بهترین قصر‌های جهان که تبدیل به هتل شدند

سعید میرزاپور
سعید میرزاپور دوشنبه، ۱۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۰
بهترین قصر‌های جهان که تبدیل به هتل شدند

هتل‌های ۵ ستاره و لوکس بسیار زیادی در سراسر جهان وجود دارند که همگی سعی می‌کنند امکانات مناسب و لوکسی را در اختیار میهمانان خود قرار دهند. اما ساختار برخی از این هتل‌ها از یک هتل اقامتی گذشته و شبیه به یک قصر یا کاخ هستند. در این مقاله از کجارو تصمیم داریم تا با قصر‌هایی که تبدیل به هتل شده‌اند، آشنا شویم. پس تا انتهای مقاله همراه کجارو باشید.

ویلای d'Este

هتل Villa d'Este یکی از بهترین هتل‌های ایتالیا، ویلای d'Este است که در سال ۱۸۷۳ ساخته شده است. این مکان در قرن ششم به‌عنوان یک اقامتگاه تابستانی مورد استفاده قرار می‌گرفت و در اطراف دریاچه کومو (Como) بود که تحت مالیتک شاهزاده کارولین قرار داشت. این هتل اطلاعات خوبی در دفتر خاطرات خود دارد، برای مثال آلفرد هیچکاک اولین فیلم خود را با نام The Pleasure Garden در این منطقه ساخته است و این موضوع مربوط به زمانی می‌شود که ادوارد هشتم در سال ۱۹۳۶ استعفا داد. تصاویر مختلفی که از او و والیس مینپسون منتشر شده، در اغلب موارد مربوط به ویلای d'Este می‌شوند. این هتل از یک باغ بسیار زیبا و رسمی بهره می‌برد و یک راه پله بسیار بزرگ نیز دارد. یک تراس بزرگ این امکان را به میهمانان می‌دهد تابتوانند از مناظر زیبای دریاچه لذت ببرند.

قصر Udai Bilas

Udai-Bilas-Palace قصر Udai Bilas یک هتل زیبا در سواحل دریاچه‌ای در Dungarpur از هند است. برای رسیدن به این هتل باید از اودیپور (Udaipur) چند ساعت به‌سمت جنوب حرکت کنید. مهاراجه  شهر Dungarpur اتاق‌های این هتل را به زیبایی هرچه تمام بازسازی کرد.البته سعی شده که ساختار کلی آن تغییر نداشته باشد و اتصالات، مبلمان و حمام انگلیسی این هتل دست نخورده باقی بمانند. خانواده سلطنتی نیز گاهی به میهمانان این هتل می‌پیوندند و در کنارشان به خوش‌گذرانی می‌پردازند. گفتنی است که در ساختمان Juna Mahal  که در روی تپه قرار گرفته ، نقاشی‌های دیواری بسیار زیبایی وجود دارد و بازدید از این بنا می‌تواند برای گردشگران خاطره انگیز باشد.

قصر Olissippo Lapa

قصر Olissippo Lapa Pal قصر Olissippo Lapa روی تپه‌ای  در کنار رودخانه لاپا قرار گرفته است. محله رو‌به‌روی که این هتل، یک منطقه بسیار لوکس با نام لیزبون (Lisbon) است.  ساخت این قصر به قرن ۱۹ میلادی باز می‌گردد، اما تجملات و زیبایی طراحی داخلی این هتل، میهمانان را یاد چند صد سال گذشته نخواهد انداخت. مقامات، خانواده‌های سلطنتی و ستاره‌های موسیقی راک  از میهمانان اصلی قصر Olissippo Lapa هستند.

قصر The Xara

قصر The Xara قصر The Xara یک هتل ۵ ستاره است که در Palazzo از Mdina  قرار دارد.  لوازم مورد‌استفاده در این هتل همگی لوکس هستند و شاهد برخی کالا‌های قدیمی نیز در آن هستیم. در بخش مرکزی این هتل یک حیاط وجود دارد که در بخشی از آن، بهترین رستوران شهر قرار گرفته و مسافران می‌توانند از آن استفاده کنند.

