۱۰ نکته که باید قبل از تحصیل در اروپای شرقی بدانید

فرشته کمال منش
فرشته کمال منش جمعه، ۲۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۰
۱۰ نکته که باید قبل از تحصیل در اروپای شرقی بدانید

اروپای شرقی نسبت به بخش غربی توریست‌پذیری کمتری دارد اما این به آن معنی نیست که مکان دیدنی کمتری در آن وجود دارد. در واقع، کشورها مملو از قلعه‌ها و چشم‌اندازهای روشنی است که نظر هر انسان کنجکاوی را به خود جلب می‌کند. به علاوه توریست کمتر به این معنی است که هزینه‌ها ارزان‌تر است – در حدود نصف قیمت اروپای غربی – و شما در آنجا انگلیسی زبان کمتری خواهید دید که این امر تجربه خوبی برای برنامه‌های مطالعه زبان است. برای آماده کردن شما جهت سفر هیجان‌انگیز مطالعه در خارج از کشور در اروپای شرقی، در اینجا نکات کوچکی وجود دارند که قبل از رفتن باید بدانید. با کجارو همراه باشید.

۱. بنابراین ... اروپای شرقی دقیقا شامل کدام کشورهاست؟

شما قصد تحصیل در اروپای شرقی را دارید، احتمالا ایده خوبی است که جغرافیای منطقه و تقسیم‌بندی آن را بدانید که گاهی اوقات نزدیک به توضیح آن است. آیا تنها یک خط مرز بین اروپای شرقی و غربی وجود دارد یا شما تصور می‌کنید که شمال شرقی، جنوب شرقی و بخش‌های مرکزی نیز همه باید جدا شوند. به منظور دستیابی به هدف این مقاله، من قصد دارم که روی تمامیت ارضی همه کشورها تا شرق آلمان و استرالیا، و شمال یونان شامل روسیه و جمهوری چک (اگرچه، جمهوری چک بیشتر جزء اروپای مرکزی است تا اروپای شرقی) تمرکز کنم. ممکن است احساس کنید از آنجایی که اروپای شرقی کمی دورافتاده‌تر از برنامه معمول شما برای تحصیل در خارج از کشور از جمله فرانسه یا اسپانیاست، بنابراین شما انتخاب‌های کمی برای این موضوع دارید. برعکس، جمهوری چک مقصد تحصیلات خارجی محبوبی است و سازمان‌های تحصیلات خارجی تراز اول مانند AIFS (موسسه تحصیلات خارجی آمریکا)، Panrimo، ISA (انجمن مطالعات بین‌الملل)، و CET (مرکز مطالعات تکنولوژی)، همه در آنجا برنامه‌هایی دارند. برای چیزی فراتر از موارد ناشناخته قبلی، مرکز تحصیلات خارجی API، برنامه‌های تابستانه و ترمیک را در لهستان، کرواسی و مجارستان پیشنهاد می‌دهد. اگر شما توری به همه این مناطق می‌خواهید، تور سفر به اروپای شرقی EESA ( آژانس خدمات اروپای شرقی) می‌تواند مورد خوبی برای شما باشد.

کشورهای اروپای شرقی

۲. در معرض زبان بودن (غوطه ور شدن) فرصت بسیار بزرگی است

اگر شما می‌خواهید تحصیلات خود را روی برنامه زبانی در اروپای شرقی متمرکز کنید، موقعیت‌های غیرسنتی بسیاری خواهید یافت در جایی که در معرض زبان بودن شما را تکمیل می‌کنند و این یک امر ممکن است. راه بهتری برای یادگیری، جز قراردادن خودتان در موقعیتی که شما را مجبور به مطالعه و تمرین به زبان محلی کند، نیست. در حالی که تعدادی از شهرهای بزرگتر و مکان‌های تحصیل در خارج از کشور مملو از توریست‌ها و انگلیسی‌زبانان هستند، یافتن سخنرانان (صحبت کنندگان) روان و فصیح نسبت به اروپای غربی رایج‌تر است.

۳. مسافرت آسان و ارزان است

به غیر از روسیه، باقی کشورها در اروپای شرقی نسبتا کوچک و نزدیک به یکدیگر هستند و مسافرت بین آنها بسیار آسان است. قطارها و اتوبوس‌ها رایج‌ترین شکل حمل و نقل عمومی هستند اگرچه زیرساخت آن همیشه دارای کیفیت بالا نیست و زمان‌های سفر ممکن است طولانی‌تر از حد انتظار باشد. برای نگاهی به هزینه‌های زندگی، this blog post از Nomadic Matt را مطالعه کنید.

۴. همه کشورها در سیستم راه‌آهن اروپا نیستند

رایج‌ترین راه مسافرت در اروپا توسط قطار است و بیشتر مردم از مزیت بلیط‌های چند منظوره (مورد استفاده برای چند کشور) که توسط Rail Europe پیشنهاد شده استفاده می‌کنند. آن یک راه ریلی است که فقط به ساکنان غیر اروپایی به منظور تشویق گردشگری پیشنهاد شده است و به کاربر اجازه می‌دهد حیطه گسترده‌ای از کشورها را با یک بلیط بازدید کند. این موضوع یک معادله خوب و باارزش برای سود بردن است هرچند که شامل بسیاری از کشورهای اروپای شرقی از جمله استونی، لتونی، صربستان و مولدووا و تعداد کمی دیگر از کشورها نمی‌شود. شما در اینجا می‌توانید ببینید که آیا کشور مورد نظرتان شامل این مزیت هست یا نه؟

6N2_Rostock ۵. همه کشورها یورو استفاده نمی‌کنند

هنگام مسافرت به اروپا به خاطر داشته باشید که پول در تمام مرزها قابل تبدیل نیست به ویژه وقتی کسی به بخش شرقی مسافرت می‌کند. یورو فقط در ۱۷ کشور اروپایی مورد استفاده است. باقی کشورها از جمله لهستان، روسیه، رومانی، مجارستان و اکراین واحد پولی خودشان را دارند.

