حضور رایزن‌های گردشگری در سفارتخانه های ایران یک ضرورت است

تیم  کجارو
تیم کجارو شنبه، ۱۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۵
حضور رایزن‌های گردشگری در سفارتخانه های ایران یک ضرورت است

محمد سویدانلویی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی بر لزوم حضور رایزن‌های گردشگری در سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها تاکید کرد. 

 سویدانلویی در نشست با رایزنان ایران در سفارتخانه‌های ایران اظهار کرد:

با نگاهی کوتاه بر وضعیت کنونی گردشگری جهان و شرایط حاکم بر این صنعت به خوبی شاهدیم که دیگر کشورها به تمرکز بر توسعه اقتصادی در حوزه گردشگری پرداخته‌اند.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته توسط سایر کشورهای توسعه یافته و فراهم کردن خدمات گردشگری بر اساس علایق و سلایق گردشگران نصریح کرد:

به طور قطع ایجاد فضای رقابتی با این کشورها به منظور صادرات نامرئی و شکوفایی صنعت حضور رایزن‌های گردشگری در سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی امری لازم است.

در این جلسه رایزن‌های بازرگانی از کشورهای افعانستان، هند، پاکستان، چین، امارات، تایلند، عمان، پاکستان و عراق حضور داشتند و رایزن‌های کشورهای تایلند، هند، عمان، چین و پاکستان قابلیت‌های گردشگری استان خراسان شمالی را مناسب توسعه دانستند.

سویدانلوئی اظهار داشت:

در شرایط کنونی وظیفه رایزن‌های بازرگانی در این حوزه دوچندان می‌شود و رایزنان بازرگانی در مواجهه مستقیم با گردشگران و درک علایق و نیازهای آنان می‌توانند در جهت کاستی‌های این صنعت پول ساز و اشتغال‌آفرین گام‌های بلندی بردارند.

وی در بخش دیگری از مطالب خود گفت:

با توجه به درآمد هزار میلیارد دلاری این صنعت در سال ۲۰۱۲، متأسفانه سهم ایران از این سود ناچیز بوده که باید در این حوزه تلاش مضاعفی انجام شود.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط:

دیدگاه