بهترین غذاهای ساحلی

هانیه احمدی
هانیه احمدی پنجشنبه، ۱۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۰
بهترین غذاهای ساحلی
هوای خنک و مرطوب قطعا ما را به یاد مناطق ساحلی می‌اندازد. در مناطقی که اغلب افراد دوست دارند که به جای فست فودهای چرب، سیب زمینی‌های سرخ شده و هات داگ‌ها غذاهای دیگری را که مختص این مناطق هستند را میل کنند. غذاهایی که از فراورده‌های دریایی تهیه می‌شوند و طرفدارن زیادی را نیز دارند. با کجارو همراه باشید تا درادامه تعدادی از محبوبترین غذاهای ساحلی را به شما معرفی کنیم:

خرچنگ بخارپزlobster_web

خوشمزه‌ترین نمونه‌ی این خرچنگ در ایالت مین( Maine) آمریکا طبخ می‌شود. خرچنگ بخار پز به همراه سیب زمینی سرخ شده، یک کاسه کره‌ی ذوب شده ، نان تازه و پوسته‌ی ترد خرچنگ سرو می‌شود. راز خوشمزگی این خرچنگ این است که در آب‌ دریا زندگی می‌کند و همین امر باعث می‌شود که یک مزه‌ی شورو شیرین عجیبی به آن می‌دهد.

ماهی گریل شدهGrilled-Fish

به نظر می‌رسد که تهیه این نوع غذا نیاز به تخصص خاصی ندارد. اما در یک جزیره‌ی ویتنامی به نام فو کوک (Phu Quoc) ازاین ماهی ساده یک غذای مخصوص می‌سازند. دلایلی برای این طعم ویژه وجود دارد اولا در رستوران‌های ساحلی یخچالی وجود ندارد و به همین علت صاحبان رستوران‌ها ماهی را به صورت تازه استفاده می‌کنند و دوما این جزیره همان جایی است که بهترین فلفل سیاه جهان رشد می‌کند، و از همین رو آنها با استفاده از این فلفل یک سس فوق العاده را برای ماهی تهیه می‌کنند. به تمام این‌ها گرما و شن‌های نرم ساحل ، جو دوست داشتنی و صدای دریا را هم اضافه کنید که قطعا با این اوصاف یکی از بهترین وعده‌های غذایی ساحلی را میل خواهید کرد.

Alcapurrias5182740447_2020ff0ee7_b

یک غذای پورتو ریکویی که از گوشت خرچنگ تهیه می‌شود، که در ابتدا در کره‌ی تاپیوکا غلتانده می‌شود، و سپس در روغن سرخ می‌شود تا به رنگ قهوه‌ای طلایی در بیاید. برای صرف این خوراک لذیذ بهتر است در زیر سایه در نزدیکی آب دریا بنشینید و در حالی که از دیدن مناظر زیبای اطرافتان لذت می‌برید غذایتان را میل کنید.

صدفoysters1

همه می‌دانند که باید صدف را در فرانسه امتحان کنند و بهترین نوع آن هم در استان برتانی (Brittany) یافت می‌شود. و ترجیحا بهتر است این صدف‌‌ها را در مناطقی که توریستی نیستند و دربرخی شهرهای کوچک میل کنید. یکی از بهترین مکان‌ها یک رستوران کوچک در ساحل است که با طبقاتی کاشی کاری شده و دیوارهایی که به آنها لوازم دریایی زیادی آویخته شده  مکانی است حتما صدف‌های آن ارزش امتحان کردن را دارند.

Acarajésacaraje-comida-de-Iansa

سرآشپزهای سنتی برزیلی بسیار تحت تاثیر غذاهای آفریقایی هستند و پس اصلا جای هیچ تعحبی نیست که یکی از بهترین غذاهایی که در سواحل سالوادور سرو می‌شود نوعی میان وعده‌ی خوشمزه آفریقایی به نام Acarajés است. این خوراک سبک که بسیار سریع هم تهیه  می‌شود از پنکیک نخود سیاه است و با انواع سس‌های محلی ومیگویی که د رآفتاب خشک شده است سرو می‌شود.

اختاپوس گریل شدهgrilled_octopus

یکی از خوشمزه‌ترین اختاپوس‌های گریل شده در سواحل مکزیک تهیه می‌شود. شما می‌توانید در غذاخوری‌های ساحلی بنشینید و از خوردن یک اختاپوس سرخ شده به همراه بازوهای برشته‌ی آن و یک کمی آبلیمو لذت ببرید. این وعده‌ی غذایی خیلی گران نیست و یک غذای کامل برای یک بعدازظهر دلچسب است.

پائلاPaella_de_marisco_01

گذشته از اینکه یک غذای سنتی است که هر کدبانویی می‌تواند ان را تهیه کند، اما باز هم در کشور گاوبازها محل‌هایی وجود دارد که این غذا بسیار خوب طبخ می‌کنند. یکی از بهترین مکان‌هایی که می‌توانید این برنج ادویه‌دار که با زعفران و فلفل پاپریکا به همراه صدف سیاه، میگو و صدف تهیه می‌شود را  پیدا کنید، ساحل کاستا دل سل در جنوب اسپانیا است. همچنین شما می‌توانید طریقه‌ی طبخ این غذا را پیدا کنید وشخصا آن را تهیه کنید و از پروسه‌ی تهیه این غذای لذیذ لذت ببرید.

 پیش غذاهای یونانی c1f716965f2aa7d4d188c9a86311ee0ea9ab7c00

در یونان کلمه‌ی meze (مزه) نشان دهنده‌ی تعداد زیادی از پیش غذاها است که معمولا به صورتی که میزهای سالاد و پیش غذاها هستند چیده می‌شوند و برای مشتریان تا قبل از آماده شدن غذای اصلی بسیار مناسب است. شاید خوشمزه‌ترین و متنوع‌ترین مزه را بتوانید در جزیره‌ی میکونوس پیدا کنید. در اینجا چغندر با سس کرمی، کنگرفرنگی با خیارو لیمو، چاشنی‌های مانند ماست و خیار با سیر و دیگر انواع غذاها وجود دارند. منبع:travelvivi

مطالب مرتبط:

دیدگاه