قصر Palacio de villapanes

Hotel Palacio de Villapanes

عکس از بوکینگ (عکاس: نامشخص)

این کاخ در قرن هجدهم ساخته شده است و در شهر سویل (Seville) و کشور اسپانیا قرار دارد و میهمانان در آن حسی شبیه به هتل‌های ۵ ستاره خواهند داشت. این قصر که در ناحیه‌ی خودمختار اندلس  واقع شده،  ساختار بسیار لوکسی دارد و حس و حال آفریقای شمالی را القا می‌کند. کاشی‌کاری‌های گران‌قیمت، ستون‌های ساخته شده از سنگ مرمر و پارکت‌های زیبا، همه و همه  باعث می‌شوند که  قصر Palacio de villapanes، یکی از هتل‌های دوست داشتنی برای گردشگران باشد. اما با این وجود، این قصر در اوج زیبایی، ظاهری ساده و مینیمالیستی دارد و در سراسر آن تنها از  یک رنگ غالب استفاده  شده است. این هتل برای گردشگران شهر سویل یک پناهگاه بسیار دوست داشتنی است که باعث می‌شود تا از  گرما و شلوغی محیط شهری دور بمانند و تجربه دلنشینی داشته باشند.

قصر گریتی (Gritti)

قصر Gritti قصر گریتی در قرن پانزدهم در حاشیه‌ی کانال بزرگ ونیز ایجاد شد که چندی پیش شاهد برخی نوسازی‌ها در آن بودیم و البته همچنان مثل گذشته مجلل و زیباست. در این ساختمان اشیا عتیقه و  نقاشی‌های دیواری متعددی به چشم میخورد که باید به این ویژگی‌ها اسپا را نیز اضافه کنید.  این هتل دارای ۶۱ اتاق و ۲۱ سوئیت نوسازی‌شده‌ است و با ۵ دقیقه پیاده‌روی از آن، می‌‌توانید به St Mark برسید.

قصر فلک نما (Falaknuma)

قصر فلک نما قصر فلک نما که در حیدرآباد واقع شده، یک مکان بسیار رویایی به شمار می‌آید. این قصر در سال ۱۸۹۰ ساخته شده و نمای کلاسیک آن  با سنگ مرمر‌ ایتالیایی تزیین شده است. در حقیقت قصر فلک نما اصلی‌ترین اقامتگاه افراد ثروتمند در حیدرآباد به حساب می‌آید. این هتل دارای ۶۰ اتاق است که همگی زیبا، دوست داشتنی و تاحدودی ساده هستند. اما در مقابل، اتاق‌های عمومی این بنا (سالن‌ها) بسیار پرزرق‌وبرق بوده و ساختاری شبیه به یک موزه دارند. در این هتل ظروف چینی بسیار زیادی به چشم می‌خورد و بزرگترین میز نهارخوری نیز در آن قرار دارد. در قصر فلک نما شاهد یک کتابخانه نظیر کتابخانه قلعه ویندسور (Windsor) هستیم.

قصر Hampton Court

قصر Hampton Court در شهر Surrey یک قصر بزرگ با نام Hampton Court وجود دارد که متعلق به هِنری هشتم، پادشاه سابق انگلیس بوده و در قرن هجدهم ساخته شده است. این قصر که ساختاری شبیه به قلعه دارد، یک مکان رویایی است و اطراف آن را نیز باغ‌هایی زیبا پوشانده که بر زیبایی قصر Hampton Court می‌افزایند.

قصر Schonbrunn

کاخ شون‌برون وین

عکس از ویکی‌پدیا (عکاس: Simon Matzinger)

قصر Schonbrunn در شهر وین از اتریش واقع شده است و گردشگران می‌توانند در طول سفر خود به این شهر، در آن اقامت کنند و حال و هوایی شبیه به یک امپراتور داشته باشند. سوئیت‌های ۴ تخته این هتل ۱۶۷ متر مربع وسعت دارند که میهمانان از طریق آن می‌توانند یک منظره پانورامایی به محیط اطراف کاخ داشته باشند.

قصر سن دامنیکو (San Domenico)

قصر San Domenico قصر سن دامنیکو در شهر تائورمینا از ایتالیا قرار دارد و یک کاخ باشکوه به شمار می‌رود که مربوط به قرن پانزدهم میلادی است. قصر مذکور در بین کوه اتنا (Etna)، تئاتر باستانی رومی و دریا Ionian واقع شده است و از درون قصر نیز این سه منطقه، نمای بسیار زیبایی دارند. یکی دیگر از مزیت‌های این قصر، فضای سبز اطراف آن است که قدم زدن در آن و بوییدن گل‌های یاس، رزماری و سایر گل‌ها می‌‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. البته منظره کوه اتنا که از این هتل دیده می‌شود نیز در شب‌ها و مخصوصا زمانی که فوران می‌کند، بسیار جالب است.

