ممنوعیت رفت‌وآمد گردشگران خارج از منطقه سبز کلوت‌های شهداد

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۱۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰
ممنوعیت رفت‌وآمد گردشگران خارج از منطقه سبز کلوت‌های شهداد

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به فرا رسیدن تعطیلات پایان هفته و حضور گردشگران در کویر،بیان کرد که رفت‌وآمد افراد خارج از منطقه سبز کلوت‌های شهداد ممنوع است.

محمد جهانشاهی  با اشاره به در پیش بودن ثبت جهانی لوت، اظهار کرد:

به‌منظور حفظ و توجه به معیارها و شاخص‌های پرونده این اثر جهانی، بحث مدیریت سفر و حضور گردشگران چه به‌صورت فردی و چه گروهی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در اجرای این پروسه مناطق و بخشهای مختلف لوت در سه سطح سبز، نارنجی و قرمز تعریف‌شده‌اند، گفت:

بر اساس این طبقه‌بندی که در بخشهای مختلف مدیریتی استان نیز مصوب شده است، رفت‌وآمد گردشگران به‌صورت عادی باید در محدوده سبز که حریم دو کیلومتر از جاده شهداد - نهبندان محسوب می‌شود، انجام گیرد.

جهانشاهی تصریح کرد:

منظور این است که رفت‌وآمد گردشگران باید در محدوده دو کیلومتری حاشیه جاده صورت گیرد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی استان کرمان افزود:

کسانی که قصد دارند، خارج از این محدوده سفر کنند باید هماهنگی لازم را با اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان انجام دهند.

جهانشاهی بیان کرد:

حفظ عرصه و سیمای طبیعی کلوت‌ها و سایر عارضه‌های بیابانی، رعایت اصول و ضوابط پرونده ثبت ملی و جهانی بیابان لوت و عدم وجود فاکتورهای ایمنی لازم برای گردشگران از جمله موارد مهمی است که باید در اولویت برنامه سفر گردشگران قرار گیرد.

وی تصریح کرد که با توجه به گم‌شدن سه گردشگر در روز گذشته به‌دلیل ناآشنایی با منطقه، از گردشگران درخواست می‌شود، بدون راهنما در این مناطق حضور پیدا نکنند.

منبع : خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط:

دیدگاه