سامانه جدید بارشی از پنجشنبه وارد کشور می‌شود

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۱۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۰
سامانه جدید بارشی از پنجشنبه وارد کشور می‌شود
احد وظیفه، مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه امروز سامانه بارشی از کشور خارج خواهد شد، خبر  از ورود سامانه جدید بارشی از بعدازظهر روز پنج‌شنبه داد.
وظیفه  گفت:
بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، امروز سامانه بارشی بتدریج از مرزهای شرقی کشور خارج شده و تنها در بخش‌هایی از شرق و شمال شرق کشور موجب ابرناکی، بارش پراکنده و وزش باد خواهد شد.
مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور  با بیان اینکه در این روز به سبب جریانات مرطوب جنوبی، افزایش ابر، وزش باد، رگبار باران، گاهی رعد و برق در استان بوشهر، مناطق جنوبی فارس و خوزستان و برخی نقاط استان هرمزگان پیش‌بینی می‌شود، اذعان کرد:
روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با جایگزینی زبانه پر ارتفاع بر روی کشور، به سبب سکون نسبی هوا، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پر جمعیت دور از انتظار نخواهد بود.
وی  با اشاره به اینکه از بعدازظهر پنج‌شنبه و طی روز جمعه سامانه بارشی جدیدی از سمت غرب و جنوب غرب وارد کشور خواهد شد، اظهار کرد:
این سامانه بتدریج سبب افزایش ابرناکی، وزش باد و بارندگی در این نواحی خواهد شد. همچنین طی سه روز آینده افزایش نسبی دما در کشور رخ خواهد داد.
به گفته وظیفه، آسمان تهران امروز صاف تا نیمه‌ابری، در پاره‌ای نقاط غبار صبحگاهی با بیشینه و کمینه دمای ۱۰ و ۲ درجه سانتیگراد است، همچنین آسمان استان در روز چهارشنبه، صاف، در پاره‌ای نقاط غبار محلی، گاهی وزش باد و دروز پنجشنبه، صاف، در پاره‌ای نقاط غبارآلود و اوایل شب نیمه ابری با بیشینه و کمینه دمای ۱۴ و ۵ و ۱۶ و ۸ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود. منبع: ایسنا

مطالب مرتبط:

دیدگاه