راهنمای سفر به سورنتو

سورنتو یکی از مقاصد گردشگری در ایتالیا است و در جنوب غربی این کشور قرار دارد. حال‌و‌هوای فرامو‌ش‌نشدنی این شهر برای گردشگران خاطراتی جذاب را رقم می‌زند، از سواحل دوست‌داشتنی گرفته تا فرهنگ منحصر‌به‌فرد مردم جنوب ایتالیا. در راهنمای سفر به سورنتو، با کجارو همراه شوید..

سورنتو را بهتر بشناسید:

درباره سورنتو

اطلاعات کلی سورنتو

هزینه‌ های سفر به سورنتو

کاهش هزینه‌ های سفر به سورنتو

جاهای دیدنی سورنتو

درباره سورنتو

چشم‌اندازی از سورنتو

عکس از وب‌سایت touristsecrets.com (عکاس: photogolfer)

سورنتو (Sorrento) یک شهر کوچک در بخش جنوب غربی ایتالیا است که از ویژگی‌های آن می‌توان به تپه‌های زیبا، دره‌های عمیق و کوه‌های دوست‌داشتنی اشاره کرد. در اطراف این شهر کوچک ساحلی یک روستا وجود دارد که در هتل‌های آن می‌توانید اقامت کنید یا یک کمپ بزنید. البته امکان کار کردن در مزرعه‌های محلی نیز وجود دارد.

سورنتو یک منطقه عالی در ایتالیا به شمار می‌رود که در واقع در مسیر ساحل آمالفی واقع شده است و افراد بسیار زیادی دوست دارند که در این منطقه رانندگی کنند و از مناظر ساحل و دریا لذت ببرند. اگر وقت کافی دارید، بهتر است چندین روز در سورنتو بمانید و از بخش‌های مختلف آن بازدید کنید. 

اطلاعات کلی سورنتو

گشت‌و‌گذار در سورنتو

عکس از وب‌سایت touristsecrets.com (عکاس: photogolfer)

زبان: ایتالیایی

واحد پول: یورو

هزینه‌ های سفر به سورنتو

هزینه هاستل

Seven Hostel & Rooms سورنتو

عکس از booking (عکاس: نامشخص)

 برای هر شب اسکان در هاستل‌های سورنتو باید ۲۰ تا ۳۰ یورو پرداخت کرد و اجاره کردن یک اتاق خصوصی با حمام عمومی نیز هزینه‌ای در حدود ۵۰ یورو برای گردشگران خواهد داشت. البته این هزینه در فصل‌هایی که گردشگران زیادی به این منطقه سفر می‌کنند، افزایش می‌یابد.

هزینه هتل

Hotel Michelangelo سورنتو

عکس از booking (عکاس: نامشخص)

به‌صورت میانگین هزینه اقامت اقتصادی در هتل‌ های سورنتو برای هر شب ۷۰ یورو است که این مقدار در هتل‌هایی که در مرکز شهر قرار دارند به ۸۵ تا ۱۰۰ یورو می‌رسد.

میانگین هزینه خوراکی

رستوران‌های سورنتو

عکس از وب‌سایت uk.hotels.com (عکاس: نامشخص)

در سورنتو اگر بخواهید که یک پیتزای ساده میل کنید، برایتان هزینه‌ای در حدود ۹ یورو (۳۸,۷۹۵) خواهد داشت. برای خوردن دو وعده غذایی در این شهر به‌همراه یک بطری آب معدنی و قهوه نیز باید ۲۳ یورو بپردازید. اما اگر می‌خواهید سفری اقتصادی‌تر داشته باشید، می‌توانید غذاهایتان را خودتان تهیه کنید و در این صورت هزینه هر هفته اقامت در این شهربرای غذا حدود ۴۵ یورو خواهد بود. در سورنتو راه‌های زیادی وجود دارد که از طریق آن‌ها می‌‌توانید غذاهای ارزان بخورید. پس تا زمانی که در این شهر هستید، سعی کنید در هزینه خوراک خود صرفه‌جویی کنید. 

هزینه حمل و نقل

برای تمام شهر‌هایی که در طول خط ساحلی آمالفی، سورنتو و سالرنو (Salerno) قرار دارند، اتوبوس‌هایی در نظر گرفته شده است که می‌توانند گردشگران را به تمام شهر‌های این منطقه منتقل کنند و در مقابل بهای بسیار کمی را نیز از آن‌ها دریافت می‌کنند. این هزینه بر اساس نوع بلیط بین ۱.۴۰ تا ۱۵ یورو خواهد بود. البته قبل از سوار شدن به اتوبوس، حتما بلیط موردنظر خود را از فروشگاه‌های مختلف این منطقه تهیه کنید.

کاهش هزینه‌ های سفر به سورنتو

از محل‌های پرهزینه دور بمانید

Hotel Lorelei Londres سورنتو

عکس از booking (عکاس: نامشخص)

گردشگران در سفر خود به سورنتو بهتر است از مکان‌هایی که ممکن است هزینه زیادی برایشان داشته باشد، دور بمانند. برای مثال اقامت در حومه شهر و خوردن یک صبحانه ساده نسبت به مرکز شهر، می‌تواند مقدار زیادی از هزینه‌هایتان را کاهش دهد.

پیتزا و پنینی میل کنید

پیتزاهای خوشمزه ایتالیایی در سورنتو

عکس از وب‌سایت civitatis.com (عکاس: نامشخص)

با وجود اینکه پیتزا و پنینی یک غذای کاملا سالم نیستند اما می‌توانید این دو غذا را در تمام رستوران‌ها با هزینه‌ای بسیار پایین‌تر از غذاهای عادی تهیه کنید. بسیاری از پیتزاها در این شهر حدود ۹ یورو قیمت دارند. 

جاهای دیدنی سورنتو

کاپری (Capri)

جزیره کاپری ایتالیا

عکس از وب‌سایت worldatlas.com (عکاس: نامشخص)

 کاپری جزیره‌ای زیبا در ایتالیا است که فاصله کمی با شهر سورنتو دارد. در کاپری گردشگران می‌توانند به گردش در سواحل زیبا بپردازند و غذاهای دریایی عالی میل کنند. روستاهای کوچک و مسیر‌های پیاده‌روی باعث می‌شوند که خاطره بسیار خوبی از این شهر داشته باشید. این جزیره یک غار دریایی دارد که رنگ آب آن همانند نئون آبی رنگ است. البته بهتر است که یک شب در این جزیره بمانید، زیرا حال و هوای شب‌های این جزیره نیز بسیار عالی است. 

جزیره ایسکیا (Ischia)

جزیره ایسکیا ایتالیا

عکس از وب‌سایت audleytravel.com (عکاس: نامشخص)

 جزیره ایسکیا نیز همانند جزیره کاپری زیبا است و در مقابل، گردشگران کمتری نسبت به کاپری در آن وجود دارند. هزینه‌ها در این جزیره پایین‌تر است و البته غار دریایی نیز در آن وجود ندارد. به‌دلیل افراد کمی که نسبت به کاپری در این جزیره حضور دارند، بازدید از ایسکیا به نظر زیباتر و منطقی‌تر می‌رسد.

کلیسای جامع سورنتو

کلیسای جامع سورنتو

عکس از وب‌سایت touristsecrets.com (عکاس: photogolfer)

 کلیسای جامع سورنتو که ظاهری زیبا دارد، یکی از دوست‌داشتنی‌ترین جاهای دیدنی سورنتو است. این کلیسا در خیابان اصلی سورنتو با نام Corse Italia واقع شده و در واقع همان جایی است که تورکواتو تاسو (Torquato Tasso) در آن غسل تعمید شده است. زمان ساخت کلیسای جامع سورنتو نیز به اوایل قرن پانزدهم باز می‌گردد. این بنا از زمان ساخت تاکنون چندین بار ترمیم شده است و شاهد برخی نقاشی‌های مختلف نیز در آن هستیم.

صومعه سنت فرانسیسکو 

صومعه سنت فرانسیسکو سورنتو

عکس از وب‌سایت touristsecrets.com (عکاس: marcorubino)

این بنای پیچیده از ۳ ساختمان تشکیل شده است که در این بین می‌توان به کلیسا، صومعه و صومعه معروف اشاره کرد. در این بنا از چوب نیز استفاده نسبتا زیادی شده است و شاهد معماری جالبی هستیم که بر زیبایی آن می‌افزاید. صومعه سنت فرانسیسکو یک مکان عالی برای برگزاری نمایشگاه‌‌ها، کنسرت‌ها، فستیوال‌ها و رویداد‌های مختلف به شمار می‌رود.

خلیج سورنتو

 گردشگران از خلیج سورنتو می‌توانند سواحل معروف را تماشا کنند و به بازدید از آثار باستانی ویلای Pollio Felice بپردازند. سورنتو Cape در واقع یک کمپانی مدیریتی رویداد‌های مختلف است که برای تور‌های گردشگری نیز خدماتی را ارائه می‌دهد – مترجم

گردش در تفرجگاه ساحلی پوئولو

سواحل سورنتو

عکس از وب‌سایت expedia.co.uk (عکاس: نامشخص)

 در کنار دریا، یک روستای بسیار زیبا وجود دارد که حدود ۱۵۰ نفر در آن زندگی می‌کنند و یک سرزمین تقسیم شده بین سورنتو و ماسا لابرنز (Massa Lubrense) به حساب می‌آید. این روستا در منطقه حفاظت‌شده پانتا کامپنل (Punta Campanell) واقع شده و تنوع زیستی بسیار زیادی آن وجود دارد.

موزه کورآل (Museo Correale)

موزه کورآل در سورنتو

عکس از وب‌سایت museocorreale.it (عکاس: نامشخص)

 موزه کورآل اصلی‌ترین موزه در سورنتو است که وسایلی با تنوع گسترده در آن نگهداری می‌شوند. در این بین می‌توان به وسایلی از سرزمین ژاپن، چین، ناپل و اروپا اشاره کرد که مربوط به قرن ۱۷ تا ۱۹ هستند. در این موزه تعدادی هم مبلمان قدیمی، سرامیک و ساعت وجود دارد که همگی نشانگر تنوع مصنوعات در رم و یونان هستند.

سواحل سورنتو

سواحل هیجان‌انگیز سورنتو

عکس از وب‌سایت excursionboatsorrento.com ۰ (عکاس: نامشخص)

 سواحل سورنتو بسیار زیبا هستند اما تمام مناطق آن‌ها برای شنا کردن مناسب نیستند.سواحل مارینا گرند (Marina Grande) و مارینا پیکولا (Marina Piccola) مناطقی هستند که برای شنا کردن مناسب به نظر می‌رسند و برای ورود به آن‌ها نیز باید ۶ تا ۱۲ یورو بپردازید. البته این هزینه شامل مکانی برای نشستن نیز هست. البته Bagni Regina Giovanna مکانی مناسب برای شنا کردن است. شنا کردن در این مکان یک فعالیت عالی و البته رایگان است که مردم محلی نیز تمایل دارند که به این منطقه بیایند.

خرید صنایع دستی سورنتو

صنایع دستی سورنتو

عکس از وب‌سایت augustoelucasworkshop.com (عکاس: نامشخص)

 شهر سورنتو با صنایع دستی خود که از چوب و گوش‌ماهی ساخته می‌ِشوند، مشهور است و البته برای انجام این کار باید با منبت‌کاری هم آشنا باشید. باید به این نکته نیز توجه داشت که منبت‌کاری روی مروارید و سایر مواد تزیینی نیز صورت می‌گیرد. موزه Bottage della Tarsia Lignea جایی است که از طریق آن می‌توانید با این هنر شهر سورنتو آشنا شوید.

قلعه آراگونس

قلعه آراگونس سورنتو

عکس از tripadvisor (عکاس: نامشخص)

 این قلعه در ایسکیا واقع شده است و تاریخ آن نیز به قرن پنجم میلادی باز می‌گردد. در دوره‌های مختلف، این قلعه به‌عنوان یک دژ دفاعی مورد استفاده قرار گرفته است و گردشگران برای بازدید از آن نیز باید ۱۰ یورو بپردازند.

نویسنده: سعید میرزاپور

از کجا شروع کنیم

نگاهی به چشم انداز سورنتو، شهری ساحلی و زیبا در کشور استرالیا

نقشه جاهای دیدنی، هتل‌ها و رستوران‌ها

map