راهنمای سفر به لندن

لندن پایتخت انگلستان، در کنار رودخانه‌ تیمز قرار دارد و قدمت آن به دو هزار سال پیش می‌رسد. لندن، یکی از پربازدیدترین شهرهای دنیا، برای هر سن و سلیقه‌ای، جاذبه‌ای دارد از فرهنگ و هنر و تاریخ گرفته تا غذا و تفریحات مدرن. این شهر علاوه بر جاذبه‌های تاریخی، جاذبه‌های مدرن هم دارد. هرآنچه که فکر کنید از بناهای نمادین تا رستوران‌های بین‌المللی، مراکز خرید بزرگ، پارک‌های دیدنی و شهربازی‌های جذاب در این شهر دوست‌داشتنی پیدا می‌شود. شاهکارهای معماری قدیمی، محله‌های تاریخی و منطقه‌های سرسبز و دیدنی تنها گوشه‌ای از جذابیت‌های لندن است.

سفر به لندن، پایتخت انگلیس، می‌تواند از رویایی‌ترین تجربه‌‌های شما در طول عمرتان باشد. قبل از سفر، حتما راهنمای سفر به این شهر را مطالعه کنید تا آنجا بدون هیچ مشکل و دغدغه‌ای، لحظات نابی تجربه کنید. 

درباره لندن بیشتر بخوانید:

معرفی لندن

اطلاعات ضروری سفر به لندن

آب‌و‌هوای لندن

بهترین زمان سفر به لندن

هزینه‌های سفر به لندن

جاهای دیدنی لندن

اقامت در لندن

تورهای لندن‌گردی

رژیم غذایی لندن

معرفی لندن

ساکنان لندن از ۲۷۰ ملیت مختلف هستند و با بیش از ۳۰۰ زبان صحبت می‌کنند. این تنوع فرهنگی بر جنبه‌های مختلف زندگی در لندن تاثیر گذاشته است؛ از غذا و مد گرفته تا موسیقی. لندن چیزی فراتر از شهری بزرگ و پرجمعیت با چشم‌اندازهای طبیعی و شهری زیبا است. مرکز لندن، میزبان برترین موزه‌ها و گالری‌های هنری دنیا است. این شهر جزو شهرهای محبوب کوله‌گردان است. گردشگران از سراسر دنیا برای کوله‌گردی در لندن برنامه‌ریزی می‌کنند. در این شهر، روش‌های فراوانی برای کاهش هزینه‌های سفر وجود دارد البته درمجموع یک مقصد گردشگری بسیار گران است. جاذبه‌ها و تفریحات رایگان زیادی در لندن وجود دارد که بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای می‌توانید از آن لذت ببرید. 

چشم‌اندازی از لندن

عکس از وب‌سایت musement.com (عکاس: نامشخص)

اگر از دوستداران فرهنگ و هنر باشید، از تک تک لحظات حضورتان در این شهر لذت می‌برید. هر گوشه‌ای که نگاه کنید یک اثر هنری جذاب، یک رویداد فرهنگی خاص یا یک گالری دیدنی، توجهتان را جلب می‌کند. فرهنگ و هنر در بالاترین سطح ممکن در لندن مورد توجه قرار دارد. غذا، یکی دیگر از جذابیت‌های لندن است. در گوشه و کنار شهر، رستوران‌ها و کافه‌های فراوانی وجود دارد که بهترین غذاها از سراسر دنیا را سرو می‌کنند. غذاهای خیابانی یکی دیگر از جنبه‌های توریستی لندن است که هر سلیقه‌ و ذائقه‌ای را راضی می‌کند.

اطلاعات ضروری برای سفر به لندن

اختلاف ساعت با تهران

لندن سه ساعت و نیم از تهران عقب‌تر است.

زبان رسمی

انگلیسی

واحد پول

پوند استرلینگ

نوع برق شهری

برق شهری در لندن ۲۳۰ ولت و ۵۰ هرتز و دوشاخه‌ها و پریزها از نوع G است که در ادامه تصویر آن را مشاهده می‌کنید:

پریز برق نوع G

عکس از وب‌سایت netio-products.com

کد کشور

+۴۴

شماره‌های اضطراری

۱۱۲

۹۹۹

جهت رانندگی

چپ

فرودگاه‌های بین‌المللی

فرودگاه لندن سی‌تی

فرودگاه گاتویک

فرودگاه هیترو لندن

فرودگاه لوتن لندن

فرودگاه جنوبی لندن

فرودگاه استانستد لندن

وضعیت آب‌‌و‌‌هوای لندن

لندن، پایتخت و بزرگترین شهر انگلستان و بریتانیای کبیر، آب و هوای معتدل اقیانوسی دارد. تابستان‌های گرم و زمستان‌های نه چندان سرد از ویژگی‌های آب و هوای لندن است. میانگین بارش لندن نسبتا کم است ولی بسیاری از روزهای سال ابری و مه‌آلود است. کمترین دمایی که در لندن ثبت شده منفی ۱۶ درجه سانتی‌گراد در ژانویه‌ ۱۹۶۳ و بیشترین دمای ثبت شده ۳۸ درجه سانتی‌گراد در جریان موج گرمای سال ۲۰۰۳ اروپا ثبت شده است. لندن به‌طور میانگین، سالانه در حدود ۱۶۰۰ ساعت آفتابی دارد.

بهترین زمان سفر به لندن

هر زمان از سال که اراده کنید می‌توانید برای سفر به لندن برنامه‌ریزی کنید و از این بابت در طول سال هیچ محدودیتی ندارید. چون لندن آب و هوای معتدل دارد و به‌ندرت بسیار گرم یا بسیار سرد می‌شود. اما زمان سفرتان را غیر از آب و هوا با توجه به شرایط و عوامل دیگر می‌توانید برنامه‌ریزی کنید. در ادامه چهار فصل سال را در این شهر بررسی می‌کنیم تا با کمک آن بتوانید با توجه به تفریحات و سفری که در نظر دارید، زمان مناسب را پیدا کنید.

فصل بهار از مارس تا مه

با سفر در این فصل، روزهای آفتابی بلند و آب و هوای معتدلی را تجربه خواهید کرد. میانگین دمای هوا بین ۱۱ تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد است. بهتر است که همراهتان چتر و بارانی ببرید چون بارندگی بهاری در لندن رایج است. عید پاک در این فصل برگزار می‌شود و تعطیلی‌های رسمی مثل آدینه‌ نیک و دوشنبه‌ ایستر در این فصل قرار دارد. بیشتر فروشگاه‌ها در روز یکشنبه‌ عید پاک تعطیل‌اند و ممکن است سرویس حمل و نقل عمومی محدود شود یا ساعت آن تغییر کند. شهر لندن در آخر هفته‌ عید پاک بسیار شلوغ می‌شود.

لندن در بهار

عکس از وب‌سایت marblearchbymontcalm.co.uk (عکاس: نامشخص)

فصل تابستان از ژوئن تا اوت

تابستان فصلی فوق‌العاده برای سفر به لندن است و آب و هوا گرم‌تر می‌شود. در این فصل می‌توانید بیشترین بهره را از فضای سبز، باغ‌ها، کافه‌های روی بام و طبیعت اطراف لندن ببرید. میانگین دمای هوا ۱۸ درجه است و گاهی تا ۳۰ درجه هم می‌‌رسد. اگر دوست دارید در یکی از فستیوال‌های تابستانی موسیقی لندن یا سینماهای روباز شرکت کنید، برای سفر در تابستان برنامه‌ریزی کنید.

آب و هوای خوب و تعطیلات مدارس باعث شد که فصل تابستان، محبوب‌ترین فصل سال برای سفر به لندن باشد. برای اینکه مجبور نباشید مدت‌زمان طولانی در صف جاذبه‌های گردشگری بمانید، حتما بلیط جاذبه‌ها را از قبل رزرو کنید.  

پاییز از سپتامبر تا نوامبر

تابستان‌های شلوغ لندن در هفته‌ دوم سپتامبر به پایان می‌رسد. پاییز فصلی دوست‌داشتنی برای سفر به این شهر است. آب و هوا ملایم است و میانگین دمای هوا بین ۱۱ تا ۱۵ درجه است. در نتیجه به‌راحتی می‌توانید از رویدادهای سالانه لذت ببرید از جمله جشن هالووین. از ماه نوامبر به بعد می‌توانید حال و هوای شهر را ببینید که برای جشن کریسمس آماده می‌شود و همه جا به زیباترین شکل ممکن نورپردازی و تزیین می‌شود.

زمستان از دسامبر تا فوریه

با وجود اینکه لندن در فصل زمستان سردرتر است، میانگین دمای هوا معمولا کمتر از ۲ تا ۶ درجه سانتی‌گراد نیست به همین دلیل باز هم با خیال راحت می‌توانید از جاذبه‌ها و دیدنی‌های شهر لذت ببرید. فقط حواستان باشد که لباس گرم و مناسب بپوشید.

ماه دسامبر بهترین زمان برای لذت بردن از جشن‌ها و تزیینات کریسمس است. رویدادها و فعالیت‌های خاص کریسمس در سراسر شهر برپا می‌شود. ساعت کار وسایل حمل و نقل عمومی در زمان تعطیلات کریسمس را حتما از قبل چک کنید تا با مشکل مواجه نشوید چون ممکن است ساعت فعالیت‌شان کاهش پیدا کند. از حراج‌های ماه ژانویه که بعد از کریسمس است استفاده کنید.

