راهنمای سفر به برایتون

برایتون یکی از شهرهای ساحلی انگلستان و یک مقصد گردشگری محبوب تابستانی است. خانواده‌های زیادی در فصل تابستان به این شهر سفر می‌کنند و از شرکت در جشنواره های متعدد و قدم زدن زیر آفتاب ساحل آن لذت می‌برند.

هرآنچه می‌خواهید درباره برایتون بدانید:

معرفی برایتون

اطلاعات ضروری برایتون

آب‌ و‌ هوای برایتون

بهترین زمان سفر به برایتون

هزینه‌ های سفر به برایتون

جاهای دیدنی برایتون

رژیم غذایی در برایتون

معرفی برایتون

نماد شهر برایتون

عکس از unsplash (عکاس: Ben Guerin)

برایتون، یک شهر توریستی ساحلی در سواحل جنوبی انگلستان است. این شهر در ماه‌های تابستانی به یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری بریتانیایی‌ها تبدیل می‌شود، به‌خصوص برای کسانی که در شهر خود به‌ندرت تابش خورشید را تجربه می‌کنند و می‌خواهند ماجراجویی‌هایی در آب‌وهوای مطبوع و طبیعت زیبای برایتون داشته باشند.

برایتون در ماه‌های تابستانی یه یک شهر پرجنب‌وجوش و جذاب تبدیل می‌شود و پر از رویدادها و فستیوال‌های جذاب است. بنابراین اگر فصل خلوت سال را برای سفر به برایتون انتخاب کنید، از این رویدادها و جشنواره‌ها محروم می‌شوید.

از آنجایی که برایتون یک مقصد گردشگری تابستانی در انگلیس است، با این راهنمای سفر می‌توانید در ماه‌هایی غیر از تابستان هم اوقات خود را در برایتون پر کنید. البته در نظر داشته باشید که همان طور که در تابستان، جاذبه‌ها و جشنواره‌های بیشتر می‌شوند، قیمت اقامتگاه‌ها و سایر خدمات نیز در این فصل به اوج خود می‌رسد.

اطلاعات ضروری برایتون

برج مشهور برایتون

برج بازدید بریتیش ایرویز؛ عکس از unsplash (عکاس: Marcus Cramer)

اختلاف ساعت با تهران

برایتون در منطقه‌ زمانی UTC/GMT قرار دارد و ساعت رسمی آن سه ساعت و نیم از تهران عقب‌تر است.

زبان رسمی

انگلیسی

واحد پول

پوند استرلینگ

کد کشور

+۴۴

شماره‌های اضطراری

۹۹۹ یا ۱۱۲

جهت رانندگی

چپ

آب‌ و‌ هوای برایتون

راهنمای سفر به برایتون

برایتون آب‌‌وهوای معتدلی دارد و میزان تابش آفتاب آن زیاد است و نسیم‌های دریایی در آن می‌وزد. درمجموع، آب‌وهوایی مطبوع و هوای سالمی دارد. هر چقدر ارتفاع افزایش پیدا کند، میزان بارندگی آن بیشتر می‌شود. بارش برف به‌ندرت اتفاق می‌افتد.

بهترین زمان سفر به برایتون

طبیعت اطراف برایتون

عکس از unsplash (عکاس: Frances Lin)

با وجود اینکه برایتون را به‌عنوان یک مقصد تابستانی می‌شناسند، ولی برای سفر در تمام طول سال مناسب است. ضمن اینکه اگر در فصلی غیر از تابستان به برایتون سفر کنید، از فرصت تخفیف‌های ویژه می‌توانید بهره‌مند شوید. در تابستان، تفریحات ساحلی وجود دارد و در زمستان، لذت بردن از گرمای کافه‌ها و سر زدن به جاذبه‌های سرپوشیده. در سراسر سال فستیوال‌های زیادی در برایتون برگزار می‌شود که البته تجمع آن‌ها در فصل تابستان، بسیار بیشتر است.

