صف موزه‌های جهان برای امانت گنجینه هنر مدرن ایران

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۱۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰
صف موزه‌های جهان برای امانت گنجینه هنر مدرن ایران
موزه ماکسی ایتالیا در شهر رم توانست به عنوان سومین موزه، گنجینه آثار نقاشی مدرن موزه هنرهای معاصر ایران را برای نمایش به امانت بگیرد.
بعد از موزه ملی برلین و موزه هرش هورن در شهر واشنگتن موزه ماکسی رم آخرین موسسه ای است که وارد مذاکره با موزه هنرهای معاصر تهران برای نمایش گنجنیه هنر مدرن متعلق به این موزه شد. روزنامه ایتالیایی کوریر دلا سرا از نمایش این مجموعه در موزه ماکسی ژانویه ۲۰۱۷ (دی/بهمن ۱۳۹۵) خبر داد. جیووانا ملاندری رییس موزه ماکسی در سفر به تهران توافقی را با رییس موزه هنرهای معاصر امضا کرد. بر اساس این توافق بارتولومئو پیترومارچی سرپرست پیشین موزه ماکسی مسئولیت برگزاری نمایش آثار را برعهده خواهد داشت؛ وی اکنون برای انتخاب آثار در تهران است. ملاندری گفت:
از بابت این توافق بسیار خوشحالم، خط ارتباطی بسیار خوبی با تهران گشوده ایم که به معنای احیای فضای همکاری فرهنگی است.
مجموعه هنر مدرن موزه هنرهای معاصر تهران شامل آثاری از پابلو پیکاسو نقاش معاصر و مشهور اسپانیایی، فرانسیس بیکن نقاش انگلیسی قرن بیستم، جکسون پولاک نقاش آمریکایی معاصر و اندی وارهول نقاش هموطن وی است که در دهه ۱۹۷۰ خریداری شده اند. این مجموعه در موزه هنرهای معاصر نگهداری می شود و برای اولین بار در موزه ملی برلین به نمایش درخواهد آمد. موزه هنرهای معاصر که در سال ۱۹۷۷ در تهران افتتاح شد، بهترین مجموعه از آثار هنری نقاشان آمریکایی و اروپایی را در اختیار دارد. منبع: ایرنا

مطالب مرتبط:

دیدگاه