ژانویه و فوریه درمجموع خلوت‌ترین فصل‌های سفر در لندن است ازاین‌رو به‌راحتی می‌توانید اقامتگاه‌های ارزان‌تر، تخفیف‌های خوب در رستوران‌ها و جاذبه‌های رایگان و ارزان پیدا کنید.

هزینه‌های سفر به لندن

هزینه‌ اقامت در هاستل‌ها

هاستل‌ها در لندن مثل سایر موارد دیگر، گران است. البته هاستل‌های خارج از مرکز شهر قیمت‌های کمتری دارند. اتاق‌های خصوصی تقریبا دارای قیمتی مشابه هتل‌های پایه هستند. وای‌فای رایگان جزو امکانات استاندارد اکثر هاستل‌ها است و تعدادی از هاستل‌های شهر، صبحانه‌ رایگان هم دارند. اگر چادر مسافرتی دارید می‌توانید در کمپ‌های اطراف شهر چادر بزنید؛ البته مبلغ ناچیزی را باید بپردازید.

هاستل‌های لندن

عکس از تریپ‌ادوایزر (عکاس: نامشخص)

هزینه‌ اقامت در هتل‌های ارزان

هتل‌های ارزان در مناطق مرکزی شهر گران‌تر از مناطق حومه هستند. یکی دیگر از انتخاب‌هایی که برای پیدا کردن اقامتگاه ارزان دارید، استفاده از سایت Airbnb است. در این سایت می‌توانید اتاق اشتراکی پیدا یا آپارتمانی کامل را کرایه کنید.

هزینه‌ غذا

هر غذایی که فکر کنید در لندن پیدا می‌شود و رنج قیمت متفاوتی دارد. غذاهای ارزان‌تر شامل غذاهای آسیایی، فست‌فودهایی مثل مک دونالد و... می‌شود. البته می‌توانید خودتان آشپزی کنید که در این صورت هزینه خرید مواد غذایی را باید در نظر داشته باشید. 

هزینه‌ حمل و نقل عمومی

در لندن با اتوبوس یا مترو به‌راحتی می‌توانید به همه مناطق سر بزنید و کرایه آن‌ را با کارت‌های پیش پرداخت (Oyster Card) بدهید. از این کارت‌ها و از بلیط مترو برای اتوبوس هم می‌توانید استفاده کنید. اگر دوست دارید شهر را با دوچرخه ببینید می‌توانید از ایستگاه‌های بی‌شمار کرایه دوچرخه چند ساعت یا چند روز دوچرخه کرایه کنید. البته فراموش نکنید که دوچرخه‌سواری در خیابان‌های لندن، کار راحتی نیست. سفر از فرودگاه با Heathrow Express گران‌تر از سفر از فرودگاه با مترو تمام می‌شود؛ اما در حالت اول ۱۵ دقیقه طول می‌کشد و در حالت دوم، یک ساعت. 

مترو لندن

عکس از ویکی‌پدیا (عکاس: Arpingstone)

صرفه‌جویی در هزینه‌ها

موزه‌های رایگان را ببینید: بسیاری از موزه‌های لندن رایگان هستند. موزه‌ لندن، موزه‌ تاریخ بریتانیا، موزه‌ تاریخ طبیعی و موزه‌ علوم، همه از موزه‌های جذابی هستند که بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. گالری ملی و موزه‌ تیت مدرن از دیگر موزه‌های رایگان شهر است.

کارت Oyster Card بگیرید: با این کارت‌های پیش‌پرداخت، می‌توانید ۵۰ درصد در هزینه‌های مترو و اتوبوس صرفه‌جویی کنید. اگر قصد دارید زیاد از مترو استفاده کنید حتما این کارت را تهیه کنید.

Oyster Card لندن

عکس از وب‌سایت themanufacturer.com (عکاس: نامشخص)

گشت و گذار در بازارچه‌ها: یکشنبه روز برپایی بازارچه‌ها در لندن است. بازارهای مختلفی در سراسر شهر برپا می‌شود که فرصتی عالی برای آشنایی با حال و هوای شهر و سبک زندگی مردم است. تماشای مردم، ثبت تصاویر زیبا و لذت بردن از حال و هوای شهر بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای در این بازارچه‌ها ممکن است.

تماشای مراسم تعویض گارد: مراسم تعویض گارد در کاخ باکینگهام در ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه و تعویض گارد اسب‌ها در وایت‌هال در ساعت ۱۱ برگزار می‌شود. هر دوی این جاذبه‌ها رایگان هستند و بسیاری از گردشگران از آن‌ها استقابل می‌کنند.

پیاده روی کنید: لندن شهری بزرگ است و در گوشه و کنار آن ساختمان‌های تاریخی زیادی وجود دارد. برای لذت بردن از حال و هوای شهر لازم نیست زیاد هزینه کنید. کافی است به یکی از محله‌های قدیمی شهر سر بزنید. پیاده سراسر محله را بگردید و از دیدن مغازه‌ها، بناهای تاریخی، فضاهای سبز کنار رودخانه و حال و هوای شهر لذت ببرید. این کار هیچ هزینه‌ای برایتان ندارد ولی به یکی از بهترین خاطرات سفر شما تبدیل خواهد شد.

بلیط‌های دقیقه نودی بگیرید: بلیط‌های دقیقه نودی تئاتر و سینما را از کیوسک‌های منطقه‌ Leicester Square خریداری کنید و با قیمتی ارزان‌تر از معمول، از یک نمایش جذاب لذت ببرید. این بلیط‌ها همیشه موجود نیستند و گاهی خیلی زود تمام می‌شوند. بنابراین بهتر است زودتر برای خرید آن‌ها اقدام کنید.

در نمایش‌های کوچک تئاتر شرکت کنید: لندن به خاطر هنرهای نمایشی‌اش شهرت دارد. اگر پول زیادی برای دیدن نمایش شیرشاه یا بینوایان ندارید، نمایش‌های کوچک یا کمدی از گروه‌های جوان و تازه‌کار را انتخاب کنید. بلیط این نمایش‌ها از ۳ تا ۱۳ پوند شروع می‌شود.

تاکسی سوار نشوید: تاکسی‌ها در لندن بسیار گران هستند و فقط کافی است یک بار تاکسی سوار شوید تا بخش زیادی از بودجه‌ سفرتان را از دست بدهید. اگر دائما بخواهید تاکسی سوار شوید، پس از پایان سفر متوجه می‌شوید که صداها دلار برای رفت و آمد در شهر خرج کرده‌اید. پس تا جایی که ممکن است تاکسی سوار نشوید و سعی کنید تا زمانی که مترو و اتوبوس کار می‌کند خودتان را به مقصد مورد نظر برسانید.

تاکسی لندن

عکس از ویکی‌پدیا (عکاس: Vauxford)

از اتوبوس‌های شبانه استفاده کنید: در لندن مترو ساعت ۱۲ و نیم تعطیل می‌شود. برای اینکه تاکسی‌های گران سوار نشوید، حتما نقشه‌ اتوبوس‌های شبانه ی شهر را همراه داشته باشید تا خودتان را با هزینه‌ کمتری به محل اقامتتان برسانید. این اتوبوس به همه‌ مناطق شهر حتی مناطق حومه می‌روند. برای استفاده از آن‌ها می‌توانید از کارت Oyster استفاده کنید. این اتوبوس‌ها ارزان‌ترین وسیله‌ حمل و نقل عمومی در لندن هستند.

در تورهای پیاده‌روی رایگان شرکت کنید: در لندن مثل بسیاری از شهرهای بزرگ اروپا، انواع تورهای پیاده‌روی رایگان برگزار می‌شود که گردشگران داوطلب را به گوشه و کنار شهر می‌برد. با توجه به جاذبه‌های موردعلاقه‌ خود می‌توانید هرکدام را که مناسب بود انتخاب کنید. از دفاتر توریستی اطلاعات لازم در مورد این تورها دریافت کنید.

جاهای دیدنی لندن

لندن یکی از برترین مقصدهای گردشگری دنیا است و سالانه ۱۵ میلیون گردشگر دارد. پایتخت بریتانیا، شهری پرجنب و جوش و سرزنده و مملو از فرهنگ و هنر و تاریخ است. بهترین جاذبه‌های فرهنگی و هنری دنیا را می‌توانید در لندن تجربه کنید. موزه‌های متعدد، پارک‌های دیدنی، آثار تاریخی، بناهای نمادین و فضاهای سبز و جذاب تنها گوشه‌ای از جاذبه‌های این شهر بزرگ و دیدنی است. همچنین تجربه گشت‌و‌گذار در مراکز خرید لندن را نباید از دست داد. در ادامه با تعدادی از مهم‌ترین جاهای دیدنی لندن آشنا می‌شویم.