با وجود اینکه برایتون را به‌عنوان یک مقصد تابستانی می‌شناسند، برای سفر در تمام طول سال مناسب است

ماراتن برایتون در ماه آوریل هر سال برگزار می‌شود. در این ماراتن، حرفه‌ای‌ها در کنار آماتورها مسابقه می‌دهند و درآمد آن وقف امور خیریه می‌شود. فستیوال برایتون فرینج، یک فستیوال بسیار متنوع هنری است که هر سال در ماه مه برگزار می‌شود. این جشنواره، بزرگترین جشنواره هنری سالانه در انگلستان است و فرصتی عالی برای لذت بردن از نمایش‌ها و رویدادهای مختلف با ژانرهای متنوع است. فستیوال برایتون نیز یک جشنواره‌ سه هفته‌ای است که هر سال در ماه مه برپا می‌شود و شامل اجراهای مختلف تئاتر، موسیقی، سیرک، هنر، فیلم، ادبیات و... است. فستیوال گریت اسکیپ (Great Escape) هم در ماه مه برپا می‌شود و برای علاقه‌مندان به موسیقی، یک فرصت عالی برای لذت بردن از اجرای گروه‌ها و خواننده‌های مختلف است.

راهنمای سفر به برایتون

یکی از قدیمی‌ترین تورهای دوچرخه‌سواری خیریه در اروپا، تور دوچرخه‌سواری لندن تا برایتون است که ۴۱ سال پیش آغاز شد و هر سال در طی این جشنواره مقدار زیادی پول برای موسسه‌ British Heart Foundation جمع‌آوری می‌شود.

درمجموع، چه از نظر آب‌وهوا و چه از نظر رویدادهای فرهنگی و هنری و جشنواره‌ها، هر زمان از سال را می‌توانید برای سفر به برایتون انتخاب کنید.

هزینه‌ های سفر به برایتون

هزینه‌ اقامت در هاستل

هاستل YHA Brighton

عکس از booking (عکاس: نامشخص)

در برایتون کمپ‌های زیادی برای چادر زدن وجود دارد

هزینه‌ اقامت در هاستل به‌ازای یک تخت در خوابگاه بین ۱۵ تا ۳۵ پوند انگلیس است. البته در فصل‌های خلوت سال، با قیمت کمتری هم می‌توانید در برایتون هاستل پیدا کنید.

اتاق‌های خصوصی در ماه‌های تابستانی حدودا شبی ۵۰ پوند هزینه دارند. وای‌فای رایگان یکی از امکانات استاندارد هاستل‌ها است و بعضی از آن‌ها صبحانه‌ رایگان هم می‌دهند. از آنجایی که برایتون با پارک‌های طبیعی متعددی احاطه شده است، کمپ‌های زیادی در اطراف آن وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها چادر بزنید و با هزینه‌ کمتری اقامت کنید. برای اقامت در کمپ و استفاده از امکانات پایه‌ آن‌ها باید شبی ۱۰ تا ۲۰ پوند بپردازید.

هزینه‌ اقامت در هتل‌های ارزان

The Charm Brighton Boutique Hotel & Spa

عکس از booking (عکاس: نامشخص)

اگر هاستل را دوست ندارید، هتل‌های ارزان را برای اقامت انتخاب کنید. با پرداخت شبی ۶۰ پوند می‌توانید در یک اتاق خصوصی دوتخته در یک هتل ارزان در نزدیکی مرکز شهر اقامت کنید. اگر در فصل خلوت سال سفر کنید، هزینه‌ اقامت در هتل بین ۱۰ تا ۱۵ پوند کمتر می‌شود. اگر از سایت‌های رزرو آنلاین مثلا بوکینگ استفاده کنید، می‌توانید منتظر پیشنهادها ویژه بمانید. انتخاب ارزان دیگری که برای پیدا کردن محل اقامت دارید، استفاده از وب‌سایت Airbnb است. در این سایت می‌توانید با پرداخت شبی ۲۸ پوند اقامتگاه مناسب پیدا کنید و اگر می‌خواهید یک آپارتمان کامل را کرایه کنید، شبی ۶۰ پوند باید هزینه کنید.

میانگین هزینه‌ غذا

غذاهای دریایی در برایتون

عکس از وب‌سایت olivemagazine.com (عکاس: نامشخص)

بهترین راه برای کاهش هزینه‌های خوردوخوراک در برایتون این است که خودتان آشپزی کنید

بهترین راه برای کاهش هزینه‌های خوردوخوراک در طول سفر به برایتون این است که خودتان آشپزی کنید. هزینه‌ خرید مواد غذایی اولیه برای یک هفته بین ۴۰ تا ۵۰ پوند است. این مواد شامل میوه و سبزی، پاستا، مرغ و مواد اولیه برای تهیه‌ ساندویچ است. اگر می‌خواهید بیرون غذا بخورید، این کار را به وعده ناهار موکول کنید. چون وعده‌های ناهار از شام ارزان‌تر است و رستوران‌ها و کافه‌ها، پیشنهادها و منوهای ویژه برای ناهار دارند. هزینه‌ ناهار و نوشیدنی در رستوران معمولی بین ۸ تا ۱۲ پوند یا بیشتر است به‌خصوص در ماه‌های تابستانی بیشتر می‌شود. فست‌فودهای ارزان مثلا مک دونالد، حدود ۶ پوند هزینه دارند.

