احداث پایگاه پژوهشی و سایت موزه در منطقه خداآفرین

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰
احداث پایگاه پژوهشی و سایت موزه در منطقه خداآفرین

فرزین حق پرست ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از احداث پایگاه پژوهشی و سایت موزه در خداآفرین خبر داد.

حق پرست ظهر شنبه در گفت و گو با خبرنگاران ضمن اشاره به سفر معاون میراث فرهنگی کشور به آذربایجان شرقی اظهار داشت:

این سفر با هدف بازدید و بررسی کم و کیف آماده سازی پرونده جنگل های ارسباران برای ارسال به یونسکو بود.

وی از اهتمام جدی این اداره کل و همراهی دستگاه های اجرایی استان برای ثبت جهانی جنگل های ارسباران خبر داد و افزود:

 ثبت جهانی ارسباران  با توجه به اهمیت جنگل های منطقه و لزوم حفاظت از آنها به عنوان ذخیره گاه زیست کره و از سوی دیگر نقش ویژه ای که این جنگل ها می تواند در توسعه گردشگری آذربایجان شرقی و کشور داشته باشد به صورت جدی در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی احداث سایت موزه خدا آفرین با مشارکت مدیریت منطقه آزاد ارس و اهتمام به مرمت پل ها و آثار تاریخی منطقه ارسباران را از مهمترین نتایج نشست مشترک مسولین شهری منطقه ارسباران با معاون میراث فرهنگی کشور عنوان کرد و افزود:

در این نشست مقرر گردید تا عمارت تاریخی آینالو و عمارت وینق در صورت همکاری فرمانداران و جذب اعتبارات دولتی به عنوان پایگاه پژوهشی منطقه طبیعی ارسباران مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد:

مدیریت ساخت و سازها به خصوص در روستاهای داخل منطقه ارسباران و ساماندهی کمپ های گردشگری موجود و در شکل کلی تر ساماندهی بصری، به سازی و همسان سازی ساخته ها با طبیعت از موارد مورد تاکید معاون محترم میراث فرهنگی کشور و کارشناسان پرونده جنگل های ارسباران بود.

فرزین حق پرست با ابراز خرسندی از اعلام آمادگی و همکاری فرمانداران منطقه در راستای ثبت جهانی ارسباران گفت:

این اداره کل هم آماده است تا برای رفع و اصلاح مشکلات فعلی منطقه در راستای جذب اعتبارات ملی و استانی گام بردارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد:

پرونده جنگل های ارسباران برای ارائه به سازمان میراث فرهنگی و ارزیابی نهایی در مراحل پایانی و تکمیلی قرار دارد و امیدواریم با تلاش تمامی ذی­نفعان در سال ۲۰۱۷ به عنوان یکی از نمایندگان ایران برای ثبت در میراث جهانی به یونسکو معرفی شود.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط:

دیدگاه