کاخ باکینگهام و مراسم تعویض گارد

جاذبه های لندن

یکی از نمادین‌ترین و مشهورترین بناهای بریتانیا، ساختمان کاخ باکینگهام است. این بنا و مراسم تعویض گارد آن، یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی لندن برای گردشگران است. این نمایش رنگارنگ و دیدنی همراه با موسیقی خاصی اجرا می‌شود. هر روز راس ساعت ۱۱ و ۳۰ می‌توانید خود را به آنجا برسانید و از این مراسم دیدن کنید.

کاخ باکینگهام در سال ۱۸۳۷ ساخته شده و اقامتگاه رسمی خاندان سلطنتی از دوران ملکه ویکتوریا است. برای اینکه بدانید ملکه در کاخ حضور دارد یا نه به پرچم بالای ساختمان نگاه کنید. اگر پرچم در حال اهتزاز باشد به این معنا است که ملکه در کاخ حضور دارد. در موقعیت‌ها و مراسم خاص، ملکه و اعضای خاندان سلطنتی در بالکن مرکزی کاخ حاضر می‌شوند.

وقتی ملکه در کاخ نیست و در اقامتگاه تابستانی خود در اسکاتلند به سر می‌برد، گردشگران می‌توانند بلیط تهیه کنند و در تورهای بخش‌های مختلف کاخ از جمله استیت روم، کویین گالری و رویال میوز شرکت کنند. یکی از بهترین راه ها برای گشت و گذار در کاخ، دیدن مراسم تعویض گارد و خوردن عصرانه‌ انگلیسی، شرکت‌ در تورهای ۴ و نیم ساعته‌ کاخ باکینگهام است. با استفاده از این تور در مدت زمان کوتاهی می‌توانید اکثر جاذبه‌های مهم این مجموعه را ببینید. یک راهنمای مجرب در مورد تاریخچه‌ بنا و تاریخ انگلستان اطلاعات جالبی در اختیارتان می‌گذارد. این تجربه‌ جذاب به‌خصوص برای کسانی که اولین بار به لندن سفر می‌کنند، یکی از فرصت‌هایی است که نباید از دست بدهند.

برج لندن و تاور بریج

جاذبه های لندن

برج لندن طی قرن‌های متمادی، کاربری‌های متفاوتی داشته است. از زندان و کاخ گرفته تا محل نگهداری گنجینه‌های سلطنتی و حتی باغ وحش خصوصی. این برج دیدنی، یکی دیگر از بناهای نمادین بریتانیا است که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. اگر در مورد تاریخ پرفراز و نشیب این کشور کنجکاو هستید حتما در تورهای بازدید از این مجموعه شرکت کنید. داخل برج سفید که در سال ۱۰۷۸ توسط ویلیام فاتح ساخته شده، مجموعه‌ای متعلق به قرن هفدهم میلادی وجود دارد که لاین آو کینگز نام دارد و نمایشگاه بی‌نظیری از اسلحه و زره‌پوش‌های سلطنتی است. از دیگر دیدنی‌های آن می‌توان به نمایشگاه مشهور تاج سلطنتی بریتانیا اشاره کرد.

تاور بریج در مجاورت برج لندن قرار دارد. دو برج بلند آن ۶۱ متر از رود تیمز ارتفاع دارند و یکی از شناخته‌شده‌ترین نمادهای شهری لندن هستند. برای اینکه از فرصت سفر خود نهایت استفاده را ببرید به‌خصوص در فصل تابستان که تعداد گردشگران لندن به بیشترین مقدار می‌رسد حتما بلیط‌های خود را از قبل تهیه کنید. این بلیط‌ها ارزان‌تر هستند و خرید آن‌ها باعث می‌شود که گرفتار جمعیت زیاد گردشگران نشوید و در زمان و پول خود صرفه‌جویی کنید.

موزه‌ بریتانیا

جاذبه های لندن

موزه‌ بریتانیا، در بر دارنده‌ بیش از ۱۳ میلیون اثر تاریخی از دنیای باستان است. یکی از بهترین و جذاب‌ترین مجموعه‌های آثار باستانی دنیا در این موزه به نمایش درآمده است. آثار موجود در این موزه از مناطق و قاره‌های مختلف جمع‌آوری شده‌اند. این موزه به‌قدری وسیع و جذاب است که نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید. بیشتر گردشگران گشت و گذار خود را در موزه از مشهورترین بخش آن یعنی مرمر نماهای الگین از پارتنون، رزتا استون، تندیس نیم‌تنه‌ رامسس دوم، مومیایی‌های مصری و دفینه‌ قرن چهارمی و باشکوه نقره‌ رومی شروع می‌کنند. علاقه‌مندان به تاریخ فرصت بازدید از این موزه را نباید از دست بدهند.

بیگ بن و ساختمان پارلمان

جاذبه های لندن

اولین چیزی که بعد از شنیدن نام لندن به خاطر می‌آوریم، برج ساعت مشهور بیگ بن است. برجی با ۹۷ متر ارتفاع که یک ساعت بسیار بزرگ بر فراز آن وجود دارد و با نام بیگ بن شناخته می‌شود. این برج هم مثل تاور بریج یکی از مشهورترین بناهای نمادین لندن است. پایین برج در کنار رود تیمز، ساختمان پارلمان و محل استقرار دولت بریتانیا قرار دارد. تورهای بازدید از ساختمان پارلمان شامل شرکت در مناظره‌ها و بحث‌های سیاسی است. از میدان پارلمان، خیابان وایت‌هال را ساختمان‌های دولتی متعددی در بر گرفته است.

گالری ملی

جاذبه های لندن

این گالری جزو برترین موزه‌های هنری دنیا است. نگارخانه‌ ملی لندن، مجموعه‌ نسبتا کامل و ارزشمندی از نقاشی اروپا از سال ۱۲۶۰ تا ۱۹۰ را به نمایش گذاشته است. نقطه‌ قوت این موزه، مجموعه‌ ارزشمند شاهکارهای هنرمندان هلندی و مکتب‌های ایتالیایی قرن پانزدهم و شانزدهم میلادی است. از میان آثار مشهور این موزه می‌توان به «برکه‌ نیلوفرهای آبی» مونه، «گل‌های آفتابگردان» ون‌گوگ، «ونوس و مارس» بوتیچلی و آثاری از داوینچی و میکل آنژ اشاره کرد. اگر از علاقه‌مندان به هنر اروپایی و آثار ارزشمند نقاشی هستید، بدون شک از حضور در این موزه لذت می‌برید.

موزه‌ ویکتوریا و آلبرت

جاذبه های لندن

موزه‌ ویکتوریا و آلبرت که به‌طور خلاصه V&A هم نامیده می‌شود  در سال ۱۸۵۲ پایه‌گذاری شده است. این موزه شامل ۱۴۵ گالری است که آثار باستانی و هنری بیش از پنج هزار سال از تاریخ بشر را در دل خود جای داده است. نمایشگاه‌های این موزه عبارت‌اند از شیشه و سرامیک، لباس و منسوجات، نقره و زیورآلات، آثار فلزی، تندیس، عکس و...

پیکدیلی سرکس (Piccadilly Circus) و میدان ترافالگار

جاذبه های لندن

پیکدیلی سـرکس یک تقاطع در ناحیه وست اند لندن، شهر وست‌مینستر است. این تقاطع که در محل اتصال خیابان ریجنت و پیکدیلی در سال ۱۸۱۹ ساخته شده در نزدیکی مناطق خرید و تفریحی «وست اند» قرار دارد و به‌دلیل داشتن تابلوهای تبلیغاتی بزرگ نئون و صفحه‌های نمایش ویدئویی یکی از جاذبه‌های گردشگری لندن محسوب می‌شود.

این تقاطع و میدان ترافالگار، دو مورد از مشهورترین مناطق توریستی شهر لندن است. میدان ترافالگار به افتخار پیروزی هوریشیو نلسون در سال ۱۸۰۵ در ترافالگار ساخته شده است. ستون نلسون یک بنای یادبود ۵۵ متری است که مشرف به حوض میدان و نقش‌برجسته‌های برنزی آن قرار دارد. گالری ملی در اطراف همین میدان واقع شده است.

پیکدیلی سرکس، تقاطع چندین خیابان مشهور شهر است. حتی اصطلاحی در لندن وجود دارد که به هر چیزی که بسیار شلوغ و گیج‌کننده باشد می‌کویند شبیه پیکدیلی سرکس است.

تو تیتز، تیت بریتانیا و تیت مدرن

جاذبه های لندن

نگارخانه‌های دو تیت لندن که با نام‌های تیت بریتانیا و تیت مدرن شناخته می‌شوند یکی از مهم‌ترین مجموعه آثار هنری دنیا را در اختیار دارند. این مجموعه گالری در سال ۱۸۹۷ افتتاح شده و پایه و اساس مجموعه‌ ارزشمند هنر بریتانیایی است. این گالری روز به روز گسترده‌تر می‌شود و به فضای بیشتری برای نمایش آثارش نیاز دارد. علاقه‌مندان به هنر می‌توانند یک روز کامل را در این دو گالری به گشت و گذار و تحسین آثار هنری بپردازند. هر دو گالری از طریق فرابرهای پرسرعت به هم دسترسی دارند.