۶. دانش آموزان در بسیاری از موزه‌ها و مکان‌های دیدنی دیگر تخفیف می‌گیرند

تا زمانی که کارت دانش آموزی بین‌المللی خود را نشان می‌دهید، قادر خواهید بود از در بسیاری از موزه‌ها از مزایای آن‌ها استفاده کنید. ممکن است شما بخواهید یک قدم فراتر گذاشته و یک ID کارت (کارت مشخصات) مانند ISIC (کارت مشخصات دانش‌آموزان بین‌المللی ) به ویژه برای دانش‌آموزان بین‌المللی بگیرید. این یک راه باورنکردنی برای یادگیری بیشتر فرهنگ و تاریخ محلی با نیمی از هزینه معمول است. شما در عوض می‌توانید پول‌هایی که به سختی به دست آورده‌اید برای مخارج هیجان‌انگیزتر مثل سفرهای آخر هفته یا سوغاتی اضافی ذخیره کنید.

۷. سال تحصیلی با ما منسجم است

بسیاری از دانشگاه‌ها براساس برنامه ترمیک از سپتامبر تا ژوئن کار می‌کنند و انتقال شما را در سیستم مدرسه آسان‌تر می‌کنند. این امر بدین معنی است که شما این فرصت را دارید که در خارج از کشور در اروپای شرقی برای یک ترم یا کل سال تحصیلی درس بخوانید بدون اینکه هیچ یک از کلاس‌های خود را زمانی که به خانه برمی‌گردید از دست بدهید. اگر هرگز فکر نمی‌کردید که این موضوع ممکن است مشکلی به وجود آورد، از دوستانتان که در حال تحصیل در استرالیا هستند، بپرسید.

۸. مرسوم لباس بپوشید

در خیابان پوشیدن آنچه که اروپایی‌ها لباس خانه می‌دانند (مثل پیژامه یا لباس تمرین) درست نیست (بد به نظر می‌رسد). این امر به این معنی نیست که لباسی که در خیابان می‌پوشیم، پوشیده‌تر از لباسی است که در خانه می‌پوشیم. شیوه لباس پوشیدن در کرواسی

۹. زمستان‌ها می‌توانند خشن باشند

در زمستان دما اغلب زیر درجه انجماد است به طوری که در ژانویه، ۱۲ درجه در روسیه، ۲۱ درجه در اکراین و ۲۶ درجه در رومانی افت می‌کند اما تابستان‌ها اغلب معتدل است با دمایی که البته ممکن است به ۷۰ درجه هم برسد. اگر برنامه‌ای برای بازدید طولانی مدت به این منطقه دارید، مطمئن شوید که تمام وسایلی که متناسب با انواع آب و هواست، به همراه داشته باشید (چند لایه لباس بپوشید).

۱۰. قلعه‌های فراوانی در همه جای اروپای شرقی و مرکزی وجود دارند

این یکی از موارد جذاب برای توریست‌ها در این منطقه است. از قلعه Bran در رومانی، که به عنوان خانه Count Dracula شناخته می‌شود تا بزرگترین قلعه در جهان، قلعه پراگ در جمهوری چک، دیدگاه تخیلی برای دوستداران تاریخ یا هر مسافر ماجراجویی وجود دارد. فقط مراقب راهروهای خالی از سکنه باشید. به عنوان دانش آموزی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارید، در حال انتخاب برای شرکت در آگاهی جهانی هستید. شاید بخواهید به سفرهای دریایی برای بهره‌مندی از مزایای سفر بروید یا زبان دیگری را یاد بگیرید و یا تاریخ را مطالعه کنید. البته شما می‌توانید همه آن کارها را انجام دهید اما حضورتان در یک کشور خارجی شما را سفیر خودتان می‌سازد. بدون شک شما محلی‌هایی را ملاقات می‌کنید که درباره اینکه از کجا آمده‌اید و چرا کشور آنها را برای تحصیل انتخاب کرده‌اید، کنجکاو هستند و این تبادل کلمات و صحبتهای دوستانه و لبخندها بیشتر از آنچه باید نشانگر شما هستند. قلعه Bran اروپای شرقی زمین بازی برای دانشجویان بین‌المللی است - پس بازی کنید. در تحصیلات خود به مدارج بالا صعود کنید، با فرهنگ محلی آشنا شوید و به سراسر جهان سفر کنید. فقط به یاد داشته باشید که لذت ببرید، زیاد یاد بگیرید، رفتار دوستانه داشته باشید و در تمام لحظات این تجربه فراموش نشدنی غرق شوید. به عنوان سفیری از سوی کشورتان ما نمی‌خواهیم که شما هیچ کاری را کمتر از آنچه که باید انجام دهید. منبع: gooverseas

مطالب مرتبط: