رونمایی از پوستر گونه جانوری ۶ استان: عقاب طلایی نماد تهران

مینا داودی
مینا داودی چهار شنبه، ۲۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰
رونمایی از پوستر گونه جانوری ۶ استان: عقاب طلایی نماد تهران

سرپرست دفتر محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان ضمن اشاره به ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی فعالیت‌های محیط زیستی این وزارتخانه به فدراسیون‌ها و استان‌ها، از رونمایی پوستر گونه جانوری ۶ استان کشور و تشکیل دفتر محیط زیست اداره ورزش و جوانان استان تهران خبر داد.

رضا شجیع با اشاره به اینکه وزارت ورزش و جوانان گونه جانوری در حال انقراض همه فدراسیون‌ها و استان‌ها را اعلام کرده است، گفت:

شیوه‌نامه اجرایی فعالیت‌های محیط زیستی حدود یک ماه گذشته از سوی وزیر ورزش و جوانان ابلاغ شده که در آن همه فعالیت‌ها و اقدامات محیط زیستی لازم از سوی فدراسیون‌ها و استان‌ها با جزئیات مشخص شده است.

وی با بیان اینکه بعد از ابلاغ شیوه‌نامه، فدراسیون‌ها و ادارات استانی فعالیت‌های محیط زیستی خود را شروع کردند، افزود:

اخیرا هم اداره ورزش و جوانان استان تهران دفتر محیط زیست خود را تشکیل داد.

عقاب طلایی گونه منتخب استان تهران

سرپرست دفتر محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان در ادامه با اشاره به اینکه عقاب طلایی به عنوان گونه جانوری منتخب استان تهران است، گفت:

این نهاد در مسابقات المپیاد ورزشکاران استان تهران مورد استفاده قرار گرفت. عقاب طلایی از جمله گونه‌های در حال انقراض است که تعدادی از آن در نقاط مختلف کشور از جمله تهران وجود دارد.

شجیع با اشاره به اینکه براساس آماری که سازمان دیده‌بان محیط زیست ارائه می‌دهد، گونه جانوری هر استان مشخص شده است، اظهارکرد:

براساس همین آمار به هر یک از استان‌ها گونه خاص آن را اعلام کردیم. در هر استان هم اداره کل حفاظت محیط زیست استان با اداره ورزش و جوانان کارگروه مشترکی تشکیل دادند و گونه مشخص استان خود را انتخاب کرده و فعالیت‌های لازم بر روی آن گونه‌ها را آغاز کرده‌اند.

رونمایی از پوستر گونه جانوری ۶ استان

وی با بیان اینکه از پوستر گونه جانوری ۶ استان کشور شامل خراسان جنوبی، همدان، تهران، یزد و کرمانشاه با حضور مقامات رونمایی شده است، افزود:

ادارات ورزش و جوانان استان‌ها نیز در حوزه محیط زیست فعال شده‌اند در شیوه‌نامه اجرایی فعالیت‌های محیط‌ زیستی امتیازاتی مشخص شده که در طول یک سال ادارات ورزش و جوانان استان‌ها و فدراسیون‌ها در قبال اقدامات محیط زیستی موفق به دریافت آن می‌شوند.

به گفته شجیع، براساس امتیاز کسب شده سه جایزه پیش‌بینی شده است که به ترتیب شامل جایزه ملی محیط زیست، تندیس ملی ورزش و محیط زیست و تندیس بوم پاد یا نگهبان سرزمین است که در شیوه‌نامه ابلاغی، جزئیات اقدامات فدراسیون‌ها و ادارات ورزش و جوانان استان‌ها و امتیاز موردنظر هر اقدام مشخص شده است. منبع: ایسنا

مطالب مرتبط:

دیدگاه