صومعه‌ وست‌مینستر

جاذبه های لندن

یکی دیگر از مکان‌های تاریخی شهر که ارتباطی تنگاتنگ و طولانی با خاندان سلطنتی بریتانیا دارد، صومعه‌ وست مینستر است. این صومعه رسما با نام کلیسای سنت پیتر در وست‌مینستر شناخته می‌شود، در سال ۱۰۶۵ پایه‌گذاری شده است. ادوارد اقرارآورنده این صومعه را به‌عنوان جایی برای تدفین خود ساخت و از زمان دفن وی در سال ۱۰۶۶ تا زمان دفن جرج دوم یعنی تقریبا ۷۰۰ سال، بیشتر فرمانراوایان اینجا تاج‌گذاری کرده‌اند و به خاک سپرده شده‌اند. اخیرا این مکان به‌عنوان یکی از لوکیشن‌های محبوب عروسی سلطنتی شناخته شد.

اتاق‌های جنگ چرچیل

جاذبه های لندن

یکی از جاذبه‌های تاریخی لندن که معمولا گردشگران از آن بازدید می‌کنند، اتاق‌های جنگ چرچیل است؛ جایی که در آن‌ها، چرچیل، نخست وزیر بریتانیا، نیروهای بریتانیا را در جریان جنگ جهانی دوم هدایت می‌کرد. این اتاق‌ها هم جایی برای مشورت و همفکری بوده، هم محل خواب و استراحت و هم استودیوی رادیویی که از طریق آن چرچیل سخنرانی‌های زمان جنگ را به گوش مردم می‌رساند. بازدید از این مجموعه، بیش از هر موزه‌ای، شما را با حال و هوای جنگ جهانی دوم آشنا می‌کند و فرصتی برای آشنایی با تاریخ بریتانیا در دوران جنگ است.

هاید پارک

جاذبه های لندن

هاید پارک بزرگترین فضای عمومی شهر و از سال ۱۶۳۵ محلی برای گشت و گذار اهالی شهر و گردشگران بوده است. یکی از دیدنی‌های پارک، دریاچه‌ مصنوعی آن است که در قرن هجدهم ساخته شده و برای تفریحاتی مثل شنا و قایق‌سواری مورد استفاده قرار می‌گیرد. در بخشی از هاید پارک، تئاتر روباز و فروم سنتی «اسپیکرز کرنر» قرار دارد. یکی دیگر از دیدنی‌های پارک، خانه‌ تاریخی اپسلی است که خانه‌ اولین دوک ولینگتون بوده که بعد از پیروزی‌اش در واترلو خریداری شده است. این خانه امروزه به یک موزه تبدیل شده و مجموعه‌های ارزشمندی از نقاشی و هدایای دریافت شده از پادشاهان اروپایی در آن نگهداری می‌شود.

کلیسای جامع سنت پاول (St. Paul's Cathedral)

جاذبه های لندن

لندن کلیساهای فراوانی دارد ولی این کلیسا بزرگترین و مشهورترین کلیسای شهر و بدون شک یکی از شکفت‌انگیزترین کلیساهای جامع دنیا است. این کلیسا در مکان یک معبد رومی ساخته شده است. کلیسای قبلی در آتش‌سوزی بزرگ سال ۱۶۶۶ از بین رفت و فردی به نام سر کریستوفر رن، آن را طراحی مجدد و بازسازی کرد. امروزه، برج‌های دوقلوی باروک و گنبد بلند کلیسا، شاهکارهای معماری انگلیسی هستند. اگر دوست داشته باشید می‌توانید از پلکان کلیسا بالا بروید و چشم‌اندازهای زیبایی از داخل گنبد را تماشا کنید.

کاونت گاردن

جاذبه های لندن

این بازار یکی از دیدنی‌ترین مناطق شهر است. خیابان‌های مجاور، فروشگاه‌ها و رستوران‌های این مجموعه معمولا مورد توجه گردشگران قرار دارند. گذرگاه‌ها و طاق‌های بازار کاونت گاردن را فروشگاه‌های کوچک و بزرگی در بر گرفته‌اند که انواع محصولات از بهترین صنایع دستی تا سوغاتی‌های جذاب و ارزشمند می‌فروشند. این مجموعه در یک بازار قدیمی گل واقع شده و موزه‌ حمل و نقل لندن هم در آن قرار دارد. اتوبوس‌های قدیمی، ترولی و ترامواهای قدیمی در این موزه دیده می‌شود. خانه‌ اپرای سلطنتی در همین منطقه قرار دارد.

چشم لندن

جاذبه های لندن

این چرخ و فلک نمادین و مشهور در سال ۲۰۰۰ ساخته شده و بزرگترین چرخ و فلک اروپا است. کپسول‌های شیشه‌ای چشم لندن، چشم‌اندازهای فوق‌العاده‌ای از شهر را به نمایش می‌گذارد و گردشگران را به ارتفاع ۱۳۵ متری از رود تیمز می‌برد. این سفر جذاب، ۳۰ دقیقه طول می‌کشد که این زمان بسیار کمتر از زمانی است که باید در صف بمانید تا نوبت‌تان شود. اگر می‌توانید حتما از قبل بلیط رزرو کنید. بهترین راه برای اینکه در صف نمانید استفاده از بلیط‌های Skip-the-Line است. با داشتن این بلیط‌ها هر زمان از روز می‌توانید بدون رزرو قبلی، سوار چرخ و فلک شوید.

کاخ همپتون کورت (Hampton Court)

جاذبه های لندن

یکی دیگر از جاذبه‌های حاشیه‌ رود تیمز، کاخ همپتون کورت یکی از مشهورترین کاخ‌های اروپا است. تالار بزرگ این کاخ متعلق به زمان هنری هشتم است. از دیدنی‌های جالب این کاخ می‌توان به «کلاک کورت» با ساعت نجومی شگفت‌انگیزش اشاره کرد که متعلق به سال ۱۵۴۰ است. آپارتمان ایالتی با گالری تسخیر شده، کلیسای کوچک و آپارتمان پادشاه از دیگر بخش‌های این مجموعه است.

بازدید از باغ‌های این مجموعه هم خالی از لطف نیست به‌خصوص در اواسط ماه مه که درختان شکوفه می‌دهند. در این باغ هم بخش‌های مختلفی وجود دارد که هرکدام نام جداگانه دارند.

گرینیچ و داکلند

جاذبه های لندن

گرینیچ برای چندین قرن، قطب نیروی دریایی بریتانیا بوده و بین گردشگران به خاطر کشتی «کوتی سارک» شهرت دارد. این کشتی در مجاورت مرکز توریستی دیماور گرینیچ قرار دارد و نمایشگاه‌هایی شامل بیش از ۵۰۰ سال تاریخ دریانوردی بریتانیا در آن دیده می‌شود. یک عمارت قدیمی مشهور به خانه‌ ملکه در همین منطقه قرار دارد. موزه‌ دریایی ملی، یکی دیگر از موزه‌های دیدنی شهر و یکی از برزگترین موزه‌های دریایی دنیا است. این موزه تاریخ نیروی دریایی سلطنتی را به تصویر می‌کشد. یکی از سرگمی‌های عجیب گردشگران در این منطقه این است که در رصدخانه‌ سلطنتی در ساختمان نصف‌النهار، دو طرف خط استوا می‌ایستند. در آن صورت یک پای آن‌ها در نیم‌کره‌ شمالی و پای دیگر در نیم‌کره‌ جنوبی زمین قرار می‌گیرد.

منطقه‌ داکلندز در کنار رود، به یک محله‌ بین‌المللی تجارت و کسب و کار و تفریحات تبدیل شده است و تعدادی از بهترین و شیک‌ترین رستوران‌ های لندن در آن قرار دارند. موزه‌ دیدنی داکلندز لندن در یک انباری قدیمی واقع شده است. این منطقه حال و هوای دیگری به بندر داده و برای گردشگران جذاب است.

کیو گاردنز (Kew Gardens) باغ‌های گیاه‌شناسی سلطنتی

جاذبه های لندن

کیو گاردنز که رسما با نام باغ‌های گیاه‌شناسی سلطنتی معروف است در جنوب غربی لندن قرار دارد و در کرانه‌های جنوبی رود تیمز در مکانی دیدنی واقع شده است. می‌توانید بخشی از زمان سفر خود را در این باغ‌های زیبا و گل‌ها و گیاهان جذاب آن بگذرانید. این باغ‌ها در سال ۱۷۵۹ راه‌اندازی شده و در سال ۱۸۴۱ به ملک دولتی تبدیل شده است. تورهای زیادی با ورودی رایگان برای بازدید از این باغ و رویدادهای فرهنگی و موسیقی آن در تمام طول سال برپا می‌شود.

موزه مادام توسو

جاذبه های لندن

موزه‌ مادام توسو، یک موزه‌ مجسمه‌های مومی است که در لندن قرار دارد ولی شعبه‌های کوچکی از آن در شهرهای دیگر دنیا هم آغاز به کار کرده است. این موزه توسط مجسمه‌ساز ماری توسو، پایه‌گذاری شده است و عموما موزه را به‌طور خلاصه مادام توسو می‌نامند. این موزه یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری لندن است. در این موزه می‌توانید تندیس‌های مومی افراد سرشناس و مشهور معاصر و تاریخ را ببینید همین طور کاراکترهای معروف فیلم‌ها.

رصدخانه‌ سلطنتی گرینیچ

این رصدخانه در مرکز زمان دنیا قرار دارد و در آن شگفتی‌های نجوم گذشته، حال و آینده را مشاهده خواهید کرد. در این مجموعه‌ جذاب یاد می‌گیرید که اولین دانشمندان بزرگ جهان چطور دریاها و ستارگان را روی نقشه آورده‌اند. جدیدترین اکتشافات دنیای نجوم و بزرگترین تلسکوپ بریتانیا در این مجموعه قابل‌مشاهده است. در تنها افلاک‌نمای لندن می‌توانید سفری به دل کهکشان را تجربه کنید.

چشم‌انداز لندن از برج شارد

جاذبه های لندن

در این برج می‌توانید بر فراز ابرها بالای بلندترین برج اروپای غربی بایستید و چشم‌اندازهای بی‌نظیری از لندن را تماشا کنید. در سال ۲۰۱۲، معمار ایتالیایی رنزو پیانو، افق شهری لندن را با بنایی عجیب و زیبا مزین کرد. این سازه‌ دیدنی که بلندترین ساختمان لندن است، با نمای مدرن و شیشه‌ای، تا حدودی از معماری قدیمی لندن هم الهام گرفته است. پیانو، معمار این سازه، از مناره‌های قرن هجدهمی که در آثار هنری کانالتو نفاش ونیزی دیده می‌شود، الهام گرفته است.  ارتفاع این برج از سطح زمین ۲۴۴ متر است و بخش‌های مختلفی دارد؛ از دفاتر تجاری و اداری گرفته تا واحدهای مسکونی، هتل، رستوران، کافه و البته یک سکوی بازدید جذاب. از بالاترین نقطه‌ای که دسترسی عمومی دارد یعنی در طبقات ۶۹ تا ۷۲ می‌توانید چشم‌انداز ۳۶۰ درجه و نفس‌گیری از لندن را نظاره کنید. در شب‌های شنبه رویدادهای موسیقی مختلفی در این سکوی بازدید برپا می‌شود. برای اینکه این فرصت را از دست ندهید لازم نیست از قبل برنامه‌ریزی کنید جون برج هر روز باز است. به غیر از روز کریسمس که تعطیل است ولی در غیر این صورت هر روز از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب می‌توانید برای تماشای لندن از ارتفاع ۲۰۰ متری به برج سر بزنید.

برای این تجربه‌ هیجان‌انگیز، لازم نیست تا رسیدن به بالای برج منتظر بمانید. سفر جذاب شما در برج به‌محض ورود آغاز می‌شود. هم‌زمان با بالا رفتن از برج تا رسیدن به طبقه‌ ۶۹، می‌توانید بخش‌های مختلف برج را تماشا کنید. در طبقه‌ ۷۲، سکوی بازدید روبازی وجود دارد که در آنجا هم‌زمان با دیدن چشم‌اندازها، اطلاعات جالبی به ۱۰ زبان زنده‌ دنیا در اختیار گردشگران گذاشته می‌شود. علاوه بر این چشم‌انداز فوق‌العاده، جاذبه‌های دیگری هم در این برج در انتشار گردشگران است. برج شارد، یک باغ تابستانی با بیش از ۲ هزار گل و گیاه دارد و یک واندرلند زمستانی و یک ماشین واقعیت مجازی که در آن می‌توانید لیز خوردن از کناره‌های برج را به‌طور مجازی تجربه کنید. می‌توانید بلیط‌های موسوم به تجربه‌ روز و شب (Day & Night Experience) بگیرید با این بلیط‌ها می‌توانید چشم‌اندازهای زیبا را یک بار در صبح و یک بار بعدازظهر یا غروب تماشا کنید.

موزه‌ علوم

جاذبه های لندن

این موزه شامل هفت طبقه نمایشگاه‌های آموزشی و سرگرمی است که از میان آن‌ها می‌توان به شبیه‌ساز پرواز اشاره کرد. در بخش ابتدایی موزه با پیشرفت‌های علوم معاصر، پزشکی و فناوری آشنا می‌شوید. گالری تاریخ پزشکی شامل مجموعه‌ای جذاب از کنجینه‌های تاریخ پزشکی است. دو بخش مخصوص کودکان در این موزه وجود دارد که عبارت‌اند از پترن پاد و لانچ پاد. در این دو قسمت بچه‌ها با قوانین اصلی علمی به شیوه‌ای جذاب آشنا می‌شوند.  گالری اکتشاف فضا، شامل تلسکوپ سه متری و بسیار بزرگی است که در ماموریت‌های فضایی بریتانیا مورد استفاده قرار می‌گرفت. مجموعه‌ کلاک‌میکر، در سال ۲۰۱۵ به موزه اضافه شده‌ است. این یکی از قدیمی‌ترین نمایشگاه‌های ساعت در دنیا است و شامل بیش از ۱۲۵۰ نمونه است که قدمت آن‌ها به سال‌های ۱۶۰۰ تا ۱۸۵۰ بر‌می‌گردد.

مجموعه‌ سینمایی موزه دارای سینمای آی‌مکس است و فیلم‌های علمی را بر پرده‌های سه بعدی به نمایش می‌گذارد و فرصتی را برای گردشگران فراهم می‌کند که اعماق اقیانوس یا فضای بی‌کران کهکشان را بهتر و با جزییات بیشتری لمس کنند. بلیط‌های این مجموعه از ۱۱ پوند برای بزرگسالان و ۹ پوند برای کودکان شروع می‌شود و بهتر است که از قبل آن‌ها را رزرو کنید. در فروشگاه می‌توانید اسباب‌بازی‌های خاص و جذاب بخرید.

کاخ کنزینگتون

جاذبه های لندن

چند ساعت از سفر خود را می‌توانید در این کاخ سلطنتی بگذرانید که محل اقامت بسیاری از اعضای خانواده‌ سلطنتی بوده است. بسیاری از تالارهای این مجموعه را می‌توانید از نزدیک ببینید و از راهروهایی بگذرید که زمانی بزرگترین پادشاهان بریتانیا از آن‌ها عبور کرده‌اند. این کاخ یکی از دیدنی‌ترین کاخ‌های سلطنتی و تاریخی لندن است و البته حوادث تاریخی متعددی در آن روی داده است. این کاخ به بزرگی کاخ همپتون کورت نیست ولی باز هم جاذبه‌های زیادی برای گردشگران دارد. ملکه ویکتوریا در این کاخ به دنیا آمده و بزرگ شده است و به همین دلیل کنزینگتون دارای اهمیت تاریخی است. خواهر ملکه، پرنسس مارگارت ۴۲ سال اینجا زندگی‌ می‌کرد. دایانا پرنسس ولز و و پرنس چارلز در این کاخ اقامت داشتند. مجموعه‌ای از لباس‌های قدیمی پرنسس دایانا در مجموعه‌ای تحت عنوان تاریخ مد پرنسس دایانا در این کاخ نگهداری می‌شود.

استادیوم ومبلی

جاذبه های لندن

این استادیوم که میزبان بزرگترین رویدادهای ورزشی انگلستان از سال ۱۹۲۳ است، جاذبه‌های زیادی برای دیدن دارد. رویدادها ورزشی به‌یادماندنی انگلستان در این ورزشگاه رقم خورده است. پروژه‌های متعددی برای ایجاد دسترسی راحت استادیوم به قطار، مترو و اتوبوس در حال انجام است. حتی اگر برای بازدید از مسابقه‌ ورزشی یا کنسرت به این استادیوم سر نزنید، می‌توانید تور بازدید از ومبلی را انتخاب کنید. این تور شامل نمایش افتخارت و رویدادهای مهم استادیوم از دهه‌ ۱۹۲۰ تا به امروز است. این استادیوم سرار سال باز است. راهنمایان مجرب، گردشگران را در جریان تور هدایت می‌کنند و اطلاعات کاملی در مورد استادیوم به آن‌ها می‌دهند. می‌توانید از رختکن، تونل و جایگاه ویژه‌ ورزشگاه بازدید کنید همچنین بخشی که در آن کنفرانس‌های مطبوعاتی برگزار می‌شود.

تئاتر ملی

جاذبه های لندن

این تئاتر یکی از بهترین و بزرگترین تئاترهای سراسر دنیا است که آن را با نام کامل تئاتر ملی سلطنتی می‌شناسند. علاوه براین، یکی از مهم‌ترین بناهای نمادین لندن و یکی از بهترین نمونه‌های معماری بروتالیست در انگلستان است. این مجموعه ۴ اودیتوریوم دارد که هرکدام نامی مجزا دارند. بعد از بازسازی‌های سال ۲۰۱۴، بخش‌های جدیدی به‌عنوان کافه و رستوران به مجموعه‌ تئاتر ملی اضافه شده است.

رویال آلبرت هال

جاذبه های لندن

این بنا به‌عنوان یادبود همسر ملکه ویکتوریا در سال ۱۸۷۱ ساخته شد. فضای داخلی باشکوه این تالار با تم رنگی قرمز و طلایی، با گنبدی زیبا و دیدنی، به‌تنهایی یک جاذبه‌ دیدنی است. کنسرت‌های موسیقی کلاسیک در تمام طول سال در این تالار برپا می‌شود. البته گاهی نمایش‌های کمدی محبوب و کنسرت‌های پاپ و سیرک‌های متعدد هم در آن برگزار می‌شود.

خانه‌ اپرای سلطنتی

جاذبه های لندن

این بنای باشکوه، به‌عنوان یکی از بهترین و بزرگترین خانه‌های اپرای سراسر دنیا شناخته می‌شود. در این مجموعه که به اختصار ROH نامیده می‌شود، اجراهای باله، تئاترهای مشهور و مراسم خاص برپا می‌شود. این بنای دیدنی با بخش‌های جدیدی که به آن اضافه شده و معماری مدرن‌تری دارد یکی از جاذبه‌های گردشگری لندن است که معمولا مورد توجه گردشگران لندن به‌خصوص علاقه‌مندان به اپرا قرار می‌گیرد. برای استفاده از تورهای پشت صحنه، باید از قبل بلیط رزرو کنید.

خانه‌ سامرست

جاذبه های لندن

بنای اصلی که در همین مکان قرار داشت، کاخ تودور نامیده می‌شد که در سال ۱۷۷۵ تخریب شد تا بنای جدیدی به‌جای آن ساخته شود. امروزه این بنا که برای مقاصد اداری ساخته شده بود، میزبان یک گالری هنری شگفت‌انگیز است، یک رستوران شیک، کافه‌ای در تراس و یک محوطه همراه با حوض و فواره دارد. نمایشگاه‌های مختلف این مجموعه شما را با آثار هنری ارزشمندی در زمینه‌ نقاشی، طراحی و معماری آشنا می‌کند. در تابستان بچه‌ها از بازی در محوطه و در کنا آب‌نمای موزیکال آن لذت می‌برند. روزهای آخر هفته و در تعطیلات، کارگاه‌های خانوادگی برپا می‌شود. در سال‌های اخیر، خانه‌ سامرست به یک صفحه نمایش روباز مجهز شده است که در فصل تابستان فیلم پخش می‌کند. در زمستان، یک پیست اسکیت روی یخ در این مجموعه برپا می‌شود.

کوتی سارک

جاذبه های لندن

این کشتی باری قدیمی در زمان خودش یکی از بزرگترین‌ها و سریع‌ترین کشتی‌های دنیا بود. امروزه در کنار آب در منطقه‌ گرینیچ قرار دارد و یکی از جاذبه‌های پرطرفدار لندن است. بعد از آتش‌سوزی سال ۲۰۰۷، بازسازی‌های عمده‌ای در کشتی انجام گرفت. امروزه این کشتی سه متر بالاتر از سطح زمین قرار دارد و می‌توانید زیر آن بایستید در حالی که یک کشتی ۹۶۳ تنی بالای سرتان قرار دارد. در این کشتی می‌توانید با تاریخچه‌ آن آشنا شوید و از مجموعه‌های مختلفی که در آن به نمایش درآمده دیدن کنید. گاهی رویدادهای خاصی در کشتی و حوالی آن برگزار می‌شود.

باغ وحش لندن

جاذبه های لندن

باغ وحش لندن در ریجنت پارک قرار دارد و یک باغ جانورشناسی جذاب برای همه‌ سنین است. البته در دو دهه‌ اخیر، این باغ وحش پیشرفت‌های قابل توجهی داشته و علاوه بر جایی برای سرگرمی و نمایش حیوانات، تلاش‌هایی حرفه‌ای در جهت حفظ گونه‌ها انجام می‌دهد. کارکنان این مجموعه همواره تلاش می‌کنند تا با روش‌های خلاقانه، محیط زندگی حیوانات را به زیستگاه طبیعی آن‌ها نزدیک‌تر کنند. مثلا سواحل آمریکای جنوبی به‌نحوی ساخته شده‌اند که کاملا مناسب پنگوئن‌ها باشند. محدوده‌ حیات وحش آفریقا یکی از محبوب‌ترین بخش‌های باغ وحش است. در این باغ وحش شب‌ها می‌توانید کنار شیرهای آسیایی سر کنید. کلبه‌هایی برای اقامت شبانه‌ بازدیدکنندگان در باغ وحش در نظر گرفته شده است که تورهای آن شامل هزینه‌ غذا، صبحانه و پارکینگ رایگان و گشت و گذار شبانه در باغ وحش است.

بخشی از باغ وحش به جنگل‌های بارانی اختصاص یافته و در آن می‌توانید اسلات، آرمادیلو، میمون و سایر گونه‌های حیات وحش را ببینید. نگران نزدیک شدن به آن‌ها نباشید چراکه کارکنان باغ وحش همواره مراقب بازدیدکنندگان هستند. قلمرو ببرها در سال‌های اخیر افتتاح شده و در آن دو ببر از گونه‌های در معرض خطر نگهداری می‌شود. سافاری در غروب در ماه‌های تابستانی و برنامه‌های مختلف غذا دادن به حیوانات از بخش‌های جذاب باغ وحش است.

آکواریون سی لایف (SEA LIFE) لندن

جاذبه های لندن

اگر می‌خواهید نهنگ‌ها و پنگوئن‌ها را در قلب لندن ببینید در منطقه‌ ساوت بانک می‌توانید این تجربه‌ لذت‌بخش را کسب کنید. هزاران توریست و همین طور اهالی شهر برای بازدید از این آکواریوم دیدنی به این مجموعه سر می‌زنند. این آکواریوم میزبان یکی از سرزمین‌های عجایب دریایی از سال ۱۹۹۷ تابه‌حال است.

بعد از ورود و عبور از پنجره‌ شیشه‌ای مقابل‌ به مسیری می‌رسید که از کنار جاذبه‌های مختلف آکواریوم می‌گذرد. شارک واک، اعماق آتلانتیک و تایدل ریچ از بخش‌های مختلف این مجموعه است که هرکدام از آن‌ها فرصت آشنایی با چند گونه‌ دریایی اطراف بریتانیا را فراهم می‌کند. آب‌های استوایی، دایو دیسکاوری و ری لاگون از دیگر بخش‌های جذاب آکواریوم است.

تونل اقیانوسی فرصتی برای تماشای دنیای زیر آب است. در منطقه‌ صخره‌های مرجانی در بین دلقک‌ماهی‌ها می‌توانید دنبال نمو بگردید.

برای اینکه در آسایش بیشتری از این مجموعه دیدن کنید، بهتر است که در ساعات خلوت به این مجموعه سر بزنید. لحظه‌ غذا دادن بعضی از گونه‌های دریایی، از منظره‌های جالبی است که در آکواریوم می‌توانید شاهد آن باشید. یک نمایشگاه دائمی جدید به نام مهاجمان اقیانوس به مجموعه اضافه شده است است که در آن می‌توانید دنیای عجیب، شگفت‌انگیز و جالب عروس‌های دریایی را ببینید. این مجموعه به غیر از نمایش گونه‌های دریایی، برنامه‌های تحقیقاتی و حفاظتی هم انجام می‌دهد. غواصی با نهنگ‌ها یکی از تجربیات جذاب در این آکواریوم است.

کتابخانه‌  بریتانیا

جاذبه های لندن

یک کپی از هرآنچه که در بریتانیا و ایرلند چاپ می‌شود در این کتابخانه نگهداری می‌شود. این انستیتو، مجموعه‌ای از بیش از ۱۵۰ میلیون آیتم را نگهداری می‌کند که هر سال ۳ میلیون مورد جدید به آن اضافه می‌شود. گردشگران و اهالی شهر می‌توانند برای دسترسی به سالن مطالعه ثبت‌نام کنند یا فقط در نمایشگاه‌های موقتی و دائمی آن دور بزنند. در این نمایشگاه‌ها مهم‌ترین آثار نوشته شده و چاپ شده در سراسر دنیا به نمایش درآمده است و تعدادی از نسخه‌های دست‌نویس آثار بزرگ ادبی در آن نگهداری می‌شود.

موزه‌ تاریخ طبیعی

جاذبه های لندن

این مجموعه هم یک انستیتوی تحقیقاتی و هم یک موزه‌ شگفت‌انگیز است. در بنایی دیدنی و باشکوه یک کلیسای جامع رومانسک قرار دارد. مرکز داروین در سال ۲۰۰۹ به آن اضافه شده ولی ساختمان اصلی هنوز شکوه و عظمت خود را حفظ کرده است. نمای دیدنی این مجموعه شما را برای دیدن شگفتی‌های دنیای طبیعت آماده می‌کند. دایناسور مشهور دیپی با طول ۲۶ متر که یک بازسازی از اسکلت دایناسور است در تالار Hintze از سال ۱۹۰۵ به نمایش درآمده است. بخش های مختلف این موزه‌ دیدنی با نام‌های گوناگون، شما را با جنبه‌های مختلف تاریخ طبیعت آشنا می‌کند. اگر از علاقه‌مندان به تاریخ طبیعت هستید و دوست دارید گوشه‌ای از شگفتی‌های آن را ببینید، این موزه را به هیچ عنوان از دست ندهید.

شبیه‌ساز زلزله و سفر به مرکز زمین از جذابیت‌های این موزه است. ۸۰ میلیون گونه‌ مختلف از حیوانات و جانوران در مرکز داروین موزه به نمایش درآمده است. هر سال علاه بر نمایشگاه‌های دائمی، نمایشگاه‌های موقتی هم در موزه برگزار می‌شود مثلا نمایشگاه عکاسان حیات وحش و...

