سیدنی یا ملبورن ؛ کدام یک را برای ادامه تحصیل در استرالیا انتخاب می‌کنید؟

عماد جعفری
عماد جعفری سه شنبه، ۱۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۰
سیدنی یا ملبورن ؛ کدام یک را برای ادامه تحصیل در استرالیا انتخاب می‌کنید؟
سیدنی بزرگ‌ترین شهر استرالیا و ملبورن پایتخت فرهنگی این کشور، دو مقصد اصلی دانشجویان بین‌المللی برای ادامه تحصیل در استرالیا محسوب می‌شوند. در هر دو شهر شماری از معتبرترین دانشگاه‌های جهان واقع‌شده‌اند و هریک از این شهرها جاذبه‌های مختص خود را برای زندگی و تحصیل‌دارند. بنابراین انتخاب این‌که کدام‌یک از این دو شهر برای ادامه تحصیل شما مناسب‌تر است کاملا به علایق و سلیقه شما بستگی خواهد داشت. مشخصه‌هایی همچون آب‌وهوا، موقعیت جغرافیایی و جاذبه‌هایی که در زمان اوقات فراغت خود می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید، در اینکه کدام شهر برای شما بهترین گزینه است، نقش تعیین‌کننده‌ای دارند. با کجارو همراه باشید تا به بررسی و مقایسه هریک از این مشخصه‌ها برای این دو شهر بپردازیم.
وقتی صحبت از ادامه تحصیل در استرالیا می‌شود، نام سیدنی بیشتر سایر شهرهای این کشور خودنمایی می‌کند. sp-ss-City of Sydney02 سیدنی که بندر نمادین مشهور آن و خانه اپرایش برای تمام جهانیان شناخته‌شده است، بزرگ‌ترین شهر استرالیا و شهری با ترکیب فرهنگ‌های متنوع بین‌المللی است که شماری از مشهورترین بناهای جهان و سواحلی با شن‌های سفید را در خود جای داده است.sydney-aerial-view پس از آن نام ملبورن دومین شهر بزرگ استرالیا که محلی‌ها آن را مل بین تلفظ می‌کنند، به ذهن خطور می‌کند. yarra_cityscape ملبورن که پایتخت فرهنگی استرالیا به شمار می‌رود، ترکیبی از زیباترین امکان تاریخی و فرهنگی استرالیا و استرالیای مدرن امروز را در خود جای داده است. MelbourneBridge_2400x1350_0

برخی از بهترین دانشگاه‌های سیدنی

  • کالج بین‌المللی مدیریت (International College of Management)
  • دانشگاه سیدنی (University of Sydney)
  • دانشگاه نیو سوت ویلز (University of New South Wales)

برخی از بهترین دانشگاه‌های ملبورن

 

جمعیت‌شناسی و جغرافیا

هر دو شهر، در کرانه‌های اقیانوس واقع‌شده و شهری بندری به شمار می‌روند.  هر دو شهر مجموعه بی‌نظیری از شهروندان کشورهای مختلف و با فرهنگ‌های متنوع را در خود جای داده‌اند که حالا دیگر استرالیا را وطن خود می‌نامند. Kirribilli-and-Sydney-Harbour_Image-Destination-NSW گروه‌های پرجمعیتی از ملیت‌های مختلفی همچون یونانی‌ها، ایتالیایی‌ها، چینی‌ها و لبنانی‌ها در این دو شهر حضور دارد، که با مردم مهاجر سایر کشورها، که تعداد آن‌ها هم کم نیست در کنار استرالیایی‌ها در این  دو شهر زندگی می‌کنند و جامعه‌ای بین فرهنگی برای این دو شهر رقم‌زده‌اند. Sydney-Newport-Beach-Image-Credit-Rene-Kisselbach-Photography-1024x682از نظر آب هوا سیدنی که در شمال ملبورن قرار گرفته آب‌وهوای گرم‌تری دارد، ملبورن زمستان‌های سرد تری به خود می‌بینید اما با این وجود متوسط بارش ها در ماه های سرد در سیدنی بیشتر است.

362760-new-york

هزینه‌های زندگی

فرقی نمی‌کند شما در کدام کشور توسعه یافته زندگی کنید، هزینه زندگی در همه کشورهای توسعه یافته بالاست. با این حال مقایسه قیمت‌ها در استرالیا با ایالات‌متحده نشان می‌دهد، هزینه‌های زندگی در این کشور از کشوری چون ایالات‌متحده نیز بالاتر است. این کشور روی کالاهایی که برای سلامتی مضر هستند مالیات‌های بسیار سنگینی می‌گیرد و اقلامی چون سیگار در استرالیا بسیار گران قیمت هستند. در خصوص مواد غذایی هزینه‌ها کمی بالاتر از ایالات‌متحده است و قیمت ملک نیز در این کشور سرسام آور است. به‌طور خلاصه اگر قصد دارید استرالیا را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب کنید باید تا می‌توانید پول پس انداز کنید و راه‌های کم هزینه، عمده‌ترین خرج‌های خود همچون سفر و اقامت را پیدا کرده و انتخاب کنید. queen-elizabeth-queen-mary-2-sydney-harbour از لحاظ محل اقامت و زندگی، بیشتر دانشگاه‌های معتبر استرالیا، مجموعه‌های آپارتمانی در نزدیکی پردیس دانشگاه با عنوان دهکده برای  اقامت دانشجویان تدارک دیده‌اند. اقامت در این دهکده‌ها می تواند شما را با دانشجویانی از سرتاسر دنیا و با فرهنگ‌های متنوع آشنا کند. همچنین هرساله مسابقاتی میان این دهکده‌ها در یکی از شهرهای استرالیا برگزار می‌شود، که ساکنان هر دهکده در رشته‌های ورزشی مختلف با یکدیگر رقابت می‌کنند. اگر قصد دارید تحت پوشش دانشگاه سفر هم بروید، سفر به محل این مسابقات گزینه مناسبی پیش روی شما خواهد بود.

