هزینه سفرگردشگران کرمانی بازگردانده می‌شود

مینا داودی
مینا داودی یکشنبه، ۲۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰
هزینه سفرگردشگران کرمانی بازگردانده می‌شود

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از تدابیر اندیشیده شده بخش خصوصی برای بازگشت هزینه‌ی سفر گردشگرانی که سفرشان به‌دلیل بیماری آنفلوآنزا به این استان لغو شده، خبر داد.

محمد جهانشاهی روز جمعه افزود:

با توجه به تعطیلات جاری، توسط بخش خصوصی در سایر شهرها برای استفاده از فرصت گردشگری استان کرمان برنامه‌ریزی شده بود که متاسفانه تحت‌تاثیر بیماری آنفلوآنزا و شایعات پیرامون آن فضا به‌سمت دیگری رفت.

وی گفت:

بیش از ۶۰ درصد سفرها در برخی تورهای گردشگری خارجی و داخلی به استان لغو شده یا برنامه سفر به زمان دیگری تغییر پیدا کرده است.

وی بیان کرد:

روز پنجشنبه از طرف انجمن صنفی هتلداران استان اعلام شد گردشگرانی که به‌دلیل بروز بیماری آنفلوآنزا در برنامه سفرشان مشکل ایجاد شده است هزینه‌های آن‌ها عودت داده می‌شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان گفت:

طی چند روز اخیر بخش گردشگری استان تحت‌تاثیر بیماری آنفلوآنزا قرار گرفت اما وضعیت اکنون در مقاصد گردشگری سراسر استان عادی است.

آنفلوآنزای H1N1 طی هفته‌های اخیر در برخی شهرستان‌های استان کرمان شیوع پیدا کرد و با تلاش مجموعه مسئولان و کادر بهداشتی و درمانی استان کنترل شد. حدود ۶۰۰ نفر بر اثر ابتلا به آنفلوآنزای فصلی از زمان شیوع این بیماری در استان کرمان بستری و بر اساس آخرین آمار ۳۳ نفر فوت شدند. به‌دنبال سفر دو روزه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به کرمان پس از برگزاری نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان اعلام شد وضعیت این استان از نظر شیوع آنفلوآنزا عادی و سفید است. معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان همچنین با اشاره به استقبال گسترده گردشگران از جاذبه های کویر شهداد گفت:

در بررسی انجام شده ظرفیت اقامتگاه های بوم گردی منطقه کویر شهداد در ایام تعطیلات تکمیل است.

جهانشاهی اظهار کرد:

با توجه به پروژه ثبت جهانی کویر لوت، مدیریت رفت و آمد گردشگران به کویر لوت جدی تر دنبال می‌شود و به گردشگران توصیه شده است که از حاشیه ۲ کیلومتری جاده دور نشوند.

وی افزود:

در بحث حفاظت از عرصه گردشگری و تاثیرات رفت و آمد انسانی در محیط، اطلاع‌رسانی می‌شود که مردم در یک قالب تعیین شده سفر کنند تا مشکلی ایجاد نشود.

منبع: ایرنا

مطالب مرتبط:

دیدگاه