ریجنت پارک

جاذبه های لندن

یکی از محبوب‌ترین فضاهای سبز لندن، همین پارک است که در شمال غربی شهر قرار دارد. این مجموعه در آغاز محوطه‌ شکار هنری پنجم بوده و بعد از اینکه رسما توسط جان نش در سال ۱۸۱۱ طراحی شد، به‌عنوان تفریحگاه سلطنتی مورد استفاده قرار می‌گرفت. در سال ۱۸۴۵ به روی عموم مردم گشوده شد و به یک پارک عمومی تبدیل شد. تئاتر روباز، فستیوال‌های موسیقی و غذا، باغ‌های رز دیدنی شامل ۳۰ هزار رز از ۴۰۰ نوع مختلف، زمین تنیس، غرفه‌های بستنی و غذاخوری و گاردن کافه از جاذبه‌های این پارک است. ریجنت پارک، چندین زمین بازی دارد اما جالب‌ترین آن Hanover Gate نام دارد که در آن خانه‌های درختی ساخته شده و در نزدیکی دریاچه‌ قایق‌سواری واقع شده است.

اقامت در لندن

جاذبه‌های گردشگری برتر لندن در چند منطقه‌ مختلف شهر پراکنده شده‌اند. اگر می‌خواهید به بیشتر این جاذبه‌ها سر بزنید، بهتر است در یک منطقه‌ مرکز اقامت کنید که به‌راحتی به مناطق دیگر دسترسی داشته باشید. سیستم حمل و نقل عمومی در لندن بسیار کامل و کارآمد است و به‌راحتی با آن می‌توانید به مناطق مختلف شهر بروید. در ادامه با تعدادی از برترین هتل های لندن آشنا می‌شویم.

هتل‌های لوکس: وقتی صحبت‌ از هتل‌های لوکس در لندن باشد، نام‌های بزرگی در فهرست هتل‌ها به چشم ‌می‌خورد. هتل مجلل گورینگ، بهترین هتل شهر است و در چند قدمی کاخ باکینگهام قرار دارد. این هتل بیش از یک قرن است که از مهمانان خود در نزدیکی این کاخ باشکوه استقبال می‌کند. هتل Langham در قلب منطقه‌ وست اند، بیش از ۱۵۰ سال است که از اعضای خانواده‌های سلطنتی و سلبریتی‌ها پذیرایی می‌کند. هتل Corinthia چند قدم از میدان ترافالگار فاصله دارد . تراس روی بام این هتل یکی از جذابیت‌های آن است. هتل Ritz یکی دیگر از هتل‌های لوکس و مشهور لندن است.

ورودی Corinthia London

عکس از بوکینگ (عکاس: نامشخص)

هتل‌های میان‌رده: هتل فیلدینگ، یک بوتیک هتل محبوب است که درست در کنار کاونت گاردن قرار دارد. این منطقه یکی از توریستی‌ترین مناطق شهر است. هتل Grosvenor درست بالای ایستگاه قطار ویکتوریا قرار دارد و برای کسانی مناسب است که با قطار از فرودگاه خود را به شهر می‌رسانند. منطقه‌ دیدنی Bloomsbury که در گذشته قطب ادبیات لندن بوده، فقط ۱۵ دقیقه از کاونت گاردن فاصله دارد و میزبان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های شهر یعنی موزه‌ بریتانیا و دو هتل میان‌رده‌ عالی به نام‌های هتل Montague و هتل Bloomsbury است. هر دو هتل در چند قدمی خیابان خرید آکسفورد قرار دارند.

هتل‌های ارزان: اگر نگران هزینه‌های اقامت در لندن هستید، مهمان‌خانه‌ Premier Inn London Kensington یکی از انتخاب‌های مقرون به‌صرفه‌ای است که فقط چند دقیقه تا ایستگاه متروی Earls Court و موزه‌ها قرار دارد. هتل‌های Alhambra و Jesmond Dene، هر دو در نزدیکی ایستگاه متروی کینگز کراس قرار دارند که یکی از قطب‌های حمل و نقل عمومی شهر است.

اتاقی با تخت دبل در Premier Inn London Kensington (Earl

عکس از تریپ‌ادوایزر (عکاس: نامشخص)

تورهای لندن‌گردی

تور با اتوبوس‌های دوطبقه

یکی از بهترین روش‌ها برای گشت و گذار در شهر در زمان کوتاه، استفاده از اتوبوس‌های دوطبقه‌ توریستی است. این تورها برای مدت‌های طولانی است که در شهر لندن برپا می‌شوند و طرفداران زیادی دارند. برای اینکه شرکت در آن‌ها ساده است، اطلاعات خوبی در مورد شهر به گردشگران می‌دهد و شما را با بیشتر جاذبه‌های مهم شهر آشنا می‌کند. بلیط‌های آن انعطاف‌پذیر است و برای مدت ۲۴ ساعت فعال است. اگر برای چند روز در لندن به سر می‌برید، این تورها فرصت مناسبی برای آشنایی کلی با شهر و جاذبه‌های آن است به‌خصوص برای کسانی که برای اولین بار به لندن سفر می‌کنند.

سفرهای روزانه از لندن

فراتر از شهر لندن، صدها جاذبه‌ گردشگری دیگر وجود دارد که به‌راحتی از طریق تورهای یک روزه و کوتاه‌مدت می‌توانید آن‌ها را ببینید. استون‌هنج، قلعه‌ Windsor و سفر روزانه به شهر باث، از مشهورترین مقصدهای گردشگری هستند که در فاصله ی کمی از لندن قرار دارند. استفاده از تورهای برنامه‌ریزی شده، بهترین فرصت برای بازدید از این مناطق است بدون اینکه دردسر بلیط گرفتن و حمل و نقل و... داشته باشید.

استون هنج

عکس از ویکی‌پدیا (عکاس: garethwiscombe)

تجربه‌ هری پاتری

یکی از تورهای جذاب لندن، که عاشقان هری پاتر بدون شک از آن لذت می‌برند، تور استودیوی برادران وارنر است که طی آن با پشت صحنه‌ ساخت فیلم و لوکیشن‌های ان از نزدیک آشنا می‌شوید. گردشگران بدون راهنما هم می‌توانند در این مجموعه دور بزنند، لباس‌ها و وسایل فیلم‌برداری را ببینند و چیزهایی زیادی در مورد مراحل ساخت فیلم، یاد بگیرند. این تورها معمولا شامل سرویس رفت و برگشت از مرکز لندن به استودیو و بلیط ورودی استودیو است.

رژیم غذایی لندن

جاذبه های لندن

لندن شهری بسیار بزرگ و پرجمعیت است و افرادی از سراسر دنیا و با ملیت‌های گوناگون در آن زندگی می‌کنند. همین تنوع فرهنگی و قومی باعث شده که بخش‌های مختلف زندگی در لندن، تحت‌تاثیر قرار بگیرد. یکی از مهم‌ترین جنبه‌های زندگی، آشپزی و غذا خوردن است. آشپزی در لندن علاوه بر غذاهای سنتی بریتانیایی شامل غذاهای جدید و مدرن از گوشه و کنار دنیا است. رستوران‌ها و کافه‌های لندن بسیار متنوع هستند و هر غذایی از هر گوشه‌ دنیا که مد نظر داشته باشید در آن به‌راحتی پیدا می‌شود.

یکی از جنبه‌های جذاب لندن برای گردشگران، غذاهای خیابانی است. در لندن غرفه‌های زیادی برای عرضه‌ غذاهای خیابانی وجود دارد. این غذاها نیز دارای تنوع قابل توجهی هستند و هر سلیقه و ذائقه‌ای را راضی می‌کنند. در ادامه با تعدادی از غذاهای محلی بریتانیایی و غذاهای خیابانی آشنا می‌شویم که در لندن می‌توانید امتحان کنید.

چیپس و ماهی

چیپس و ماهی یکی از مشهورترین و نمادین‌ترین غذاهای بریتانیایی است. این غذای سنتی در سراسر دنیا مشهور است و همه‌ کسانی که به لندن سفر می‌کنند امتحان کردن این غذا را در صدر فهرست کارهای خود قرار می‌دهند. چیپس و ماهی را به‌طور سنتی معمولا با نخودفرنگی می‌خورند و با سرکه و نمک طعم‌دار می‌کنند. بریتانیایی‌ها از قرن نوزدهم، چیپس و ماهی می‌خورند. برای تهیه‌ این غذا که به‌راحتی در هر کوچه و پس کوچه‌ لندن پیدا می‌شود، ماهی را در روغن سرخ می‌کنند. سیب‌زمینی را کمی درشت‌تر از حالت معمول خرد می‌کنند و آن را دو بار سرخ می‌کنند. یک بار برای پختن سیب‌زمینی و بار دوم برای ترد شدن آن. سس کاری و خیارشور از دیگر مواردی است که ممکن است در کنار این غذا سرو شود. 

