واگذاری ۷۰ بنای تاریخی در قالب مزایده

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰
واگذاری ۷۰ بنای تاریخی در قالب مزایده
به گفته مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی  پیرو مصوبه دولت برای واگذاری بناهای تاریخی و با تصمیم هیئت مدیره صندوق، ۷۰ بنا در مرحله جدید، به مزایده گذاشته می‌شود.
صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی(صابتا)، ۷۰ بنای یاد شده را از طریق مزایده عمومی دو مرحله ای به صورت قرارداد سرمایه گذاری در مرمت، احیاء، نگهداری و واگذاری حق بهره برداری، واگذار می کند.

برآورد میزان سرمایه گذاری برای مرمت و احیاء بناهای تاریخی یاد شده، ۵۰۰ میلیارد ریال و میانگین مدت قرارداد ها ۱۲ سال است، همچنین کاربری های فرهنگی، اقامتی و پذیرایی به منظور بهره برداری برای ۷۰ بنای یاد شده تعیین شده است.

تعداد بناهای آماده واگذاری در استان های سمنان ۷ بنا، یزد۷، اردبیل۶، اصفهان ۵، مرکزی ۵، چهار محال و بختیاری ۵، قزوین۵، خوزستان ۴، کهگیلویه و بویر احمد ۴، مازندران ۳، کردستان ۴، کرمان۲، گلستان ۲، کرمانشاه ۲ و بوشهر ۲ بنا است و در استان های فارس، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان و همدان هر کدام یک بنا به مزایده گذاشته شده است که در دو مرحله واگذار می شوند.

در مرحله اول برگزاری مزایده ۳۰ بنا و در مرحله دوم که در فاصله زمانی دو هفته با مرحله اول برگزار می شود، ۴۰ بنای دیگر نیز واگذار می شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط:

دیدگاه