پبش‌بینی هوای آلوده برای اصفهان طی روزهای پیش‌رو

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۱۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰
پبش‌بینی هوای آلوده برای اصفهان طی روزهای پیش‌رو
به گفته حسن خدابخش   کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان بر اساس نقشه‌های پیش‌بینی، کیفیت هوا کلانشهر اصفهان در پایان هفته برای همه افراد ناسالم خواهد شد.
  کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه بر اساس نقشه‌های هواشناسی، هوای اصفهان تا پایان هفته بر روی استان اصفهان به حالت پایدار خواهد بود گفت :
به همین دلیل در کلان‌شهر اصفهان با انباشت آلاینده‌ها روبرو خواهیم شد و کیفیت هوا برای همه افراد ناسالم می‌شود. آنچه که تا پایان هفته روی خواهد داد یک اینورژن ضعیف است که کیفیت هوای اصفهان را تا اواخر روز جمعه در شرایط ناسالم قرار می‌دهد.
خدابخش   با بیان این‌که اواخر پنج‌شنبه و اوایل روز جمعه بیشترین انباشت آلاینده‌ها را خواهیم داشت، ادامه داد:
اواخر روز جمعه و اوایل شنبه از پایداری هوا کاسته می‌شود و از سمت غرب استان بر ناپایداری هوا افزوده شده و بارش‌هایی پراکنده را بر روی استان شاهد خواهیم بود.
وی با اشاره به این‌که در روزهای آینده بارش‌های خوبی در اصفهان نخواهیم داشت و هر آنچه هست به صورت بارش‌های پراکنده خواهد بود، گفت:
پدیده غالب برای استان اصفهان وارونگی هوا پیش‌بینی‌ می‌شود.
کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به حداقل و حداکثر دمای هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده، خاطرنشان کرد:
دمای هوای اصفهان در این مدت بین ۱۶ تا ۲ درجه سانتی‌گراد متغیر خواهد بود. هم‌چنین در این مدت بوئین و میاندشت با منفی چهار درجه سردترین و چوپانان با ۱۸ درجه سانتی گراد گرم‌ترین نقاط استان خواهد بود.
در همین راستا محمود مزارع، کارشناس آزمایشگاه هوای اداره کل محیط زیست استان اصفهان  گفت:
پدیده وارونگی هوا در کلانشهر اصفهان اتفاق خواهد افتاد، اما این وارونگی ضعیف بوده و طبق پیش‌بینی هواشناسی تا پایان هفته با انباشت آلاینده‌ها روبرو خواهیم شد.
وی به شاخص AQI اشاره کرد و افزود:
شاخص AQI در ساعت ۷ صبح عدد ۹۷ را نشان داد و در ساعت ۱۲ نیز بدون تغییر محسوسی به ۹۸ رسیده است. عدد ۹۸ نشان می‌دهد که وضعیت آب و هوا لب مرز است چراکه عبور از ۱۰۰ ناسالم می‌شود.
منبع: ایسنا

مطالب مرتبط:

دیدگاه