فیش اند چیپس

عکس از وب‌سایت 15gram.be (عکاس: نامشخص)

ساندی رست (Sunday roast)

در زمان‌های قدیم خانواده‌های بریتانیایی روزهای یکشنبه منتظر یک غذای کبابی بودند. امروزه به‌دلیل تغییر سبک زندگی و مشغله‌های مختلف، این سنت کم‌رنگ شده است ولی غذاهای بریان شده چه در روز یکشنبه چه در سایر روزهای هفته، محبوبیت خود را حفظ کرده‌اند. برای تهیه‌ این غذا انواع گوشت مثل گوشت گوساله، مرغ، بره و به‌خصوص برای کریسمس بوقلمون را در فر تنوری می‌کنند. این غذا همراه با انواع سبزیجات مثل سیب‌زمینی تنوری، هویج، کلم، نخودفرنگی و سایر سبزیجات سرو می‌شود. این غذا را باسس گریوی می‌خورند. رست بیف یا گوشت گوساله‌ بریان با سس ترب کوهی، خردل انگلیسی و پودینگ یورک‌شر سرو می‌شود.

انواع پودینگ

در رژیم غذایی بریتانیایی انواع دسر و پودینگ وجود دارد که البته بیشتر آن‌ها برای کسانی که رژیم دارند مناسب نیستند. اپل کرامبل یا خمیری ترد تهیه شده از آرد، شکر و کره تهیه می‌شود و آن را با یک فرنی تهیه شده از تخم‌مرغ، شیر و وانیل سرو می‌کنند. پودینگ نان و کره با قطعات نانی تهیه می‌شود که میوه‌های خشک و کاسترد ترکیب می‌شود. تریفل، نوعی پودینگ سرد است که با لایه‌های کیک اسفنجی، میوه، کاسترد و خامه تهیه می‌شود. پودینگ تابستانی از قطعات نان و لایه‌های میوه، بری و آب‌میوه تهیه می‌شود و آن را با خامه می‌خورند.

انواع پای

انواع مختلف پای در بریتانیا رایج است. مثلا کاتج پای با گوشت چرخ کرده و پوره‌ سیب‌زمینی تهیه می‌شود. برای تهیه‌ شپردز پای به‌جای گوشت گوساله از گوشت بره استفاده می‌کنند. پای استیک با گوشت گوساله یا گوسفند تهیه می‌شود. انواع پای را با ساید دیش‌های مختلف تهیه می‌کنند و غذایی محبوب در رژیم غذایی بریتانیا است. 

صبحانه کامل انگلیسی

اهالی بریتانیا هر روز این صبحانه را نمی‌خورند ولی چند وقت یک بار حتما این صبحانه را آماده می‌کنند. این صبحانه شامل بیکن سرخ شده یا گریل شده، یک یا دو سوسیس، تخم‌مرغ نیمرو، خوراک لوبیا یا کنسرو لوبیا درسس گوجه، گوجه تنوری یا سرخ شده، یک تکه نان سرخ شده یا تست شده، قارچ سرخ شده و... است که با انواع سس مثل کچاپ یا سایر سس‌ها سرو می‌شود. از دیگر بخش‌های این صبحانه‌ مفصل که می‌توانید به این فهرست اضافه کنید عبارت است از تخم‌مرغ عسلی همراه با نان تست، ماهی دودی یا یک کاسه کرن‌فلکس و شیر.

صبحانه انگلیسی

عکس از ویکی‌پدیا (عکاس: jules)

هگیس

این غذای سنتی اسکاتلندی، شبیه به جغور بغور است که با دل، جگر و قلوه‌ گوسفند تهیه می‌شود و مواد دیگری مثل پیاز، اوت‌میل  انواع طعم‌دهنده‌ها به آن اضافه می‌شود. همراه با این غذا انواع ساید‌دیش‌های متنوع سرو می‌شود.

پنیر

گرچه شاید بریتانیا را به پنیرهای لذیذش نشناسید ولی باید بدانید که دو پنیر محبوب در بریتانیا تهیه می‌شود که عبارت‌اند از پنیر چدار و پنیر استیلتون. پنیر چدار پنیری سخت و زردرنگ است. از آن برای تهیه‌ انواع ساندویچ‌ها به‌صورت گریل شده یا تست شده همراه با مقدار زیادی سالاد و نان سرو می‌شود. پنیر استیلتون بعد از غذا خورده می‌شود. آن را در شمال انگلستان تهیه می‌کنند. پنیری با رنگ روشن و خامه‌ای است. البته غیر از این دو نوع پنیر، انواع دیگر پنیر با شکل و رنگ و طعم‌های مختلف در بریتانیا تهیه می‌شود که در سفر به لندن این فرصت برایتان فراهم می‌شود که آن‌ها را امتحان کنید و لذت ببرید. پنیر چدار نخستین بار در دهکده‌ چدار واقع در سامرست انگلستان تولید شده و نام خود را از این دهکده گرفته است.

سوسیس‌های بریتانیایی

برخلاف بسیاری از سوسیس‌های اروپایی، بیشتر سوسیس‌های بریتانیایی به‌جای گوشت‌های دودی یا خشک شده، با گوشت تازه تهیه می‌شوند سپس آن را بریان یا سرخ می‌کنند یا در فر می‌پزند. سوسیس‌ها با انواع گوشت تهیه می‌شوند و برای طعم دادن به آن‌ها از سبزیجات معطر و انواع ادویه استفاده می‌کنند. تنوع سوسیس‌ها بسیار قابل‌توجه است. معمولا سوسیس سرخ شده را با پوره سیب‌زمینی و سس خردل سرو می‌کنند. سس گریوی با طعم پیاز از سس‌های محبوبی است که همراه با انواع سوسیس سرو می‌شود.

سوسیس بریتانیایی

عکس از وب‌سایت meatsandsausages.com (عکاس: نامشخص)

لانکاشر هات‌پات

این خوراک در اصل متعلق به شمال غربی انگلستان است و با گوشت گوسفند یا بره و انواع سبزیجات تهیه می‌شود. روی آن تکه‌های سیب‌زمینی قرار می‌دهند و در ظرفی بزرگ و با دمای بسیار کم، تهیه می‌شود. این غذا ساده و ارزان است ولی مراحل پخت آن طولانی است و به‌اندازه‌ای روی حرارت ملایم می‌ماند که گوشت آن حسابی بپزد و با سایر مواد ترکیب شود. غذایی بسیار لذیذ است که حتما باید امتحان کنید.

ایتون مس (Eton Mess)

این دسر لذیذ و خوشمزه ترکیبی از مرنگ، خامه و توت فرنگی تهیه می‌شود. این دسر کلاسیک بریتانیایی با روش‌های مختلف و با انواع میوه‌ها در کافه‌ها پیدا می‌شود. گاهی برای تهیه‌ آن به‌جای خامه از بستنی استفاده می‌کنند. البته مدل کلاسیک و اصلی آن از همه لذیذتر است ولی در کافه‌ها و رستوران‌ها به‌راحتی می‌توانید با توجه به ذائقه‌ خود هر مدلی را که مورد پسندتان بود انتخاب کنید.

کاکلز (Cockles)

صدف راه‌راه نامی عمومی است برای گروهی از صدف‌های خوراکی کوچک که بیشتر گونه‌های آن‌ها شیارهایی راه‌راه روی پوسته خود دارند. این غذا از منطقه‌ ایست اند لندن نشات گرفته و مخصوص زمانی است که این صدف‌ها ارزان و یکی از مهم‌ترین مواد غذایی اصلی برای چند دهه بودند. امروزه این صدف‌ها را می‌توانید در سوپرمارکت‌ها بخرید. در بازارچه‌های مواد غذایی لندن هم این صدف‌ها بسته بندی شده به فروش می‌رسند.        

صدف‌های cockles

عکس از وب‌سایت scmp.com (عکاس: نامشخص)

پودینگ تافی

این پودینگ اصالتا متعلق به اسکاتلند است و با کیک اسفنجی خیس، کشمش یا خرما و سس تافی تهیه می‌شود و آن را معمولا با کاسترد یا بستنی سرو می‌کنند.

چای بعدازظهر

چای بعدازظهر یکی از سنت‌های دیرینه در بریتانیا است؛ فرصتی است برای اینکه از کنار هم بودن لذت برید و دسرهای لذیذ انگلیسی بخورید. همراه با چای انواع فینگرفود و غذاهای سریع یا انواع اسکون و دسر و شیرینی سرو می‌شود. تجربه‌ای بی‌نظیر است که هم‌زمان با گپ زدن با دوستان می‌توانید از خوردن غذاهای لذیذ لذت ببرید.

بیف ولینگتون

این غذای لذیذ با فیله گاو تهیه می‌شود آن را در پاته آغشته می‌کنند و در خمیر هزارلا می‌پیچند. این غذای کلاسیک بریتانیایی نامش را برخلاف تصور عموم از دوک ولینگتون نگرفته است. پاته نوعی غذا است که از قرار دادن گوشت، ماهی، سبزیجات، میوه و غیره در داخل خمیر پای و پخت آن در داخل فر درست می‌شود. هم گرم و هم سرد سرو می‌شود.

نویسنده: حمیده کریمی

از کجا شروع کنیم

بهترین زمان سفر به لندن؛ پایتخت بارانی اروپا

نقشه جاهای دیدنی، هتل‌ها و رستوران‌ها

map