افزایش ۳۶ درصد ی صادرات صنایع دستی

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰
افزایش ۳۶ درصد ی صادرات صنایع دستی

بهمن نامور مطلق  معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از افزایش ۳۶ درصدی صادرات محصولات صنایع دستی کشور در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه خبر داد.

نامور مطلق در نشست سالانه معاونان صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور گفت:

امروز در مقطع حساسی از سرنوشت کشور قرار داریم و این امر در مورد صنایع دستی و تلاش فعالان این عرصه نیز صدق می‌کند.

وی با یادآوری تحریمهای ظالمانه و نا عادلانه ای که بر کشور و ملت ایران در همه عرصه ها از جمله صنایع دستی تحمیل شد و لطماتی که به اقتصاد وارد آمد افزود:

انتظار می‌رود در شرایط پسا تحریم با توجه به زحماتی که دست اندرکاران این حوزه می کشند شاهد تحول باشیم و صنایع دستی را از وضعیت کنونی اش خارج کنیم و این شروع دوره شکوفایی وخود اگاهی برای کشور باشد.

نامور مطلق توجه به شیوه صحیح عملکرد وعملیاتی شدن برنامه‌های پسا تحریم را از مهمترین برنامه‌های کاری سازمان برشمرد وخاطرنشان کرد:

باید در هر عرصه خوب بیاندیشیم و طرحها و نظراتی که هر یک از دوستان در این خصوص دارند مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم طرح نویی را برای دوره پسا تحریم رقم بزنیم.

وی در ادامه ضمن اشاره به آمار فعالیتهای انجام شده در عرصه صنایع دستی در نیمه نخست امسال و میزان دستیابی به اهداف تعیین شده در این حوزه عنوان کرد:

سطح فعالیتهای سازمان در مقایسه با سایر سازمانهای فعال در این عرصه، رضایتبخش و قابل‌قبول بوده است.

نامور مطلق خطاب به معاونان صنایع دستی و هنرهای سنتی سراسر کشور تاکید کرد:

طبق اعلام نظر سازمان مدیریت بیش از ۶۰ درصد برنامه‌های ما در حوزه صنایع دستی محقق شده است و بالاترین سطح رضایتمندی، از زحمات شما است که با استفاده و بهره‌گیری از حداقل امکانات توانسته اید تاثیرات مثبتی را در درون و بیرون سازمان به وجود بیاورید.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی از افزایش ۳۶ درصدی صادرات در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه خبر داد و اظهار داشت:

این میزان رشد بیانگر زحمات و فعالیتهای استانها در این زمینه بوده است و راه‌اندازی انجمن صادرکنندگان صنایع دستی در اتاق بازرگانی ایران، امکان سازنده و موثری برای رشد این حوزه فراهم خواهد کرد.

به گزارش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری، نامور مطلق با بیان اینکه محور اصلی توجه به صنایع دستی در گذشته افزایش تولیدات بوده است عنوان کرد:

در حال حاضر ما باید توجه ویژه‌ای به صادرات و تجارت و حوزه فروش و بازرگانی داشته باشیم زیرا این موضوع از اصول ما بدون کاهش در بخش تولید است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی خاطرنشان کرد:

هر سه حوزه فعالیت این معاونت باید توام با هم فعال باشند وهیچ یک بر دیگری برتری ندارد؛ در استانی که حوزه فروش فعال است باید روی تولید بیشتر برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کرد واستانی که تولیدات کمتری دارد باید حوزه توسعه را تقویت کند.

وی با تاکید بر تعریف اهداف بزرگ برای بخش صنایع دستی اظهار امیدواری کرد که صادرات به مرز یک میلیارد دلار برسد. معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی در این نشست همچنین امکان سنجی تبدیل شهرهای بزرگ و مستعد هر استان که صاحب سبک و دارای صنایع دستی برتر، منحصر و مخصوص هستند به ملی شهرها و همچنین تبدیل ملی شهرها به شهرهای جهانی توریستی و خلاق در عرصه صنایع دستی مشروط به احراز شاخص ها و ویژگی‌های منحصر به شهرهای جهانی مانند شهر جهانی اصفهان و شهر جهانی تبریز را مورد تاکید قرار داد. منبع: ایرنا

مطالب مرتبط:

دیدگاه