هزینه‌ حمل‌ و نقل عمومی

حمل و نقل عمومی در برایتون

عکس از وب‌سایت littlepay.com (عکاس: نامشخص)

هزینه‌ بلیط اتوبوس برای هر مسیر ۲/۵۰ پوند است و بلیط‌های محدوده‌ مرکز شهر ۲ پوند قیمت دارند. بلیط‌های روزانه ۴/۲۰، بلیط‌های دو روزه ۷/۹۰ و بلیط‌های سه روزه ۱۱/۹۰ پوند هزینه دارند. بلیط‌ها را می‌توانید در اتوبوس یا زودتر در ایستگاه‌های سراسر شهر بخرید.

چون برایتون یک شهر کوچک است، به‌راحتی می‌توانید پای پیاده خودتان را به محله‌های مختلف آن برسانید و لازم نیست تاکسی و اتوبوس سوار شوید. امکان کرایه کردن دوچرخه در شهر فراهم شده است و هزینه‌ آن روزانه از ۱۵ پوند شروع می‌شود.

میانگین هزینه‌ روزانه‌ پیشنهادی: ۴۵ تا ۵۵ پوند

این هزینه‌ پیشنهادی در شرایطی است که صرفه‌جویی کنید یعنی در هاستل اقامت کنید، کمتر بیرون غذا بخورید و بیشتر وعده‌های غذایی را خودتان بپزید و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. با استفاده از نکاتی که در ادامه مطرح می‌کنیم، می‌توانید هزینه‌های سفرتان را کاهش دهید. اگر می‌خواهید در هتل بهتری بمانید و بیشتر وعده‌ها را به‌خصوص برای شام، در رستوران غذا بخورید، هزینه‌ سفرتان به‌خصوص در ماه‌های تابستانی، به مراتب بیشتر از این مقدار می‌شود.

صرفه‌جویی در هزینه‌ها

راهنمای سفر به برایتون

برایتون در ماه‌های تابستانی به یک مقصد گردشگری گران تبدیل می‌شود ولی با به کار بستن چند نکته می‌توانید هزینه‌های سفرتان را کاهش دهید یا برای فعالیت‌ها و تفریحاتی که بیشتر علاقه دارید، پول پس‌انداز کنید.

از پارک‌ها و باغ‌ها دیدن کنید

برایتون، پارک‌ها و باغ‌های زیادی دارد که گشت‌وگذار در آن‌ها در ماه‌های تابستانی بسیار لذت‌بخش و فراموش‌نشدنی و البته رایگان است.

بلیط‌های روزانه بگیرید

با خرید بلیط‌های روزانه‌ اتوبوس می‌توانید یک روز کامل از سیستم اتوبوسرانی شهر بدون محدودیت استفاده کنید. هزینه‌ این بلیط‌ها بسیار مناسب است و روزانه حدود ۴ پوند در هزینه‌های شما صرفه‌جویی می‌کند.

غذای ارزان بخورید

ماهی و چپیس در برایتون

عکس از وب‌سایت theurbanlist.com (عکاس: نامشخص)

در کافه‌ها و رستوران‌های کوچک محلی می‌توانید چیپس و ماهی را با قیمت مناسبی نوش جان کنید. غذای این کافه‌ها و رستوران‌ها معمولا چند پوند هزینه دارند و ارزان‌ترین غذایی است که می‌توانید در برایتون پیدا کنید. برای اینکه بسیار بیشتر از این مقدار صرفه‌جویی کنید، بهترین کار این است که مواد غذایی بخرید و خودتان آشپزی کنید.

کوچ سرفینگ را تجربه کنید

با استفاده از سایت کوچ سرفینگ می‌توانید یک میزبان در برایتون پیدا کنید. البته برایتون در کوچ سرفینگ میزبان‌های زیادی ندارد ولی ممکن است بتوانید چند مورد پیدا کنید. برای اینکه مطمئن باشید، از مدت‌ها قبل درخواست خود را بفرستید چون برایتون شلوغ می‌شود و فقط چند صد میزبان در این شهر وجود دارد.

