه‌ی بریستول

این موزه به‌دلیل در اختیار داشتن مجموعه‌ متنوعی از باستان‌شناسی گرفته تا بقایای دایناسورها، ارزش دیدن خواهد داشت. این بزرگ‌ترین موزه‌ منطقه و البته رایگان است.

کلیسای جامع بریستول

 بازدید از کلیسای جامع بریستول

این کلیسا یکی از جاذبه‌های گردشگری دیدنی بریستول است. این کلیسای زیبا در دوره‌ نرمن‌ها ساخته شده و بازدید از آن رایگان است.

باث

 بازدید از Bath

برای بازدید از حمام‌های قدیمی رومی، تنها با یک قطار می‌توانید از بریستول به باث بروید. این سفری یک‌روزه‌ و معمول برای اهالی بریستول است. 

بوستان‌ها و باغ‌وحش بریستول

باغ وحش بریستول

عکس از وب‌سایت irishnews.com (عکاس: نامشخص)

این مجموعه‌ باغ و باغ‌وحش که در حدود ۱۲ هکتار وسعت دارد، مکانی فوق‌العاده برای دیدن حیات‌وحش است. بیشتر از ۴۵۰ گونه‌ در معرض خطر و نادر، در این باغ‌وحش وجود دارد.

غارهای وکی هول

غارهای Wookey Hole

در این مکان علاوه بر امکان بازی گلف، بازی‌های penny arcades و فروشگاه اسباب‌بازی، موزه‌ای تاریخی نیز وجود دارد که جاذبه‌ گردشگری اصلی آن است. می‌توانید با قایقی از این غار آبی دیدن کنید و دربار‌ه‌ غارشناسی مطالبی بیاموزید. 

مرکز رسانه‌ واترشد

این مکان، محلی برای برگزاری همایش‌ها و رویداد‌های تصویری در شهر بریستول است. در این مرکز، مجموعه‌ای از رسانه‌های دیجیتال جدید و قدیمی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در روزهای یکشنبه، می‌توانید از تخفیف‌های رستوران‌ها نیز بهره‌مند شوید.

بازار سنت نیکولاس

 بازار سنت نیکولاس

این مکان شلوغ و دیدنی، مجموعه‌ای از فروشگاه‌های متعددی است که در یک بعد‌از‌ظهر نمی‌توانید به همه‌ آن‌ها سر بزنید. کشاورزان بی‌شماری در این بازار، غرفه‌های فروش محصولات محلی دارند. فروشگاه‌های کتاب دست‌دوم و لباس‌های قدیمی نیز در این بازار وجود دارد. به‌علاوه، اینجا مکان مناسبی برای خرید سوغات و یادگاری از سفر به بریستول است. 

فعالیت‌های ورزشی و تفریحی

  فعالیت‌های ورزشی و تفریحی

در بریستول امکان انجام ماجراجویی و فعالیت‌های ورزشی مانند صخره‌نوردی، فرود با طناب، قایق‌رانی، تپه‌نوردی، دره‌نوردی، تیراندازی با کمان، اقامت در طبیعت و دوچرخه‌سواری در کوهستان وجود دارد. در واقع، هر سلیقه‌ای که داشته باشید، یک فعالیت تفریحی برایتان وجود خواهد داشت. 

نویسنده: حمیده کریمی

از کجا شروع کنیم

نگاهی به طبیعت زیبای گلوگاه اِیوِن در بریستول

نقشه جاهای دیدنی، هتل‌ها و رستوران‌ها

map