استقبال از هنرهای سنتی ایران در نمایشگاه صنایع دستی میلان

مینا داودی
مینا داودی یکشنبه، ۲۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۰
استقبال از هنرهای سنتی ایران در نمایشگاه صنایع دستی میلان

حضور هنرمندان صنایع دستی و عرضه هنرهای سنتی ایران در نمایشگاه صنایع دستی آر تی جی آنا ۲۰۱۵ میلان با استقبال بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان مواجه شد.

در این دوره از نمایشگاه صنایع دستی آر تی جی آنا، در غرفه ایران که به همت کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی و به نمایندگی از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دایر شده، فرش، سوغات و هنرهای دستی و سنتی ایرانی در دو بخش متفاوت به معرض فروش و نمایش گذاشته شده است. در این غرفه ۸ شرکت تولیدکننده صنایع دستی در رشته‌های متنوعی همچون چاپ قلمکار، سفالینه‌های تزیینی، مینیاتور، گلیم و پارچه‎های سنتی محصولات خود را عرضه کرده‌اند.

به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی جمهوری اسلامی ایران، در غرفه اختصاصی ایران با ۳۰۰ متر مربع مساحت،کارگاه‌های صنایع دستی با حضور ۶ هنرمند ایرانی در حال برپایی بوده و نبوغ و هنر ایرانی را برای مخاطبان ایتالیایی و دیگر کشورها به نمایش گذاشته‌اند.

بر اساس گزارش، ازدحام جمعیت و استقبال از این نمایشگاه به‌ویژه استقبال از هنرهای سنتی و صنایع دستی در غرفه ایران به حدی رسیده که امکان تردد سهل و آسان در نمایشگاه وجود ندارد.

دیگو سالا مدیر اجرایی نمایشگاه آرتی جی آنای میلان، ضمن بازدید از غرفه ایران از شرکت حرفه‌ای و با نظم نمایندگان ایران و انجام به موقع تعهدات مالی و اجرایی، پاسخگویی مناسب و همچنین ثبت‌نام هنرمندان ایرانی در کاتالوگ آنلاین نمایشگاه تشکر کرد.

عبادرضا اسلامی مدیر گردشگری و صنایع دستی کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی از راه‌اندازی فروشگاه دائمی عرضه صنایع دستی ایران در شهر میلان ایتالیا، حضور در نمایشگاه صنایع دستی مونیخ ۲۰۱۶، ایجاد فروشگاه و نمایشگاه‌های صنایع دستی در کاروان‌سراهای تاریخی ایران و همچنین برنامه‌ریزی برای شرکت در رویدادهای جهانی صنایع دستی از جمله نمایشگاه صنایع دستی میلان ۲۰۱۶، را به‌عنوان مهمترین اهداف و برنامه‌های کانون در زمینه صنایع دستی عنوان کرد.

هم‌زمان با ششمین روز برپایی بیستمین دوره نمایشگاه آرتی جی آنا ی میلان ایتالیا، رئیس این نمایشگاه به‌همراه جمعی از خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌های ایتالیایی از غرفه ایران بازدید کرد.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه