علل پلمب شعبه KFC در غرب تهران

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۱۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰
علل پلمب شعبه KFC در غرب تهران
علی فاضلی  رئیس اتاق اصناف با اعلام دلایل پلمب شعبه KFC در غرب تهران، از صدور دستورالعمل برخورد با برندهایی که از شهرت‌های بین‌المللی سوءاستفاده می‌کنند، خبر داد.
رئیس اتاق اصناف ایران درباره پلمب شعبه KFC در غرب تهران گفت:
هیچ مجوزی برای فعالیت و ثبت رسمی برندهای آمریکایی KFC و مک‌دونالد در ایران صادر نشده و اساسا هیچ درخواستی نیز از سوی این دو برند مطرح آمریکایی برای فعالیت در ایران مطرح نشده است.
فاضلی   ادامه داد:
ممکن است برخی به نام برندهای مشهور خارجی، اقدام به ثبت شرکت کنند اما دال بر این نیست که واحد مشغول به کار شده باشد بلکه باید مجوزهای لازم را از سوی مراجع ذیربط دریافت کند.
وی خاطرنشان کرد:
امروز دستورالعملی برای برخورد با آن دسته از فروشگاه‌هایی که از شهرت برندهای بین‌المللی سوءاستفاده می‌کنند، به تمام سازمان‌های بازرسی اصناف در سراسر کشور ابلاغ و اعلام شده است تا تمامی واحدهایی که با نام مک‌دونالد یا KFC فعالیت می‌کنند، پلمب شوند.
رئیس اتاق اصناف ایران اظهارداشت:
یک فروشگاه زنجیره‌ای مواد غذایی «KFC ایرانیان» در ایران مجوز گرفته است که هیچ ارتباطی با شرکت‌های آمریکایی مذکور نداشته و مجوزی هم برای فعالیت نمایندگان رسمی این دو شرکت آمریکایی صادر نشده است، بنابراین برخی در فضای مجازی با انتشار عکس‌هایی، فضا را متشنج کرده اند.
به گفته فاضلی، هنوز شکایتی دال بر گشایش غیرقانونی برندهای KFC و مک‌دونالد در ایران دریافت نکرده‌ایم ولی اگر برخی برندها با دریافت پروانه کار از دستگاه‌های دولتی مشغول به کار شده‌اند که قرابت با برندهای مذکور دارند، بحث دیگری است. در این رابطه شنیده‌ام، فست فودی به نام KFC بدون پروانه کسب، مشغول به فعالیت بوده که پلمب هم شده است. منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط:

دیدگاه