قصر Lalitha Mahal

قصر Lalitha Mahal شاید بتوان گفت که قصر Lalitha Mahal با الگوگیری از St Paul's Cathedral  لندن  ساخته شده است. قصر Lalitha Mahal در هند تاسیس شده و شهر میسور (Mysore) میزبانی از آن را برعهده گرفته است. ساخت آن به سال ۱۹۲۱ باز می‌گردد که توسط مهاراجه شهر میسور انجام شده است. طراحی داخلی این بنا بسیار زیبا و مجلل است و مسافران آن می‌توانند در انتهای روز در تراس طبقه اول، به نوشیدن چای بپردازند و غروب آفتاب را تماشا کنند.

Circagan Palace Kempinski

قصر Circagan Palace Kempinski Circagan Palace Kempinski در واقع قصر عثمانی سابق در استانبول است که در سال ۱۸۶۷ ساخته شده و تکمیل آن  توسط سلطان عبدالعزیز صورت گرفته است و در سواحل Bosphorus بین بشیکتاش (Besiktas) و ارتکی (Ortakoy) قرار دارد. این قصر در فاصله ۱۰ دقیقه‌ای از میدان Takism قرار دارد. قصر مذکور دارای ۱۱ سوئیت است که شامل سوئیت سلطان و سوئیت‌های بزرگ اروپایی  با حدود ۴۵۸ متروسعت  هستند. میهمانان این قصر می‌توانند منظره‌ای پانورامیک از تنگه Bosphorus را در این هتل تماشا کنند. این قصر اتاق‌های بسیار زیبایی دارد و حمام آن‌ها  از سنگ مرمر دست ساز ساخته شده‌اند. هتل Circagan Palace Kempinski به‌عنوان هتل پیشرو اروپا، جایزه مسافرت جهانی را از آن خود کرده است.

هتل بزرگ اوبروی (The Oberoi Grand)

قصر The Oberoi هتل بزرگ اوبروی در شهر کلکته  کشور هند قرار دارد و توسط یک کارآفرین آمریکایی در قرن بیستم ساخته شده است. در بخش جلویی این هتل یک محوطه مربعی‌شکل با ستون‌های سفید رنگ وجود دارد که شبیه به تالار‌های ازدواج است. البته در سفر به این شهر باید بدین نکته نیز توجه داشته باشید که موزه هند در فاصله کمی از هتل مذکور قرار دارد و با پای پیاده می‌توانید از آن  بازدید کنید. اقامت در اتاق‌های هتل بزرگ اوبروی حس و حال نجیب زاده بودن را به میهمانان القا می‌کند و چوب‌های تیره و جلا داده شده به‌همراه مبل‌های پوشانده شده از پارچه ابریشمی، همه و همه یک اتاق بسیار عالی را تشکیل می‌دهند. در حیاط مرکزی این هتل نیز یک استخر رو باز وجود دارد.

قصر جهان‌نما

قصر جهان نما قصر جهان‌نما یک هتل بسیار زیبا در شهر بوپال (Bhopal)  هندوستان است. این قصر به سبک استعماری بریتانیا در قرن نوزدهم توسط عبدالله خان ساخته شده است. این هتل در دهه‌ی هشتاد توسط نوه وی به ۱۰۰ اتاق تقسیم شد. هر روز صبح اسب‌ها در اطراف هتل می‌دوند و حس و حال بسیار خوبی دارند. در دیوار‌های این هتل نیز تصاویر خانوادگی صاحبان قصر نصب شده‌اند.

قصر رام‌باغ (Rambagh)

قصر Rambagh در شهر راجستان (Rajasthan) از هند، قصر رام‌باغ قرار گرفته است که یک هتل لوکس در این کشور به حساب می‌آید. این قصر توسط گروه هتل‌های تاج مدیریت می‌شود. رام‌باغ محل اقامت مهاراجه (پادشاه) Jaipur بوده و افرادی نظیر پرنسس چارلز و Jacqueline Kennedy Onassis در این قصر پذیرایی شده‌اند. همان طور که در این مقاله از کجارو مطالعه کردید، با قصر‌هایی که در سراسر جهان تبدیل به هتل شده‌اند آشنا شدیم. شما کدام‌یک را برای سکونت انتخاب می‌کنید؟ منبع: Telegraph

مطالب مرتبط:

دیدگاه