از سرویس‌های اشتراک سفر استفاده کنید

با استفاده از سرویس‌های اشتراک سفر می‌توانید با هزینه‌ کمتر از تاکسی، در شهر رفت‌ و آمد کنید و لازم نیست منتظر اتوبوس و تاکسی بمانید. با استفاده از سرویس اوبرپول می‌توانید یک مسیر را با کسی هم‌سفر شوید و هزینه‌ آن را تقسیم کنید.

جاهای دیدنی برایتون

جاهای دیدنی برایتون

عکس از unsplash (عکاس: Nick Fewings)

برایتون یکی از بزرگترین و مشهورترین شهرهای ساحلی در انگلستان است. این شهر در زمان‌های دور، یک دهکده‌ ماهیگیری بوده که خیابان‌های باریک و کوچه‌های پرپیچ‌وخمی داشته است. برایتون در قرن هجدهم شروع به رشد و ترقی کرد و کم‌کم خود را به‌عنوان یک مقصد گردشگری  محبوب و لوکس معرفی کرد.

تحت‌تاثیر گسترش سفرهای هوایی و افزودن امکاناتی مثل اسپاهای عالی و هتل‌های لوکس، برایتون به یک مقصد عالی برای سفردوستان تبدیل شد. هنوز هم نشانه‌هایی از دوران اوج برایتون در این شهر دیده می‌شود. خانه‌های قدیمی مجلل، ویلاهای تابستانی و امکانات رفاهی زیادی هنوز در این شهر وجود دارد و کوچه پس‌کوچه‌های قدیمی آن، یک فرصت عالی برای لذت بردن از حال‌وهوای متفاوت شهر است. 

برایتون یک مقصد عالی برای علاقه‌مندان به تفریحات ورزشی است

سواحل برایتون پر از فروشگاه‌های سوغات و امکانات تفریحی جذاب و رستوران‌ها و کافه‌های عالی است و از نظر فرهنگی  هنری، برایتون هنوز یک مقصد گردشگری محبوب و پرهیجان است. در این شهر، رویدادهای فرهنگی و هنری و فستیوال‌های زیادی برپا می‌شود.

علاوه بر این، برایتون یک مقصد عالی برای علاقه‌مندان به تفریحات ورزشی است. از ورزش‌هایی که در برایتون امکانات آن برای گردشگران فراهم شده است می‌توان به قایق‌رانی، کایت سرفینگ، غواصی، پیاده‌گردی و دوچرخه‌سواری اشاره کرد. این شهر، فضاهای سبز زیادی دارد که در آن‌ها می‌توانید از تفریح و ورزش، لذت ببرید.

در ادامه، مهم‌ترین جاهای دیدنی برایتون را معرفی می‌کنیم که در طول سفر می‌توانید برای بازدید از آن‌ها برنامه‌ریزی کنید و با فرهنگ و تاریخ شهر، بیش از گذشته آشنا شوید.

رویال پاویون (Royal Pavilion)

رویال پاویون برایتون

عکس از unsplash (عکاس: Hert Niks)

رویال پاویون یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های شهر است که بازدید از آن را نباید از دست بدهید. این عمارت سلطنتی زیبا در گوشه‌ای از شهر در چند قدمی از دریا قرار دارد. گنبدهای زیبای بنا و معماری باشکوه آن شبیه به کاخ‌های هندی طراحی شده است. معمار این مجموعه، جان نش، معماری مشهور بریتانیایی است و این ساختمان به عوان کاخ تابستانی سلطنتی برای پرنس ولز یا جرج چهارم ساخته شده است. این بنا را به سبک معماری مغولی هندی ساخته‌اند. بهترین راه برای بازدید از بخش‌های مختلف این مجموعه، استفاده از تورهای همراه با راهنما است. در این تور، تالارهای مختلف کاخ با تزیینات مجلل و باشکوهی که دارند، به بازدیدکنندگان معرفی می‌شوند.

اسکله Palace Pier

اسکله پالاس برایتون

عکس از unsplash (عکاس: Darren Coleshill)

سفر به شهرهای ساحلی بدون سر زدن به اسکله‌ها و گشت‌وگذار در آن‌ها، کامل نمی‌شود. در اسکله‌ Palace Pier تفریحات و سرگرمی‌های زیادی برای گردشگران وجود دارد. از فروشگاه‌های سوغات گرفته تا غرفه‌های فروش چیپس و ماهی. به خاطر زیبایی خاص و موقعیت جذابی که دارد، این اسکله‌ قدیمی بدون شک یکی از مهم‌ترین جاذبه‌ها و لندمارک‌های برایتون است که نباید از دست بدهید.

این اسکله مقداری در دریا پیش ‌رفته و روی پایه‌های آهنی قرار دارد. این اسکله تنها بازمانده از میان سه اسکله‌ اصلی شهر است که هنوز هم مورد استفاده قرار دارد. یکی از آن‌ها در جریان یک طوفان، ویران شد و دیگری متروکه شده است. این اسکله در سال ۱۸۹۱ ساخته شد. علاوه بر فرصت‌های زیادی که برای غذا خوردن در رستوران‌های عالی و خرید کردن از فروشگاه‌های مختلف دارد، برای تفریح و سرگرمی یک فرصت عالی است و وسایل تفریحی زیادی در آن قرار گرفته است. 

کوچه‌های باریک (The Lanes)

راهنمای سفر به برایتون

مرکز شهر برایتون و در واقع مناطق قدیمی آن که زمانی یک دهکده‌ ماهیگیری بوده، پر از کوچه‌ها و مسیرهای باریک و جذاب است که آن‌ها را The Lanes می‌نامند. این منطقه‌ قدیمی قرن هفدهمی با ساختمان‌های قدیمی که نماهای رنگی دارند، یکی از دیدنی‌ترین مناطق شهر است. ساختمان‌های قدیمی به فروشگاه‌ها، بوتیک‌ها، گالری‌ها و کافه‌های کوچک و دنجی تبدیل شده‌اند.

برج بازدید بریتیش ایرویز (British Airways i360)

برج بازدید بریتیش ایرویز برایتون

عکس از وب‌سایت experiences.lastminute.com (عکاس: نامشخص)

بدون شک یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های جدید سواحل جنوبی انگلستان، برج بریتیش ایرویز i360 است که در سفر به برایتون حتما برای بازدید از آن باید برنامه‌ریزی کنید. این برج دیدبانی، بلندترین سازه‌ شهر است و ۱۶۲ متر ارتفاع دارد. این مجموعه در سال ۲۰۱۶ افتتاح شد. آن را به نام اسکله‌ عمودی می‌شناسند و سکوی بازدید آن برای ۲۰۰ نفر ظرفیت دارد. از این سکو می‌توانید چشم‌اندازهای بسیار زیبایی از شهر و مناطق اطراف آن را تماشا کنید. از دیگر بخش‌های آن می‌توان به چایخانه و فروشگاه هدیه و سوغات اشاره کرد. ساخت این مجموعه، برای ۴۴۰ نفر شغل دائمی ایجاد کرده است. هر سال حدود ۷۳۹ هزار نفر از آن بازدید می‌کنند. این سازه اولین تله‌کابین عمودی دنیا و بلندترین برج دیدبانی متحرک دنیا است.

خانه‌های قدیمی Regency Houses

راهنمای سفر به برایتون

گشت وگذار در محله‌های قدیمی شهر برایتون، یکی از مهم‌ترین جذابیت‌های آن برای گردشگران است. در بخش غربی مرکز شهر، در محله‌های قدیمی، خیابان‌های متعدد وجود دارد که پر از خانه‌های قدیمی با تراس‌های زیبا است. پنجره‌های گرد و  بالکن‌های آهنی آن بسیار زیبا است. در بین آن‌ها ساختمان‌هایی پیدا می‌شود که از نظر معماری بسیار جذاب هستند و از نظر تاریخی اهمیت خاصی برای این شهر دارند. بعضی از آن‌ها برای بازدید عموم باز هستند و گردشگران می‌توانند فضای داخلی آن‌ها را نیز ببینند و از دیدن تزیینات مجلل آن‌ها لذت ببرند.

فستیوال برایتون

راهنمای سفر به برایتون

در برایتون فستیوال‌های زیادی برگزار می‌شود که مهم‌ترین آن فستیوال برایتون است.