کارهایی که اقامت در این شهرها را جذاب‌تر می‌کند

سیدنی

organy-Sydney سیدنی بدون شک شاخص‌ترین جاذبه‌های گردشگری استرالیا را در خود جای داده است. SUP-Boarder-Coogee-Image-Credit-Jimmysnaps Manly_Beachبرای گذراندن اوقات فراغت گزینه‌های مهیج زیادی پیش روی شماست، از دیدن یک اجرا در خانه اپرای این شهر، بالا رفتن از پل بندرگاه و یا گرفتن یک قهوه و قدم زدن در سواحل بندی گرفته تا کشتی سواری از اسکله مدور بندرگاه سیدنی و بازدید از محله چینی‌ها ، جاذبه‌های سیدنی تمامی نخواهد داشت. opera_house_interiorاگر استراحت در ساحل را ترجیح بدهید نیز، فهرستی بلند بالا از سواحل زیبای سیدنی  همیشه پیش روی شماست. Shelly Beach bondi-beach-pools-640x426 برای جنگل نوردی باید راه ساحلی زیبای سیدنی را به سمت جنوب و یا شمال در پیش بگیرید. سفر فوق‌العاده‌ای پیش روی شما خواهد بود و در مسیر با روستاهای کوچک مردم محلی استرالیا و سبک زندگی آن‌ها نیز آشنا خواهید شد. brad2 00014891 Sydney_14714_2اگر کوهستان‌های آبی سیدنی را برای سفر ترجیح می‌دهید کافی است سفر کوتاهی با قطار به سمت غرب داشته باشید. در آنجا از قایقرانی و اسب‌سواری گرفته  تا کوه‌نوردی و کمپینگ، تمام تفریحاتی که می توان در فضای باز انجام داد، گرد هم آمده اند.

ملبورن

image.adapt.1663.medium ملبورن پایتخت فرهنگی استرالیا، در جاذبه‌های تفریحی و گردشگری دست کمی از سیدنی ندارد. OLYMPUS DIGITAL CAMERA در اوقات فراغت خود در این شهر، می‌توانید به مراکز خرید پر زرق و برق این شهر سری بزنید، از منطقه سوت بانک دیدن کنید، موزه‌های شهر را ببینید، از تئاترهای محلی که در سطح شهر اجرا می‌شود بازدید کنید، در اطراف باغ گیاه شناسی سلطنتی پرسه بزنید و یا از زیباترین آکواریوم دنیا که در این شهر واقع‌شده، دیدن کنید.1082104834 ee_20150810195601939 Melbourne-Aquarium-39888 melbourneaqua2 ورزش نیز در ملبورن جایگاه ویژه ای دارد و چند تیم مشهور فوتبال استرالیایی به این شهر تعلق دارند. علاوه بر آن چندین تیم راگبی، کریکت و فوتبال مشهور در این شهر وجود دارند و روزهای شنبه تفریح بسیاری از ساکنان ملبورن تماشای یکی از این مسابقه‌ها و به همراه خوردن نوشیدنی و پای گوشت است. در خارج از ملبورن برخی از بکرترین سواحل استرالیا همچون سواحل لورن و جان جاک وجود دارند، که اوقات فراغت دلپذیری را در آن ها می‌توانید تجربه کنید. با چند ساعت رانندگی از کنار این سواحل و از جاده بزرگ اقیانوسی استرالیا به صخره های دوازده رسول (Twelve Apostles) می رسید. bch best_urban_beach_brighton_melbourne img-7211-2-115280_slideاگر مناطق بیابانی و بکر را به ساحل و مناطق نزدیک دریا ترحیج می‌دهید می‌توانید به سمت شمال ملبورن سفر کنید تا به مناطق بیابانی و بکر استرالیا که برخی از زیباترین مناظر طبیعی دنیا را در خود جای داده‌اند، برسید و  با روستاهای کوچک و مردم مهمان نواز محلی استرالیا آشنا شوید.

زمان تصمیم‌گیری فرارسیده

سیدنی را اولویت اول قرار دهید اگر

  • از آب‌وهوای گرم و معتدل‌تر لذت می‌برید
  • می‌خواهید مثل یک گردشگر بهترین جاذبه‌های گردشگری استرالیا را ببیند
  • تفریحات فضای باز را در نزدیکی شهر خود داشته باشید
  • می‌خواهید آخر هفته‌های خود را سفر کشف سواحل جدید و زیبای این شهر بکنید

و یا ملبورن را انتخاب کنید اگر

  • می‌خواهید  هر دو فصل گرم و سرد سال را تجربه کنید
  • شیفته فرهنگ، تماشای تئاتر هستید و به بازدید از آکواریوم علاقه دارید
  • طرفدار تماشای مسابقات ورزشی و بازی‌های گروهی هستید
  • و یا دوست دارید از جاده ساحلی واقع در کنار اقیانوس آرام سفر کنید
در واقع انتخاب هر یک از این دو شهر برای ادامه تحصیل انتخاب کاملا درستی است و به سلیقه شما بستگی خواهد داشت که سیدنی را با پشتوانه شهری و جاذبه‌های گردشگری که دارد انتخاب کنید و یا ملبورن را با پشتوانه فرهنگی که میراث دار تاریخ و فرهنگ استرالیاست. در هر دو شهر می‌توانید در برخی از بهترین از دانشگاه‌های جهان تحصیل کنید و با مردمی مهربان از سراسر دنیا با فرهنگ‌های متفاوت آشنا شوید. منبع: gooverseas

مطالب مرتبط:

دیدگاه