رشد ۸۰ درصدی ورود گردشگران مجارستانی به ایران

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۱۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۰
رشد  ۸۰ درصدی ورود گردشگران مجارستانی به ایران
به گفته رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ورود گردشگران مجارستانی به ایران در هشت ماه اول سال ۹۴ نسبت به سال گذشته ۸۰ درصد رشد داشته است.
مسعود سلطانی فر  در حاشیه امضای هشت سند همکاری بین ایران و مجارستان که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و نخست وزیر مجارستان در مجموعه فرهنگی- تاریخی سعد آباد تهران برگزار شد، اظهار داشت:
بسیاری از مردم مجارستان علاقمند هستند که به ایران سفر کنند و با جاذبه های گردشگری کشور ایران آشنا شوند.
وی به روند رو به رشد ورود گردشگران مجارستانی در چند سال اخیر اشاره کرد و یادآور شد:
آمار این گردشگران در هشت ماه اول سال ۹۴ رشدی ۸۰ درصدی داشته است.
معاون رییس جمهوری اظهار امیدواری کرد:
در راستای توسعه فعالیت گردشگری این روند توسعه یابد.
نخست وزیر مجارستان پس از ۲۷ سال به همراه هیاتی عالیرتبه به تهران سفر کرده است. اولین قطار گردشگری لوکس اروپایی از کشور مجارستان به نام عقاب طلایی بود که ۷۰ مسافر را در سه دوره متوالی در اواخر مهر ماه ۹۳ برای بازدید از جاذبه های گردشگری به جمهوری اسلامی ایران منتقل کرد که بازتاب گسترده ای نیز در محافل رسانه ای داخل و خارج داشت. جمهوری مجارستان در پی فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق جزو کشورهای اروپای شرقی بود که از اردوگاه شرق خارج و روند نزدیکی به غرب را با سرعت پیگیری کرد. تلاش گسترده دولتمردان این کشور برای نزدیکی با غرب و انجام اصلاحات گسترده سیاسی و اقتصادی‏، منجر به الحاق این کشور به ناتو در مارس ۱۹۹۹ و اتحادیه اروپایی در می ۲۰۰۴ میلادی شد. مجارستان در سال ۲۰۰۷ میلادی وارد حوزه شنگن شد. مجارستان مدتی است که رویکرد نگاه به شرق را در فعالیت های سیاسی و اقتصادی خود مد نظر قرار داده و همکاری بیشتر با کشورهای شرقی از جمله ایران، چین، کره جنوبی، ژاپن را مورد توجه قرار داده است. اقتصاد مجارستان عمدتا بر صنعت بنا شده و مصنوعات این کشور بر پایه خودرو، الکترونیک، داروسازی، نرم افزار، سخت افزار، فناوری اطلاعات، محصولات کشاورزی و محصولات غذایی استوار است. منبع: ایرنا

مطالب مرتبط:

دیدگاه