در برایتون فستیوال‌های زیادی برگزار می‌شود که مهم‌ترین آن فستیوال برایتون است

این فستیوال هر سال به‌مدت ۳ هفته از اوایل تا اواخر ماه مه برگزار می‌شود و گردشگران از سراسر دنیا برای شرکت در آن به این شهر سفر می‌کنند. آثار به نمایش درآمده در این فستیوال بسیار متنوع هستند و از اجراهای ارکسترال تا کنسرت‌های جاز و نمایش‌های کمدی را شامل می‌شوند. نمایش فیلم و کتابخوانی از دیگر رویدادهای این فستیوال است. علاوه بر ساختمان‌های مهم و تاریخی شهر، این رویدادها در کلیساهای محلی نیز برپا می‌شوند. 

گنبد برایتون (Brighton Dome)

گنبد برایتون

عکس از وب‌سایت brightondome.org (عکاس: نامشخص)

گنبد برایتون یکی دیگر از بناهای باشکوه شهر است که از آن برای برگزاری رویدادهای هنری و فرهنگی استفاده می‌شود. اجراهای موسیقی کلاسیک، رقص، تئاتر و شب شعر و کنسرت‌های مختلف و نمایش‌های کمدی در این مجموعه برگزار می‌شود. این مجموعه سه بخش مختلف دارد و هرکدام به اجراهای خاصی اختصاص دارند. کل مجموعه از طریق تونل‌های زیرزمینی به رویال پاویون متصل است.

موزه‌ مدل و اسباب‌بازی برایتون (Brighton Toy and Model Museum)

راهنمای سفر به برایتون

موزه ماکت و اسباب‌بازی برایتون، زیر ایستگاه قطار شهر قرار دارد و مجموعه‌ای وسیع از اسباب‌بازی‌های قدیمی، کمیاب و منحصربه‌فرد از سراسر اروپا و بریتانیا است. از قطارهای Hornby، خرس‌های Steiff و ماشین‌های Corgi گرفته تا انواع عروسک، سربازهای کوچک، مزرعه‌های شبیه سازی شده، هواپیما و عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی. هر نوع اسباب‌بازی که فکر کنید در این موزه پیدا می‌شود. از دیدنی‌ترین بخش‌های آن یک ست قطار است که جاذبه‌های توریستی شهر را در مدل‌های کوچک، نشان می‌دهد. این موزه یک فروشگاه هم دارد و یک دفتر توریستی که در آن می‌توانید نقشه‌ موزه و اطلاعات جالبی در مورد آن پیدا کنید. در این موزه هم گاهی برنامه‌های ویژه‌ای برای بازدیدکنندگان برگزار می‌شود.

خط آهن بلوبل (Bluebell)

راهنمای سفر به برایتون

خط آهن بلوبل فاصله‌ کمی تا برایتون دارد و یکی از بخش‌های به‌جامانده از مهندسی شگفت‌انگیز بریتانیا است. این خط آهن هنوز هم بین پارک شفیلد و ایست گرینستید کار می‌کند. از اینجا می‌توانید برای رفتن به برایتون یا لندن، سوار قطار شوید. این خط آهن را به‌عنوان اولین خط آهن مسافربری بخار در دنیا می‌شناسند. مجموعه‌ای از قدیمی‌ترین قطارها و کابین‌ها در مجموعه‌ خط آهن نگهداری می‌شود. تورهای قطارسواری موضوعی، از برنامه‌های ویژه‌ای این خط آهن برای گردشگران است

آکواریوم سی لایف (Sea Life)

آکواریوم سی لایف برایتون

عکس از وب‌سایت expedia.nl (عکاس: نامشخص)

آکواریوم یا مرکز سی لایف، یکی از قدیمی‌ترین آکواریوم‌های دنیا است که هنوز فعالیت می‌کند.

آکواریوم یا مرکز سی لایف، یکی از قدیمی‌ترین آکواریوم‌های دنیا است که هنوز فعالیت می‌کند

این مجموعه در سال ۱۸۷۲ ساخته شد. به‌محض اینکه وارد این مجموعه می‌شوید، متوجه معماری زیبا و باشکوه ویکتوریایی آن می‌شوید. طاق‌های گوتیک بر فراز محفظه‌های مخصوص شنای موجودات دریایی جذاب و دیدنی قرار گرفته‌اند. گونه‌های مختلف موجودات دریایی با رنگ‌ها و نژادهای مختلف در بخش‌های مختلف آکواریوم نگهداری می‌شوند. یک استخر تعاملی در این مجموعه وجود دارد که در آن می‌توانید از نزدیک ستاره‌های دریایی را تماشا و آن‌ها را لمس کنید.

