چرا باید به سفرهای ماجراجویانه پاسخ مثبت بدهیم؟

هانیه احمدی
هانیه احمدی پنجشنبه، ۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۰
چرا باید به سفرهای ماجراجویانه پاسخ مثبت بدهیم؟
ماجراجویی! به راستی این لغت برای شما چه مفهومی دارد؟ پایین پریدن از یک هواپیما، سقوط آزاد از یک صخره، کوهنوردی یا حتی تنهایی سفر کردن به کشوری که تاکنون در آن نبوده‌اید. تعریف شما از ماجراجویی هر چیزی که باشد، باید بدانید که این نوع سفرها برای روح و جسم‌تان بسیار مفید خواهند بود و این یکی از دلایلی است که توصیه می‌شود در هر زمانی به سفرهای ماجراجویانه پاسخ مثبت دهید. اما اگر به دنبال دلایل بیشتر و قانع کننده‌تری هستید با کجارو همراه باشید تا در ادامه تاثیرات مثبت این نوع سفرها را برایتان بازگو کنیم.
در سال‌های میزان سفرهای ماجراجویانه افزایش یافته است و روز به روز به تعداد افرادی که می‌خواهند ثابت کنند که انسان‌هایی شجاع و اهل ریسک هستند، افزوده می‌شود. اغلب مردم به سلامت روح و جسم خود اهمیت زیادی می‌دهند و همین امر سبب می‌شود که آنها به سفرهای گوناگون بروند. البته به احتمال زیاد اغلب ما رفتن به سواحل قدیمی، قدم زدن در ساحل، استفاده از نوشیدنی‌ها و رستوران‌های مناطق مختلف را به انواع دیگر سفر ترجیح می‌دهیم. اما به راستی چرا نباید از فکر این مسافرت‌ها بیرون آمده و به چیزی فراتر از آنها بیاندیشیم و دریابیم که دنیا از آن چیزی که تصور می‌کنیم جذاب‌تر است؟ شاید بپرسید چرا باید یک مسافرت آرام را با یک سفر ماجراجویانه و البته گاهی پر دردسر جایگزین کنیم؟ در ادامه دلایلی را برایتان ذکر می‌کنیم که شاید تا حدودی شما را در انتخاب این نوع مسافرت‌ها متقاعد کند:

ماجراجویی سبب بهبود وضعیت جسمی شما می‌شودP9240482

حتما به خاطر دارید که بارها والدینتان از شما خواسته‌اند که از هوای آزاد استفاده کنید و به بیرون از خانه بروید که البته با این ترفند می‌خواستند شما را کمی از کامپیوتر، کنسول‌های بازی و  گاهی اذیت کردن خواهر یا برادر کوچکترتان دور کنند. اما باید بدانید که حق با آن‌ها بوده است و به راستی هوای تازه و تمیز، خصوصا هوای کوهستان تاثیر قلیایی روی بدن شما دارد که سبب حفاظت بدن در مقابل بیماری‌ها می‌شود. زمانی که شما استرس دارید یا فعالیت بدنی‌تان کم است، سطح اسیدیته بدنتان افزایش می‌یابد که اغلب سبب بیماری، عدم توانایی در کاهش وزن و کمبود انرژی می‌شود. هوای تازه این اثرات را خنثی می‌کند و تاثیر مثبتی روی بدن شما می‌گذارد.

ماجراجویی سبب احساس خشنودی طبیعی می‌شود2015-11-09-1447073268-2916312-adventuretravel2

آیا تا کنون با خودتان فکر کرده‌اید که چرا پس از دویدن، ورزش زیاد در باشگاه یا انجام بازی فریزبی به همراه دوستانتان احساس شادی و خشنودی بیشتری می‌کنید؟ دلیل این امر اندورفین‌ها هستند. اندورفین‌ها مانند یک مسکن عمل می‌کنند، که سبب کاهش میزان درد و نارضایتی می‌شوند. انها خیلی شبیه به مرفین عمل می‌کنند و فقط تنها تفاوتشان این است که اندورفین‌ها در بدن خودتان تولید می‌شوند، به هیچ عنوان اعتیادآور نیستند. اکنون تصور کنید که پس از کوهنوردی، بانجی جامپینگ یا قایق‌سواری در آب‌های خروشان چه میزان اندروفین در بدن شما تولید می‌شود و این فوق‌العاده است.

ماجراجویی اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهدTBCCWDisplay

از خودتان بپرسید که آیا حاضرید از یک هواپیمای در حال حرکت به  پایین بپرید؟ اگر پاسخ شما مثبت است که جای هیچ حرفی باقی نمی‌ماند و ما هم تحت تاثیر قرار می‌گیریم. اما اگر شما هم مثل ما کمی در گرفتن این تصمیم شک دارید، ادامه‌ی مطلب را بخوانید، شاید متقاعد شوید. فعالیت‌های ماجراجویانه شما را مجبور می‌کنند با یک سری از ترس‌های خود از جمله ترس از ارتفاع، ترس از پریدن و سقوط آزاد و حتی بودن در اعماق آب روبه رو شوید. تصور کنید که اگر بتوانید بر ترس‌های خود غلبه کنید و از این هیجانات لذت ببرید، چه چیزی نصیب شما خواهد شد؟ با خودتان فکر کنید که اگر بتوانید از یک هواپیمای در حال حرکت بیرون بپرید، پس احتمالا شجاعت این را هم دارید که از رئیستان درخواست اضافه حقوق داشته باشید!!! در واقع خودتان را باور داشته باشید و به دنبال فعالیت‌های ماجراجویانه‌ای که همیشه علاقه‌مند به انجام آن بوده‌اید بروید و بدانید که اعتماد به نفستان را هم تقویت خواهید کرد.

ماجراجویی به شما کمک می‌کند که خود واقعیتان را بهتر بشناسید

صحنه‌ای را تصور کنید که شما به تنهایی به شهری سفر کرده‌اید و اکنون نیز به صورت موقت از گروه همراه خود در سفر جدا شده‌اید، چه کار می‌کنید؟ می‌ترسید یا به دنبال یک راه‌حل منطقی و عقلانی برای قدم بعدیتان می‌گردید. مسافرت ماجراجویانه، چالش‌ها و سختی‌هایی را سر راه شما قرار می‌دهند که فقط و فقط خود شما می‌توانید راه حلی برای آنها پیدا کنید. شاید شما قبل از این هرگز تنهایی سفر نکرده باشید یا در کشوری که به زبان مادری شما صحبت نمی‌کنند، حضور نداشته‌اید. اما با قرار گرفتن در این شرایط و با مواجه شدن با این مشکلات توانایی‌هایتان را در زندگی محک بزنید و نقاط ضعف و قوتتان را بشناسید.

ماجراجویی سبب ایجاد دوستی‌ها می‌شود‌TBCCWDisplay

دوستی‌ها بر پایه تجربیات و خاطرات مشترکی است که دو یا چند نفر در طی فعالیت‌ها و تعاملات گذشته خود با یکدیگر ساخته‌اند. بنابراین زمانی که شما با یک گروه جدید از دوستان به کوهنوری در کوه‌های آلپ، اسب‌سواری و قایق‌سواری با قایق‌های جت در آبشار نیاگارا می‌روید، تصور کنید که چه قدر خاطرات جدید خواهید ساخت که در سال‌های بعد در کنار هم می‌توانید از آنها یاد کنید. ماجرای یک تجربه مشترک که فقط کسانی که آن را تجربه می‌کنند، می‌دانند که چه حسی در آن نهفته است. منبع:huffingtonpost

مطالب مرتبط:

دیدگاه