دبی، منهتن خاورمیانه

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا پنجشنبه، ۲۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۳۰
دبی، منهتن خاورمیانه

دبی در سال‌های اخیر دچار تحول و پیشرفت شگرفی شده است و این تغییر بزرگ را می‌توان به نگاهی به تصاویر دریافت. اگر اندکی، در حدود ۱۵ سال، به گذشته برگردیم، نشانی از صورت امروزی دبی اصلا وجود ندارد. ولی امروزه این شهر محل ساخت مرتفع‌ترین و باشکوه‌ترین سازه‌های جهان دربرگیرنده آپارتمان‌ها و مراکز کاری مجلل و لوکس بوده و این سازه‌ها باعث شهرت این شهر در سطح جهانی شده است. پس برای بازدید از تصاویر منهتن خاورمیانه با کجارو همراه شوید!

آسمان‌خراش‌های شهر دبی مانند برج خلیفه به ارتفاع ۸۲۸ متر و مرتفع‌ترین آسمان‌خراش جهان، برج پرنسس به ارتفاع ۴۱۴ متر و ۱۵۰ برج مرتفع دیگر از جمله سازه‌های گرانبهای شهر دبی هستند که هر ساله افراد بیشماری از اقصی نقاط دنیا برای سرمایه‌گذاری و خرید واحدهای لوکس به این شهر سفر می‌کنند. ازاین‌رو، دبی به‌دلیل وجود این سازه‌های غول‌پیکر به منهتن خاورمیانه شهرت یافته است و برخلاف آب و هوای سرد نیویورک، آب و هوای دبی بسیار گرم و مطلوب است. علاوه بر آن، وجود رستوران‌ها، مراکز خرید و سرگرمی بر جذابیت این شهر افزوده است. در ادامه، نگاهی به این سازه‌های گران‌بها وعظیم خواهیم داشت.

آسمان‌خراش‌های منطقه مارینا و جمیرا به سبک معماری منهتن ساخته‌ شده‌اند.

Dubai has become the 'Manhattan of the Middle East' Dubai has become the 'Manhattan of the Middle East'

بازار املاک و مستغلات دبی نیز بسیار پررونق است. به‌تازگی، قیمت آپارتمانی در مرکز شهر و به مساحت ۱۱۵۲ مترمربع، ۱۵.۲۵ میلیون دلار برآورد شده است.

Dubai has become the 'Manhattan of the Middle East' 

آپارتمان‌های مسکونی منطقه مارینا شامل کلیه امکانات رفاهی از جمله استخر و ... است.

Dubai has become the 'Manhattan of the Middle East'

در اسکله‌ای به مساحت تقریبی ۴۶۴۵۰۰۰ مترمربع، ۱۵۰ آسمان‌خراش بنا شده است.

Dubai has become the 'Manhattan of the Middle East'

البته بیشتر کارگران سازنده این آسمان‌خراش‌ها از کشور هند هستند.طبق گزارش‌های معتبر، شمار افراد خارجی ساکن دبی نسبت به افراد بومی در حال افزایش است.دمای هوا به‌ندرت به زیر ۲۳ درجه سانتی‌گراد در طول روز می‌رسد و ازاین‌رو، هوای بیرون برای ورزش بسیار مناسب است.کلیه لوازم مربوط به ورزش‌های آبی مانند جت اسکی و قایق‌هایموتوری به‌وفور در ساحل دیده می‌شوند.سالن ورزشی با منظره مشرف به شهر چندان ناخوشایند نیست!

قبل از صرف شام می‌توان با قایق در مارینا به گردش پرداخت.در رستوران‌های دبی علاوه بر صرف شام، امکان تفریح و سرگرمی نیز فراهم است. البته به‌دلیل زندگی مردم از اقصی نقاط جهان در این شهر، تنوع غذائی نیز در این رستوران‌ها وجود دارد.از جمله سایر امکانات تفریحی دبی می‌توان به آکواریوم دبی وپارک ترامپولین نیز اشاره کرد.

Dubai has become the 'Manhattan of the Middle East'

Dubai has become the 'Manhattan of the Middle East'  Dubai has become the 'Manhattan of the Middle East'

 Dubai has become the 'Manhattan of the Middle East' Dubai has become the 'Manhattan of the Middle East'  Dubai has become the 'Manhattan of the Middle East' Dubai has become the 'Manhattan of the Middle East' Dubai has become the 'Manhattan of the Middle East' trampoline park trampoline park trampoline park

سازمان گردشگری دبی از رشد سالانه ۷ تا ۹ درصدی صنعت گردشگری در دبی خبر داده است که در صورت ادامه این روند تا سال ۲۰۲۰ تعداد گردشگران این شهر به ۲۰ میلیون نفر خواهد رسید. trampoline park

منبع: businessinsider

مطالب مرتبط:

دیدگاه