موزه و گالری هنر برایتون (Brighton Museum & Art Gallery)

موزه و گالری هنر برایتون

عکس از وب‌سایت artfund.org (عکاس: نامشخص)

موزه و گالری هنر برایتون، بخشی از رویال پاویون است. این موزه و گالری هنری در مرکز شهر قرار دارد و اهالی شهر می‌توانند، رایگان از آن بازدید کنند. توریست‌های خارجی می‌توانند با پرداخت هزینه‌ کمی، از این مجموعه‌ دیدنی و ارزشمند بازدید کنند. آثار به نمایش درآمده در این موزه شامل آثار هنری به جامانده ار مصر باستان تا مد، طراحی و آثاری از هنرمندان معاصر و قرن بیستم است. اگر به حشرات و زندگی آن‌ها علاقه دارید، بخشی از موزه به مجموعه‌های علوم طبیعی اختصاص دارد و در آن می‌توانید با بیش از نیم میلیون حشره مختلف آشنا شوید.

رژیم غذایی در برایتون

غذاهای گوناگون در برایتون

عکس از وب‌سایت shelterhall.co.uk (عکاس: نامشخص)

رژیم غذایی انگلستان به‌اندازه‌ سایر کشورهای همسایه‌ خود مشهور نیست ولی چند غذای شناخته‌شده در سراسر دنیا دارد. شاید تابه‌حال تعریف غذاهای انگلیسی را نشنیده باشید ولی این غذاها بدون شک ارزش یک بار امتحان کردن دارند. سفر به برایتون فرصت خوبی برای امتحان کردن مشهورترین غذاهای کلاسیک انگلیسی است که در ادامه تعدادی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

چیپس و ماهی

راهنمای سفر به برایتون

یکی از مشهورترین و مهم‌ترین غذاهایی که در بریتانیا می‌توانید نوش جان کنید، چیپس و ماهی است. غذایی که معمولا همه دوست دارند البته به شرطی که به‌خوبی آماده شود. این غذا، جزو اسنک‌ها و غذاهای خیابانی در برایتون است و به‌راحتی در همه رستوران‌ها و کافه‌ها می‌توانید آن را امتحان کنید و لذت ببرید.

هگیس

غذای هگیس در انگلستان

عکس از وب‌سایت willflyforfood.net ( عکاس: نامشخص)

هگیس در انگلستان و اسکاتلند رایج است و غذای ملی اسکاتلند است. این غذا را در ایران به نام جغور بغور می‌شناسند و تهیه می‌کنند و با دل و جگر و قلوه‌ گوسفند تهیه می‌شود. البته برای تهیه‌ خوراک هگیس، غیر از دل و جگر و قلوه از مواد دیگری مثل پیاز و اوت‌میل و انواع ادویه‌جات هم استفاده می‌کنند. این غذا طعمی شبیه به سوسیس‌های پرادویه دارد و بسیار لذیذ است.

سوسیس و پوره سیب‌زمینی

سوسیس و پوره سیب‌زمینی در برایتون

عکس از وب‌سایت hellofresh.com.au (عکاس: نامشخص)

سوسیس و پوره سیب‌زمینی یکی از ساده‌ترین غذاهایی است که می‌توانید در برایتون امتحان کنید و البته جزو لذیذترین غذاها است. مگر اینکه بخواهید سوسیس را از ابتدا خودتان تهیه کنید. طعم بی‌نظیر پوره سیب‌زمینی همراه با کره اضافه در کنار سوسیس‌های لذیذ و طعم‌دار، تجربه‌ای است که نباید از دست بدهید.  

پای استیک و قلوه

در بریتانیا انواع پای تهیه می‌شود که یکی از مشهورترین و قدیمی‌ترین انواع آن، پای استیک و قلوه است. یکی از رقبای سرسرخت این غذا، پای مرغ و پیازچه است و برای کسانی مناسب است که گوشت قرمز دوست ندارند.

ساندویچ بیکن

ساندویچ بیکن در برایتون

عکس از وب‌سایت georgeforeman.co.uk (عکاس: نامشخص)

ساندویچ بیکن غذای ویژه‌ای نیست که شبیه به آن در جای دیگر دنیا پیدا نشود. در واقع یک ساندویچ ساده یا صبحانه‌ سریع است که طرفداران زیادی در بریتانیا دارد. برای تهیه‌ آن، بیکن را به‌خوبی می‌پزند تا حسابی ترد و لذیذ شود. این غذا، جزو غذاهای ارزان است و برای زمانی مناسب است که وقتی برای نشستن در رستوران‌ها ندارید و می‌خواهید غذای خود را تهیه کنید و در راه، نوش جان کنید.

صبحانه‌ کامل انگلیسی

صبحانه انگلیسی

عکس از وب‌سایت culy.nl (عکاس: نامشخص)

صبحانه‌ کامل انگلیسی بسته به اینکه کجای انگلستان باشید، اجزای تشکیل‌دهنده‌ متفاوتی دارد ولی معمولا شامل این موارد است: سوسیس، تخم‌مرغ، خوراک لوبیا، تست، هش براون، گوجه فرنگی، پودینگ سیاه و... است. هیچ صبحانه‌ای در دنیا به این اندازه کامل و لذیذ نیست.

بیف ولینگتون

راهنمای سفر به برایتون

بیف ولینگتون غذایی بسیار لذیذ است که با گوشت گاو تهیه می‌شود و آن را در خمیر هزارلا می‌پیچند. این غذا، یک نوع دیگر از انواع پای‌های انگلیسی است و اگر به غذاهای تهیه شده با گوشت قرمز علاقه داشته باشید، حتما از طعم این غذا لذت می‌برید. در سفر به برایتون می‌توانید در رستوران‌ها، این غذای لذیذ را امتحان کنید.

کاول

کاول، از غذاهای انگلیسی

عکس از وب‌سایت thehappyfoodie.co.uk (عکاس: نامشخص)

این غذا در واقع نوعی خوراک یا سوپ است که در منطقه‌ ولز رواج بیشتری دارد ولی در سراسر بریتانیا تهیه می‌شود. برای تهیه‌ آن از موادی مثل سیب‌زمینی، هویج، پیازچه، عصاره گوشت یا مرغ و یک نوع گوشت استفاده می‌کنند. لذیذترین نوع این غذا با گوشت بره تهیه می‌شود. البته مدل گیاهی آن هم در رستوران‌های مخصوص وجود دارد که گوشت و عصاره ندارد. این غذا، جزو غذاهای بسیار سالم و کاملا سیرکننده است و مطمئنا از خوردن آن لذت می‌برید. اگر در روزهای سرد پاییزی و زمستانی به برایتون سفر می‌کنید، در رستوران‌ها می‌توانید با خوردن این غذای گرم و لذیذ، لذت ببرید. همراه با این غذا، نان ترد و پنیر مخصوص سرو می‌کنند.

پودینگ تافی

پودینگ تافی در انگلیسی

عکس از وب‌سایت biggerbolderbaking.com (عکاس: نامشخص)

پودینگ تافی یکی از دسرهای محبوب در سراسر بریتانیا است و اگر خوب و دقیق تهیه شود، می‌توان گفت که جزو بهترین دسرهای دنیا است. همان طور که از اسم این دسر می‌توانید حدس بزنید، برای تهیه‌ آن، کیک را در تافی مایع فرو می‌برند و معمولا آن را همراه با کاسترد یا بستنی سرو می‌کنند.

پودینگ نان و کره

این دسر لذیذ جزو دسرهای محبوب بریتانیایی است که همان طور که از اسم آن مشخص است، با نان و کره تهیه می‌شود و دسری شیرین است. البته گاهی به‌جای نان معمولی از کرواسان یا بریوش برای تهیه‌ آن استفاده می‌کنند که البته از شکل کلاسیک و اصیل این دسر فاصله می‌گیرد ولی بسیار لذیذتر است و طرفداران بیشتری دارد.

تریفل

تریفل، از دسرهای انگلیسی

عکس از وب‌سایت hotforfoodblog.com (عکاس: نامشخص)

تریفل یکی دیگر از دسرهای بریتانیایی است که در سفر به برایتون حتما باید امتحان کنید. حتی اگر رژیم دارید و اهل خوردن دسر نیستید، تریفل را امتحان کنید. تریفل دسری است که بعد از خوردنش، هرگز عذاب وجدان ترک رژیم را نخواهید داشت. این دسر با لایه‌های خامه، ژله و میوه‌های تازه تهیه می‌شود و دسری زیبا و لذیذ است که فرصت امتحان کردن آن را نباید از دست بدهید.

نویسنده: حمیده کریمی

از کجا شروع کنیم

چگونه ویزای انگلستان بگیریم؟

نقشه جاهای دیدنی، هتل‌ها و رستوران‌ها

map